Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang Mai

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#46 Bericht door RuudThai » woensdag 02 september 2015, 15:21

Ik moet overigens al op 16 november a.s. terugkomen voor de volgende 90-dagen melding want tot die datum is mijn huidige paspoort geldig. Dus dan moet ook het jaarvisum (retirement) verlengd worden.
In oktober tijdens de schoolvakantie moeten zoon Sjoerd en ik dus naar Bangkok want beide paspoorten moeten vernieuwd worden.
En voor mijn vrouw een Schengen-visum voor als we begin volgend jaar op vakantie naar Nederland willen. Wat nu via een omslachtige procedure bij een burootje schijnt te moeten gebeuren dus daar moet ik nog maar eens contact over opnemen met de ambassade.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#47 Bericht door prajak » woensdag 02 september 2015, 16:14

Ruudthai, en een visum voor Friesland, vergeet dat niet! Lammert laat je anders echt Heerenveen niet in. Moet betaald worden met een fles Sonnema.... :giggle2:

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#48 Bericht door stille » woensdag 02 september 2015, 21:51

Hallo
Wie kan mij het adres geven van het bureau die voor 3000 th.bath voor het verlengen van je jaar visum doet.
In Changmai
Bedankt

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#49 Bericht door jumbo » donderdag 03 september 2015, 00:16

RuudThai schreef:Ik moet overigens al op 16 november a.s. terugkomen voor de volgende 90-dagen melding want tot die datum is mijn huidige paspoort geldig. Dus dan moet ook het jaarvisum (retirement) verlengd worden.
In oktober tijdens de schoolvakantie moeten zoon Sjoerd en ik dus naar Bangkok want beide paspoorten moeten vernieuwd worden.
En voor mijn vrouw een Schengen-visum voor als we begin volgend jaar op vakantie naar Nederland willen. Wat nu via een omslachtige procedure bij een burootje schijnt te moeten gebeuren dus daar moet ik nog maar eens contact over opnemen met de ambassade.

Meen nagenoeg zeker te weten dat de 90 dagen los staat van je paspoort vernieuwing, maar normaliter staat er een datum op het strookje

Je kan je schengen visa ook zelf regelen vrij eenvoudig
tenzij je aan het buro refereert dat de aanmeldingen screent, daar moet je dan langs, maar dat is een hobbeltje
In 2013 was dat nog niet het geval, maar het blijft een moeizame procedure waarbij respect een te verwaarlozen factor is

In 'ons' geval als visa houdend in Thailand vul ik extra de garantie in en doe er een verzoeksbrief bij van
mijn kant met vermelding van eerdere visa en de bijdehorende visanummers
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#50 Bericht door prajak » vrijdag 04 september 2015, 02:04

Zal ik eens heel brutaal een knuppeltje gooien?

Ik zeg niet dat het zo is maar het zou kunnen zijn dat een Immigration kantoor wel eens een mazzeltje heeft en het potje voor koffie en mariakaakjes te goed gevuld is door vrijwillige donaties van mensen die een stempel komen halen. En dan wordt er wel eens een flapje uitgedeeld aan de stempelaars. Leuk, een zakcentje.

Dan komt de grote baas vertellen dat er een gebouw bij komt. Een gebouw voor westerlingen en onderdanen van de grote Aziatische landen terwijl de mensen uit nabuurlanden in het oude gebouw blijven komen.

Nu kan ik in niemands knip kijken maar ik denk, als ik zo vrij mag zijn, dat de wat rijkere westerlingen een hogere koffie- en mariakaakjescent afgeven dan de mensen uit naburige landen en daarmee krijgen mensen in het nieuwe gebouw wat vaker een flapje uit de koffiepot dan de mensen in het oude gebouw.

Tja, dat moet worden gecompenseerd :mrgreen: natuurlijk.

Ik denk dat je in die richting moet zoeken in het verhaal van de dure visumbemiddelaars :giggle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#51 Bericht door printen44 » vrijdag 04 september 2015, 03:36

Chiang Mai Immigration heeft een apart gebouw voor onderdanen van Cambodja, Laos en Burma. Het staat los van het oude gebouw en ook van de nieuwe locatie. Het gebouw voor onderdanen van bovengenoemde landen staat ergens anders.

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#52 Bericht door Santy » vrijdag 04 september 2015, 08:39

printen44 schreef:Chiang Mai Immigration heeft een apart gebouw voor onderdanen van Cambodja, Laos en Burma. Het staat los van het oude gebouw en ook van de nieuwe locatie. Het gebouw voor onderdanen van bovengenoemde landen staat ergens anders.
Klopt en is nu gevestigd overkant van de Prom , achter resto The Hug... Heb je dagloners nodig , daar vind je die ookwel soms
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#53 Bericht door printen44 » vrijdag 04 september 2015, 11:17

Ik was daar en je wil niet weten wat voor chaos daar was. Honderden stonden in de rij. Maar dat was een paar maanden geleden. Misschien is het nu veranderd en verbeterd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#54 Bericht door printen44 » zondag 20 september 2015, 04:10

Zoals ik gisteren al vermelde was ik deze week met Frans bij Immigration voor de 90-dagen. We waren er om tien uur en kregen een groen nummerbord met nummer 043 en 044. Dat kregen we bij het tafeltje dat buiten staan. Twee schoolmeisjes, ze leken zo, controleerde of we alles hadden en tot mijn verassing waren er een dertigtal stoelen in de ruimte, zodat je tenminste koel kon zitten. De luidsprekervolume in die ruimte is slecht te horen. Buiten is de luidsprekervolume wel goed te horen.

