Onze inbreng in de Thaise economie

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Onze inbreng in de Thaise economie

#1 Bericht door KhunSugar » dinsdag 21 oktober 2014, 14:44

Is toch een flinke hap zo te lezen ! Al zullen velen beweren niets bij te dragen...

http://www.bangkokpost.com/news/general ... 7bn-to-gdp

KS [|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#2 Bericht door Hua Thale » woensdag 22 oktober 2014, 04:58

Al zullen velen beweren niets bij te dragen...
De belgen onder ons zeker niet want die worden ook niet vermeldt in de primaire lijst. :Whistle:
Er zijn wel eens meer 'onderzoeken' geweest waarin men de Dames als een financieel [export] product presenteerde.
Een pilaar onder het welzijn van deze maatschappij.
Niet geheel onterecht.
Al naar gelang het tot eer en meerdere glorie voor het persoonlijke welzijn van de 'Farang' worden er nog al wat buitenlandse centjes in deze maatschappij gepompt verbruikt.
Met een beetje mazzel heb je daar dan ook een stukje levensgeluk voor en och niet iedereen maakt zich overdreven druk om de pegels.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#3 Bericht door KhunSugar » woensdag 22 oktober 2014, 11:51

Hua Thale schreef:
Al zullen velen beweren niets bij te dragen...
De belgen onder ons zeker niet want die worden ook niet vermeldt in de primaire lijst. :Whistle:
Er zijn wel eens meer 'onderzoeken' geweest waarin men de Dames als een financieel [export] product presenteerde.
Een pilaar onder het welzijn van deze maatschappij.
Niet geheel onterecht.
Al naar gelang het tot eer en meerdere glorie voor het persoonlijke welzijn van de 'Farang' worden er nog al wat buitenlandse centjes in deze maatschappij gepompt verbruikt.
Met een beetje mazzel heb je daar dan ook een stukje levensgeluk voor en och niet iedereen maakt zich overdreven druk om de pegels.
Het was de bedoeling om met dit artikel aan te tonen hoe belangrijk toerisme voor Thailand is, in het bijzonder het belang van relaties met buitenlanders voor hun economie. Of er nu Belgen voorkomen op de primaire lijst van het onderzoek doet niets ter zake, het zal de Thai worst wezen.
Wie het artikel leest zal ook merken dat niet uitsluitend de maandelijkse bijdragen (al dan niet toegegeven) bijdraagt tot de tewerkstelling enz.
Inderdaad, niet iedereen maakt zich overdreven druk over geld...doch als ik op dit forum in allerhande topics lees, merk ik toch dat...laat het mij spaarzaam zijn noemen...als het over het uitgeven van pegels gaat.

Hoe dan ook...toerisme in Thailand heeft een aanzienlijke impact op de economie van het land. Reden te meer om als overheid het toerisme te koesteren.

KS [|)

hanshu

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#4 Bericht door hanshu » woensdag 22 oktober 2014, 12:20

Ook niet onbelangrijk: wij farangs zorgen ook nog een voor 750.00 banen.
Zou het omgekeerde ook werken: Thaise dames invoeren in Nederland?
Komen wij ook weer aan het werk..... :happyno: :happyno:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#5 Bericht door Hua Thale » woensdag 22 oktober 2014, 13:05

Reden te meer om als overheid het toerisme te koesteren.
Dit soort 'toerisme' koestert men in het geheel niet overdreven.
Men heeft het in heel het artikel over relaties met buitenlanders [Ongeacht wat voor nationaliteit natuurlijk]
Veelal in het buitenland woonachtig omdat daar vaak meer kansen liggen begrijpelijk de mogelijkheden liggen ook vaak ruim uit elkaar.
Maar erger nog als je eenmaal de stap genomen heb om met je Thaise partner hier te gaan wonen na vaak ruime investering zijn er vele zaken waar je echt als een kwaaie jongen mee behandelt wordt.
Zie financieel, visa om maar eens twee speerpunten te noemen.
Nee als men echt het schip met de gouden ....................... zou men daar eens iets aan moeten doen.
Dat men met een terugval van meer als 10 % met het soort toerisme die zonder problemen naar een ander land op vakantie gaat als het niet meer leuk is toch een beetje begint te knijpen is begrijpelijk.
Vooral de 'arme' Thai heeft voordeel van de toerist niet zo zeer in groot kapitaal maar het leven wordt wel aanzienlijk beter met voldoende ............................................al naar gelang in te vullen.

tourist-arrivals-drop
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#6 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 30 oktober 2014, 08:53

hanshu schreef:Ook niet onbelangrijk: wij farangs zorgen ook nog een voor 750.00 banen.
Zou het omgekeerde ook werken: Thaise dames invoeren in Nederland?
Komen wij ook weer aan het werk..... :happyno: :happyno:
Het omgekeerde werkt ook. Mijn vrouw houdt menig medewerker bij Wehkamp, Zalando, PostNL, DHL en andere postorder gerelateerde bedrijven aan het werk. Bestellen, versturen, terugsturen, bakkeleien over de retouren, etc. Als mijn vrouw er niet was, dan waren er weer een paar Nederlandse werklozen erbij. :giggle:
- -

hanshu

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#7 Bericht door hanshu » donderdag 30 oktober 2014, 09:08

