bom ontploft in Bangkok

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: bom ontploft in Bangkok

#91 Bericht door prajak » woensdag 02 september 2015, 15:08

Ik heb altijd een kopie paspoort bij me binnen de provincie en ga ik de provincie uit dan gaat het paspoort mee. Direct na de coup had ik mijn paspoort altijd bij me en ik denk dat ik dat nu ook maar ga doen. Ik heb een Thais rijbewijs maar of dat als geldige legitimatie wordt gezien, ik lees wel eens van niet.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: bom ontploft in Bangkok

#92 Bericht door Duncan » woensdag 02 september 2015, 15:29

In hotels registreert Mevrouw Duncan zich altijd, boekt de kamer op haar naam. Paspoort heb ik altijd bij me in de portemonnee ( behalve als we bij haar zitten en even local gaan doen ). De man van haar beste vriendin en tevens overbuurtjes is agent, de andere agent in het dorp kent mij ook goed en verder drinken we nog wel eens een biertje bij het appartementencomplex van de politie in het provinciestadje of bij sommigen thuis. Ze ( inclusief hun echtgenotes ) weten daar dus allemaal wie Farang Duncan is, waar hij woont, wat hij doet, dat hij graag Leo drinkt maar geen sterke drank, dat hij met de pot mee-eet en er niet naast piest en waar hij die avond naartoe gaat ( nog voordat ik het zelf weet :mrgreen: ), dus ik maak me niet zo heel veel zorgen over de klop op de deur ;) .
Edit: geldt ook voor het bureau in Loei, waar we ettelijke dagen dankzij een stout neefje hebben mogen zitten. Die dikkert die tijdens het wachten in een doodstille zaal door de plastic stoel zakte vergeten ze niet zo rap meer ( en al helemaal niet toen hij dreigde op meerdere stoelen te gaan zitten als ze niet wat voortmaakten, uiteraard met een brede grijns ).
Edit 2: en ook in Chiang Mai kennen ze me wel ondertussen, in ieder geval diegenen die bezig zijn geweest met het oplossen van de beroving door wat scootertuig van de tas met telefoon van mevrouw Duncan. En natuurlijk bij de lokale grenspost...
Darn, nu ik er over nadenk, waar kennen ze me eigenlijk niet, daar... :oops:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: bom ontploft in Bangkok

#93 Bericht door Ashakorat » woensdag 02 september 2015, 15:39

Ik heb alleen mijn rijbewijs bij me als ik auto rijd. Als ik motor rij niks want ik heb , nog, geen motorrijbewijs. Als ik straks ga touren en overnachten neem ik mijn paspoort wel mee. Ik laat me niet gek maken, ben geen watje :crazy:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: bom ontploft in Bangkok

#94 Bericht door jumbo » donderdag 03 september 2015, 00:24

prajak schreef:Ik heb altijd een kopie paspoort bij me binnen de provincie en ga ik de provincie uit dan gaat het paspoort mee. Direct na de coup had ik mijn paspoort altijd bij me en ik denk dat ik dat nu ook maar ga doen. Ik heb een Thais rijbewijs maar of dat als geldige legitimatie wordt gezien, ik lees wel eens van niet.

Rijbewijs is voldoende, staat je adres en pp nummer op en kan je technisch alleen uitgereikt krijgen als je een jaarlijkse verlenging van visa hebt, uitzonderingen altijd daargelaten.

In deze tijd van technologien kan je toch een cloudje creeren of desnoods een webemail waar je scans van je documenten bereikbaar hebt...

Ik heb daarnaast in de auto een kopie van mijn rijbewijs, paspoort en visa liggen, voor de zekerheid, wel met een lijntje erdoor zodat ze niet door derden gebruikt kunnen worden.
IK geef in eerste instantie nooit mijn rijbewijs af maar de kopie onder het mom dat mijn rijbewijs bij immi ligt voor mijn visa, procedure snappen ze toch niks van en maakt ze wat milder met boete's als in nul komma nul.... :D :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: bom ontploft in Bangkok

#95 Bericht door Ashakorat » donderdag 03 september 2015, 07:49

jumbo schreef:
prajak schreef:Ik heb altijd een kopie paspoort bij me binnen de provincie en ga ik de provincie uit dan gaat het paspoort mee. Direct na de coup had ik mijn paspoort altijd bij me en ik denk dat ik dat nu ook maar ga doen. Ik heb een Thais rijbewijs maar of dat als geldige legitimatie wordt gezien, ik lees wel eens van niet.

Rijbewijs is voldoende, staat je adres en pp nummer op en kan je technisch alleen uitgereikt krijgen als je een jaarlijkse verlenging van visa hebt, uitzonderingen altijd daargelaten.

