Military junta has done a good job in a year performance??

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Military junta has done a good job in a year performance??

#1 Bericht door Hua Thale » zondag 24 mei 2015, 02:30

Military junta has done a good job in a year performance, poll says

The National Council for Peace and Order (NCPO) has done a good job over the past one year in office with a public opinion survey showed the military junta received an average 8.15 scores out of 10 from ratings by respondents.

The survey was conducted on 1,969 people during May 15-22 by Rajabhat Suan Dusit University’s Suan Dusit Poll.

On the question of satisfaction over the NCPO’s 12 months after the 22 May 2014 coup, 50.97 per cent of those surveyed said they were “rather satisfied” and another 33.06 per cent said they were “very satisfied”.

A little over 11 per cent said they were “rather dissatisfied” and slightly less than 5 per cent said they were “totally dissatisfied”.

The outstanding performance of the NPCO is its decisiveness and speed (52.67%), suppression of corruption and influential people (30.17%), social reorganisation (17.16%).

Asked to rate the overall performance of the NCPO over the past 12 months for the given 10 scores, the respondents gave an average scores of 8.15.

Bron englishnews
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#2 Bericht door RuudThai » zondag 24 mei 2015, 04:22

En hoe is je eigen gevoel over 1 jaar junta?
Bij mij wisselend: als democraat en anti-militarist verfoei ik uiteraard een dictatoriale legerjunta. Maar als ik het vergelijk met de uiterst corrupte regering Yingluck en het gerotzooi tussen geel en rood plus wat andere ontregelende groepjes is dit wel een verademing.
De generaal-premier heeft af en toe wel wat dictatoriale trekjes, maar laat de uiterlijke rust nog maar even voortduren, voor iedereen beter denk ik. [|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 24 mei 2015, 05:07

De Thaise bevolking heeft in de loop der jaren duidelijk laten blijken dat men niet aan 'democratie' toe is Ruud.
Kwam hier in december 2008 na een lange voorbereiding had met alle stakingen en protesten toen al zoiets van 'Wat een ..................'
Hoewel ik dit land vanaf 1999 volg om prive redenen [getrouwd 2002] ontgaan redelijk veel zaken je gedeeltelijk of helemaal omdat het leven in het thuisland ook zijn aandacht heeft.
Democratie en Thailand heeft nog vele jaren geduurt waarin keer op keer bleek dat men het niet begrijpt.
Egoïsme door allerlei redenen is de basis voor dit ondanks die soms dikke glimlach.

Deze man heeft voor Boeddha en het vaderland iets gedaan wat hier redelijk normaal is ingrijpen met harde en zuidoost aziatische hand.
Vaak tot afschuw van vele 'Democratische landen'
De mentaliteit en cultuur zal nooit veranderen maar dat het goed is voor dit land om totale chaos te voorkomen in een gebied van de wereld wat volledig door een of meerdere buitenstaanders 'gestuurd' wordt of een zeer beperkte bovenlaag de regels naar hun hand zetten moet voorkomen worden lijk mij.
De burgerij leeft er volgens mij beter onder de ergste negatieven speerpunten zijn of worden weggenomen of geneutraliceerd.
Vaak doet dat ook zeer bij de gewone burgerij en niet alleen bij de graaiers.
Denk als buitenstaander dat een overgang regering waar een gedeelte gekozen is en een gedeelte aangewezen goed is voor dit deel van de wereld.
[Was dat al niet eerder een optie?]
Je zal niet een tijdje maar een generatie de kans moeten geven om 'dingen' anders te doen.

Ik zelf leef er prettig onder stoor mij niet al te gauw meer aan punten die in mijn opvoeding anders vermeld werden.
Zie deze regering club als een vriendelijke maar dwingende club voor een vreedzaam en democraties land op de langere termijn.
Ik kan en mag daar in leven op een prettige manier ja zelf zeggen wat ik denk op een paar heilige huisjes na maar die zijn voor mij vrijwel het zelfde als voor de Thai.
Had meer 'angst' voor sommige democraties gekozen lieden.