Wereldvreemd schreef:
hanshu schreef:Ook niet onbelangrijk: wij farangs zorgen ook nog een voor 750.00 banen.
Zou het omgekeerde ook werken: Thaise dames invoeren in Nederland?
Komen wij ook weer aan het werk..... :happyno: :happyno:
Het omgekeerde werkt ook. Mijn vrouw houdt menig medewerker bij Wehkamp, Zalando, PostNL, DHL en andere postorder gerelateerde bedrijven aan het werk. Bestellen, versturen, terugsturen, bakkeleien over de retouren, etc. Als mijn vrouw er niet was, dan waren er weer een paar Nederlandse werklozen erbij. :giggle:
Zie je wel......dat die geleerden in Den Haag dat nou niet doorhebben.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#8 Bericht door Farang Baa » zaterdag 01 november 2014, 11:15

Waarom wordt de Isaan er nu uitgelicht? Het lijkt alsof er gesuggereerd wordt dat elke Thaise partner van de farang uit de Isaan komt. Mijn vriendin komt juist uit het zuiden.
Of zouden de overige farang weinig bijdragen aan de economie?

hanshu

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#9 Bericht door hanshu » zaterdag 01 november 2014, 12:29

Farang Baa schreef:Waarom wordt de Isaan er nu uitgelicht? Het lijkt alsof er gesuggereerd wordt dat elke Thaise partner van de farang uit de Isaan komt. Mijn vriendin komt juist uit het zuiden.
Of zouden de overige farang weinig bijdragen aan de economie?
Die kosten alleen maar....... :crazy:

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#10 Bericht door Markbr » dinsdag 04 november 2014, 22:42

Farang Baa schreef:Waarom wordt de Isaan er nu uitgelicht? Het lijkt alsof er gesuggereerd wordt dat elke Thaise partner van de farang uit de Isaan komt. Mijn vriendin komt juist uit het zuiden.
Of zouden de overige farang weinig bijdragen aan de economie?
Van de 10.000 Thai in Nederland komt er meer dan 9000 uit de Isan ;)
Ik ken wel Thai uit andere delen maar de meeste komen uit Isan....vandaar

hanshu

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#11 Bericht door hanshu » woensdag 05 november 2014, 06:47

Vandaag maar weer eens de Thaise economie een bust gegeven door het benodigd huishoudgeld te storten vanuit Nederland op mijn thaise rekening.
Zelf ga ik er over 2 weken achteraan vliegen om het daar op te maken.
Jaja....ik doe mijn best.... :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#12 Bericht door ron » woensdag 05 november 2014, 07:45

Vergeet niet de Snieklaas-kadootjes mee te nemen Hans. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#13 Bericht door hanshu » woensdag 05 november 2014, 08:03

ron schreef:Vergeet niet de Snieklaas-kadootjes mee te nemen Hans. :thumbsup:
Wij vieren vaderdag op 5 december,Ron

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#14 Bericht door ron » woensdag 05 november 2014, 08:10

hanshu schreef:
ron schreef:Vergeet niet de Snieklaas-kadootjes mee te nemen Hans. :thumbsup:
Wij vieren vaderdag op 5 december,Ron
Okee Hans,veel plezier daarmee,alhoewel ik het Thaise-vaderdaggevoel niet zo prettig heb ervaren.
Maar oke............een ieder zijn meug. :thumbsup:
Wens je in ieder geval alvast een fijne vakantie toe Hans.

Groet,Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Onze inbreng in de Thaise economie

#15 Bericht door RuudThai » dinsdag 03 februari 2015, 07:37

Park entrance fee up for foreign tourists

Published: 3 Feb 2015 at 12.10 Bangkok Post

Phu Hin Rong Kla National Park in Nakhon Thai district of Phitsanulok province has increased the entrance fee for foreign tourists from 200 baht to 400 baht each from Feb 1, a Public Relations Department report said.

Park chief Suwan Panunampa said the increase was in line with an announcement by the National Parks, Wildlife and Plant Conservation Department that admission fees for foreigners should be brought into line at national parks throughout the country, effective Feb 1.

Entrance fees for visiting national parks have not been the same all over the country but vary depending on the location.

Phu Hin Rong Kla National Park previously charged foreigners 200 baht. This had been increased to 400 baht per visit.

The entry charge for Thai nationals remains 40 baht for adults and 20 baht for children.

Mr Suwan said he did not believe the increase would affect the overall number of tourists at the park, as fewer than 100 foreigners visited Phu Hin Rong Kla National Park last year.
------------
Het uitzuigen van de voor de Thaise economie toch erg belangrijke toeristen gaat gewoon verder.
Ik had gehoopt dat de huidige regering dit soort discriminatie zou afschaffen maar ben weer diep teleurgesteld. Als toerist betaal je dus al 10 x zoveel dan een Thai. In Nederlandse parken, musea en andere attracties kennen we dit toch niet.
Ik ben benieuwd of er alleen naar je (wit)neus wordt beoordeeld of dat je met het tonen van je Thaise rijbewijs of misschien het gele huisboekje het Thaise tarief mag betalen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”