In deze tijd van technologien kan je toch een cloudje creeren of desnoods een webemail waar je scans van je documenten bereikbaar hebt...

Ik heb daarnaast in de auto een kopie van mijn rijbewijs, paspoort en visa liggen, voor de zekerheid, wel met een lijntje erdoor zodat ze niet door derden gebruikt kunnen worden.
IK geef in eerste instantie nooit mijn rijbewijs af maar de kopie onder het mom dat mijn rijbewijs bij immi ligt voor mijn visa, procedure snappen ze toch niks van en maakt ze wat milder met boete's als in nul komma nul.... :D :giggle:
Het thaise rijbewijs zit er deze keer aan te komen Jumbo en dan ga ik ook gelijk mijn motorrijbewijs halen. Nu heb ik alleen mijn nederlandse en int. rijbewijs bij me. Ben 1 keer aangehouden op de motor, geen helm, geen rijbewijs en geen legitimatie dus heb ik kwantumkorting gekregen 400 bath. Daar ga ik niet mijn leven lang al die papieren voor meesjouwen.
Overigens een lichte motortje van mijn meisje waar we alleen maar in de buurt mee rijden waar het rustig is. Als ik mijn motor rijbewijs heb ga ik een leuk motortje kopen om wat verder te toeren en dan ook helmen aanschaffen uiteraard. Ik vind het toch wel een beetje link zonder helm.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: bom ontploft in Bangkok

#96 Bericht door Ashakorat » donderdag 03 september 2015, 10:07

Er is een nieuwe turkse verdachte, de echtgenoot van de al eerder als verdachte aangemerkte vrouw. Beiden zijn waarschijnlijk in Turkije en behoren tot de oeigoeren.
Van de gisteren aangehouden man bij de cambodjaanse grens zijn vingerafdrukken gevonden in het apartement waar de bommen zijn gemaakt.

Bangkok post

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: bom ontploft in Bangkok

#97 Bericht door prajak » donderdag 03 september 2015, 15:14

'...en dan ook helmen aanschaffen uiteraard...'

Buiten de orde in dit item maar ik adviseer je een NL helm te kopen voor de kwaliteit en als je net als ik een 'groot hoofd' hebt..... :giggle2:

Mijn helm maatje 61-62 cm zit zo strak dat er geen bril onder kan en die heb ik mogelijk later wel nodig. En de kwaliteit van wat ik hier heb gekocht is als FC Knudde........

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: bom ontploft in Bangkok

#98 Bericht door prajak » vrijdag 04 september 2015, 15:01

Zo triest als het is, het wordt een welles-nietes soap. Nu hebben mensensmokkelaars het gedaan.

Oeigoeren met geld en een Chinees paspoort vliegen naar Swampie en krijgen onderdak in Thailand totdat ze een vals Turks paspoort krijgen.

Andere Oeigoeren gaan over land naar Myanmar en worden over zee gesmokkeld naar Malaysia en Zuid-Thailand. Wachten daar op een vals Turks paspoort.

Daar zit veel geld in en als Thailand de Oeigoeren die ze kan oppakken uitwijst naar China dan is dat 'verlies' en nu zegt men dat de boze 'handel' Thailand daarvoor heeft willen straffen met de aanslag.

Het heet nu weer dat men in Songol Kolok, de grens tussen Th en M in de provincie Narathiwat, een Turk heeft opgepakt met een doos valse Turkse paspoorten. Het wordt er niet duidelijker op.

Erawan gaat morgen weer open, als ik goed lees. De zaak zou gerepareerd zijn.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: bom ontploft in Bangkok

#99 Bericht door pong » zaterdag 05 september 2015, 07:53

Dus dat was wel zo omgeveer wat ik eerder voorspelde. Kinnsesinne over een verstoorde flink winstgevende mensensmokkel-lijn.
Erawan-ben deze week tot a.s. ma in BKK, was de hele week al ''open'' voor de eredienst, verkeer er langs was opvallend minder als normaal, zo leek me. De handelaren in de benodigde zaken voor het vereren zijn allemaal een heel stuk opgeschoven, maar kan zijn dat dat al eerder is verordonneerd. Bewaking rond dat gebied is zeer hevig en erg opvallend aanwezig.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: bom ontploft in Bangkok

#100 Bericht door brake034 » zaterdag 05 september 2015, 08:30

prajak schreef:'...en dan ook helmen aanschaffen uiteraard...'
Buiten de orde in dit item maar ik adviseer je een NL helm te kopen voor de kwaliteit en als je net als ik een 'groot hoofd' hebt..... :giggle2:
Mijn helm maatje 61-62 cm zit zo strak dat er geen bril onder kan en die heb ik mogelijk later wel nodig. En de kwaliteit van wat ik hier heb gekocht is als FC Knudde........
Niet goed gezocht Prajak, je hoeft geen helmen uit NL mee te nemen Ashakorat!