Als deze man in de toekomst bereid is om die overdracht te doen zal het allemaal goed komen in mijn ogen.
Dat zal de moeilijkste schakel gaan worden.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#4 Bericht door Ben » zondag 24 mei 2015, 05:20

Zolang het niet te conservatief wordt heb ik geen probleem met een sterke hand, hoe ze het ook mogen noemen in titel
Er is nog heel wat puin te ruimen .
En het zou goed zijn als hij er nog is als de allmighty heen zou gaan.
En dat de grootbezitters eens belasting op dat goed moeten gaan betalen is ook geen probleem.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#5 Bericht door nbreeker » zondag 24 mei 2015, 05:24

Hua Thale schreef:De Thaise bevolking heeft in de loop der jaren duidelijk laten blijken dat men niet aan 'democratie' toe is Ruud.
Kwam hier in december 2008 na een lange voorbereiding had met alle stakingen en protesten toen al zoiets van 'Wat een ..................'
Hoewel ik dit land vanaf 1999 volg om prive redenen [getrouwd 2002] ontgaan redelijk veel zaken je gedeeltelijk of helemaal omdat het leven in het thuisland ook zijn aandacht heeft.
Democratie en Thailand heeft nog vele jaren geduurt waarin keer op keer bleek dat men het niet begrijpt.
Egoïsme door allerlei redenen is de basis voor dit ondanks die soms dikke glimlach.

Deze man heeft voor Boeddha en het vaderland iets gedaan wat hier redelijk normaal is ingrijpen met harde en zuidoost aziatische hand.
Vaak tot afschuw van vele 'Democratische landen'
De mentaliteit en cultuur zal nooit veranderen maar dat het goed is voor dit land om totale chaos te voorkomen in een gebied van de wereld wat volledig door een of meerdere buitenstaanders 'gestuurd' wordt of een zeer beperkte bovenlaag de regels naar hun hand zetten moet voorkomen worden lijk mij.
De burgerij leeft er volgens mij beter onder de ergste negatieven speerpunten zijn of worden weggenomen of geneutraliceerd.
Vaak doet dat ook zeer bij de gewone burgerij en niet alleen bij de graaiers.
Denk als buitenstaander dat een overgang regering waar een gedeelte gekozen is en een gedeelte aangewezen goed is voor dit deel van de wereld.
[Was dat al niet eerder een optie?]
Je zal niet een tijdje maar een generatie de kans moeten geven om 'dingen' anders te doen.



Ik zelf leef er prettig onder stoor mij niet al te gauw meer aan punten die in mijn opvoeding anders vermeld werden.
Zie deze regering club als een vriendelijke maar dwingende club voor een vreedzaam en democraties land op de langere termijn.
Ik kan en mag daar in leven op een prettige manier ja zelf zeggen wat ik denk op een paar heilige huisjes na maar die zijn voor mij vrijwel het zelfde als voor de Thai.
Had meer 'angst' voor sommige democraties gekozen lieden.

Als deze man in de toekomst bereid is om die overdracht te doen zal het allemaal goed komen in mijn ogen.
Dat zal de moeilijkste schakel gaan worden.
Ik ben het volkomen met je eens en mooi verwoord ,ook ik vind het een prettige manier van leven hier in Thailand en heb op vele plaatsen gewoond in de wereld maar prefereer Thailand.Egoisme vind je hier ook terug in het verkeer waar ze alleen maar aanzicht zelf denken,maar ondanks negatieve bevindingen vind ik Thailand een heerlijk land om in te leven.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#6 Bericht door Ashakorat » zondag 24 mei 2015, 07:25

RuudThai schreef:En hoe is je eigen gevoel over 1 jaar junta?
Bij mij wisselend: als democraat en anti-militarist verfoei ik uiteraard een dictatoriale legerjunta. Maar als ik het vergelijk met de uiterst corrupte regering Yingluck en het gerotzooi tussen geel en rood plus wat andere ontregelende groepjes is dit wel een verademing.
De generaal-premier heeft af en toe wel wat dictatoriale trekjes, maar laat de uiterlijke rust nog maar even voortduren, voor iedereen beter denk ik. [|)
Ik vind dogma's verkeerd van welke kant dan ook. Hier is dan zogenaamd een dictatuur en in bv. rusland zou een democratie zijn en dat is natuurlijk een lachertje. Poetin noemt zichzelf ook een democraat :cheesy: :cheesy: Die moet de Gouden Eilkel krijgen voor leugenaar van het jaar. Dus beoordeel de mensen/regering op hun daden en niet op een dogma.