Ikzelf heb een Shark helm gekocht bij Helmet2Home in Chiang Mai. Ze sturen eventueel op per EMS en via Line communiceren ze in het Engels, past het niet stuur je het terug en krijg je een andere of zelfs je geld terug!! Erg goede service: http://www.helmet2home.com/?lang=th

En over papieren meenemen, maak overal kopieën van en stop die onder het zadel of in het gereedschap vakje?!
Marcel

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: bom ontploft in Bangkok

#101 Bericht door Ashakorat » zaterdag 05 september 2015, 08:44

brake034 schreef:
prajak schreef:'...en dan ook helmen aanschaffen uiteraard...'
Buiten de orde in dit item maar ik adviseer je een NL helm te kopen voor de kwaliteit en als je net als ik een 'groot hoofd' hebt..... :giggle2:
Mijn helm maatje 61-62 cm zit zo strak dat er geen bril onder kan en die heb ik mogelijk later wel nodig. En de kwaliteit van wat ik hier heb gekocht is als FC Knudde........
Niet goed gezocht Prajak, je hoeft geen helmen uit NL mee te nemen Ashakorat!

Ikzelf heb een Shark helm gekocht bij Helmet2Home in Chiang Mai. Ze sturen eventueel op per EMS en via Line communiceren ze in het Engels, past het niet stuur je het terug en krijg je een andere of zelfs je geld terug!! Erg goede service: http://www.helmet2home.com/?lang=th

En over papieren meenemen, maak overal kopieën van en stop die onder het zadel of in het gereedschap vakje?!
Das een goeie Brake, waarom bedenk ik noun zelf niet dit soort simpele oplossingen :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: bom ontploft in Bangkok

#102 Bericht door prajak » zaterdag 05 september 2015, 10:01

Brake034, welke centimetermaat ? Op de site zie ik wel XXL maar daar heb ik in Thailand slechte ervaringen mee...

Wil mijn helm ruim zitten en toch OK dan denk ik aan 63-64 cm. Mijn helm nu is wat te krap.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: bom ontploft in Bangkok

#103 Bericht door brake034 » zaterdag 05 september 2015, 13:23

Prajak, dat verschilt per helm fabrikant!
Een Shark XXL is 63/64 cm en als we Shark als voorbeeld nemen:

How to choose your size? How should a helmet fit ?
To be able to offer effective protection whilst remaining comfortable, a helmet must be perfectly adapted to its user. Choosing the right size is essential.

1) Measure your head circumference using a tape measure. Position it about 2 cm above the eyebrows and take a measurement around the widest part of your head placing the tape across the temples and around the back of the skull and back to the forehead.

Once the measurement is recorded, compare it with the size chart. Try the size of the helmet closest to the measurement you obtained but if you fall between sizes always start your test with a smaller size of the two.

You should feel an all over even pressure across your head with the helmet unable to twist or move around, a firm but comfortable fit without pain.

If you feel a hard contact point or major discomfort, try the larger size.

2) Size tests must be performed with the chinstrap fastened.

Make sure you have a good vertical and horizontal visibility. Make sure your head can perform all its normal movements without any problem.

With the chin strap secured, make sure that the helmet can not be pulled up and off the back of your head when you place both hands on the rear of the helmet and forcibly lift it.

If the helmet comes off or is on the verge of doing so, it is either too big or the chin strap is not tight. Keep trying until you find the perfect size.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: bom ontploft in Bangkok

#104 Bericht door prajak » zaterdag 05 september 2015, 15:16

Ik heb hun adres en als ik weer in CM ben rij ik er heen. Kan ik passen. Dank voor de tip.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: bom ontploft in Bangkok

#105 Bericht door Ashakorat » zaterdag 05 september 2015, 16:01

brake034 schreef:
Niet goed gezocht Prajak, je hoeft geen helmen uit NL mee te nemen Ashakorat!

Ikzelf heb een Shark helm gekocht bij Helmet2Home in Chiang Mai. Ze sturen eventueel op per EMS en via Line communiceren ze in het Engels, past het niet stuur je het terug en krijg je een andere of zelfs je geld terug!! Erg goede service: http://www.helmet2home.com/?lang=th

En over papieren meenemen, maak overal kopieën van en stop die onder het zadel of in het gereedschap vakje?!
KAN DE LINK NIET OPENEN ZO, 403 fORBIDDEN, OOK ALS IK HET IN DE BROWSER PLAK, ZELFDE RESULTAAT

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”