Verder heb ik persoonlijk ook gemerkt dat in het dagelijks leven van de thai men over het algemeen zeer tevreden is met het ingrijpen van het leger, veel dingen zijn verbeterd, corruptie bij met name de politie is aanmerkelijk minder geworden. Een aantal dingen vind men ook weer minder prettig als het ze zelf benadeelt. Een simpel voorbeeld is het verkrijgen van ophoogzand, dat heeft een tijdje op een laag pitje gestaan omdat er met helikopters gecontroleerd werd naar illegale afgravingen. Maar ondanks dit soort "ongemakken" zijn de thaise mensen waar ik mee omga tevreden met de resultaten. Thailand moet zijn eigen weg kiezen zonder het vingertje van de westerse landen.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#7 Bericht door prajak » zondag 24 mei 2015, 07:49

Ooit, in een ander forum, gebruikte iemand voor wat naar zijn mening Thailand nodig had de term 'benevolente dictator'. Wel, die is er nu en hij mag van mij de rit uitzitten tot de nieuwe grondwet er is, de zoveelste...., en daarna de verkiezingen. En dan begint de corrupte zooi weer van voren af aan.

Dit land is nog steeds Sakdi Na. Field power al is dat nu money power geworden.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#8 Bericht door bontje » zondag 24 mei 2015, 09:55

Ze zijn er nog lang niet....En dat zal ook nog vele jaren duren, Maar ik geef ze wel een 9 Dus een hoog cijfer, Ze zijn op de goede weg. :worshippy:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#9 Bericht door printen44 » zondag 24 mei 2015, 10:43

Verkiezingen eind 2016. Niemand geloofd dat, maar....

Dan een "democratische"regering, die er weer een puinhoop van maakt, dan de 20ste of 21ste militaire coup en uiteraard een nieuwe Grondwet.

En na die coup weer verkiezingen met een "democratische" regering en het spel begint opnieuw. En dat is sinds 1032 zo in Thailand en zal nog wel decennia voortduren.

Uiteraard is het politiek rustig in Thailand, want de militairen regeren. Maar wat als de militairen weer de macht aan de politiek teruggeven? Weer een puinhoop, maar dat schreef ik al.
Laatst gewijzigd door printen44 op zondag 24 mei 2015, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#10 Bericht door Hua Thale » zondag 24 mei 2015, 11:18

De geschiedenis geeft de laatste twee bijdrage op dit onderwerp redelijk gelijk helaas hoewel niet alles kommer en kwel was.
Ga er toch van uit dat de ontwikkeling bij de nieuwe generatie van dusdanige aard is dat er wel verandering moet komen iets wat niet tegen te houden is.
Denk dan aan andere scholing sociale media en meer werelds inzicht domweg omdat dat niet tegen te houden is en dat een ander inzicht zal geven.
Dat er een grotere gelijkheid bij het leefpatroon van deze bewoners zal komen is een feit dat was en is ook in landen zoals die van ons het geval geweest.
Dat sommige mensen in real life maar ook hier een visie hier in hebben die 'droevig' is en zonder 'hoop doet leven' ben ik niet verbaast over.

Uiteraard is het wie betaald bepaald dat is overal zo alleen de verhouding zou wat redelijker kunnen.
Democratie gaat altijd met horte en stooten twee stappen vooruit drie zo af en toe achteruit.
Waarom het rustig moet zijn als militaire regeren is mij onduidelijk veelal breekt de pleuris onrust dan pas echt uit met moord en doodslag sabotage en weet ik wat nog meer.

Zoals zo vaak van 'De oude 'wijze' mannen van het dorp' moet je het niet meer hebben die meningen zijn vaak volledig ingekapselt en niet meer aan te passen.
Hooguit als adviesorgaan de jongere generaties zullen het zelf moeten doen niet uit eigenbelang maar omdat ze het normaal vinden.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#11 Bericht door printen44 » zondag 24 mei 2015, 14:21

Het probleem is dat wij graag zien dat de democratie wordt ingevoerd zoals wij die al bijna 200 jaar kennen. Maar voor de kolonisatie van al die landen, was het de Koning die de baas was, toen de koloniale macht, waar de plaatselijke bevolking geen enkel recht had. En na de koloniale heerschappij moest en zou de democratie zoals wij die kennen, ingevoerd worden. Het resultaat is talloze coups, opstanden, enz. enz.

Wat Thailand betreft is dat men een koninkrijk had, waar geen enkele tegenspraak geduld werd. In 1932 waren het de militairen, die Thailand een constitutionele monarchie van maakte. Maar dat ging van de regen in de drup.

Zowel de landen die gekoloniseerd waren als Thailand hadden geen enkele ervaring met een democratische regeringsvorm, waarbij de rechten van minderheden gewaarborgd dient te worden. "Winner takes all", dat devies werd echt letterlijk opgevolgd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#12 Bericht door RuudThai » zondag 24 mei 2015, 14:46

"Zowel de landen die gekoloniseerd waren als Thailand hadden geen enkele ervaring met een democratische regeringsvorm, waarbij de rechten van minderheden gewaarborgd dient te worden. "Winner takes all", dat devies werd echt letterlijk opgevolgd."
Het zou daarom misschien wel eens goed zijn dat in de nieuwe kieswet een totale evenredige vertegenwoordiging wordt ingevoerd. Of het land opdelen in enkele grote kiesdistricten waar ook dit systeem geldt, om te garanderen dat niet op een gegeven moment bijna alle parlementsleden uit Bangkok komen maar er een spreiding is over het land.
Het zal dan niet meer zo makkelijk voor één partij zijn om de absolute meerderheid te behalen als met die ondemocratische vorm van één parlementslid per kiesdistrict, zoals in Engeland.
Partijen moeten dan zoeken naar een coalitie en dan krijgen ze misschien toch wat respect voor elkaar.

Maar misschien heeft de junta hele andere plannen zoals het deelnemen aan de verkiezingen door alleen maar door de junta toegestane partijen. Ik zie dan voor me de Legerpartij, de Koninkrijkspartij en de Liberaal Kapitalistische Partij als toegelaten partijen..... ;) :shock: :oops:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#13 Bericht door Hua Thale » zondag 24 mei 2015, 14:57

Maar misschien heeft de junta hele andere plannen zoals het deelnemen aan de verkiezingen door alleen maar door de junta toegestane partijen. Ik zie dan voor me de Legerpartij, de Koninkrijkspartij en de Liberaal Kapitalistische Partij als toegelaten partijen..... ;) :shock: :oops:
Met regelmaat ben je wel een humorvol mens maar ach daar ben je dan ook maar mens voor nietwaar.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#14 Bericht door prajak » zondag 24 mei 2015, 15:38

Wat is democratie nog waard als de senaat wordt benoemd uit een doos vriendjes van de toplaag en de militairen? Daar gaan we (weer) naar toe.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Military junta has done a good job in a year performance

#15 Bericht door Ashakorat » zondag 24 mei 2015, 17:29

RuudThai schreef:
Maar misschien heeft de junta hele andere plannen zoals het deelnemen aan de verkiezingen door alleen maar door de junta toegestane partijen. Ik zie dan voor me de Legerpartij, de Koninkrijkspartij en de Liberaal Kapitalistische Partij als toegelaten partijen...
Lijkt me een goede keuze ruud, dat zijn partijen die wat voor elkaar weten te krijgen en de kennis in huis hebben. :thumbsup:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”