Omdat er geen verlichte nummeringsborden zijn, waarop je kan kijken welk nummer aan de beurt is, weet je niet welk nummer er aan de beurt is. Dus ging ik naar het bureau voor de 90 dagen. Nummer 38 was aan de beurt. Ik wees erop dat ik een gehoorapparaat heb en de vriendelijke dame hield me in de gaten. Er worden elke keer drie nummers afgeroepen en die worden dan aan het bureau geholpen. We waren om half elf klaar. Alles word nog met de hand ingevuld, want de computer is nog in het oude gebouw.

Dus wachten voor de 90 dagen is ongeveer hetzelfde als in het oude gebouw. Een halfuurtje.

Maar het was bijzonder stil. Ongeveer twintig mensen telde ik, toen we weggingen en dat was om half elf. Het bureau waar de verlengingen worden gedaan is uiterst langzaam. In dat half uur is slechts een klant geholpen.

Verder zag ik dat de meeste mensen die in de ruimte binnen zaten, groene nummerbordjes hadden. De re-entry bureau was niet bemand en er waren geen mensen die voor een re-entry kwamen. Tenminste niet in dat half uur dat wij er waren

Mijn indruk, maar dat is slecht een indruk, is dat de meeste mensen voor een verlenging er niet waren. Ook viel het mij op dat er nieuwe mensen achter het bureau van verlengingen zaten. Slecht een Immigration medewerker deed iets. In een uiterst langzaam tempo.

Ik heb geen kantoortje van een bureautje gezien, die voor je alles in orde maakt. Ook zag ik nergens een "flyer". Wel zag ik dat men bezig is een nieuw kantoor in orde te maken, langs de kopieershop. In eerdere berichtgevingen was er spraken van "flyers"en een apart kantoortje.

In al die jaren dat ik bij Immigration werk, heb ik het nog nooit zo rustig gezien, met zo weinig klanten.

Mijn indruk is dat verlengingen door een bureau gedaan worden en dat de 20 nummers die per dag worden uitgereikt, over de hele dag uitgesmeerd worden. Ik weet uiteraard niet of mensen naar het oude gebouw verwezen worden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#55 Bericht door prajak » dinsdag 22 september 2015, 16:46

Printen-Kees, lees ik nu ergens dat bij jullie iets is veranderd aan de geldigheidsduur van het inkomensbewijs van de ambassade? Heb je daar wat over?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#56 Bericht door printen44 » dinsdag 22 september 2015, 17:11

Volgens de berichtgeving die ik ontving, zou het inkomensbewijs, waar de Ambassade de handtekening legaliseert, zes maanden geldig zijn. Maar dat onder voorbehoud, want je weet het nooit of dat morgen weer verandert.

Normaal was die inkomensbewijs drie maanden geldig.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#57 Bericht door jumbo » woensdag 23 september 2015, 01:51

printen44 schreef:Volgens de berichtgeving die ik ontving, zou het inkomensbewijs, waar de Ambassade de handtekening legaliseert, zes maanden geldig zijn. Maar dat onder voorbehoud, want je weet het nooit of dat morgen weer verandert.

Normaal was die inkomensbewijs drie maanden geldig.
In Ayutthaya 45 dagen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#58 Bericht door RuudThai » woensdag 23 september 2015, 04:14

Begin maart moet ik altijd mijn jaarvisum (retirement) verlengen. Afgelopen maart kon dat niet voor een jaar want mijn paspoort verloopt half november dit jaar. Ze zijn hier soepel dus ik kreeg een visum tot de verlopingsdatum van het paspoort.

Ik ga half oktober naar Bangkok om een nieuw paspoort aan te vragen (plus ook voor mijn zoon dus het hele gezin gaat mee). Maar ik moet dan ook meteen weer een inkomensverklaring aanvragen want dat had ik dan weer nodig om het visum te vernieuwen.
Ik vraag me af of ze dat jaarvisum dan vernieuwen tot de oorspronkelijke datum in maart of dat ze in november een visum voor een heel jaar afgeven.

Misschien nog even goed te vermelden dat er voor de paspoortaanvraag van onze zoon een recent uittreksel van de huwelijksakte van ons wordt gevraagd, d.w.z. niet ouder dan 6 maanden. Dat is om te bepalen of je nog wel bent gehuwd (een echtscheiding is op zo'n uittreksel zichtbaar) en dus de ouderlijke macht over het kind bezit. Dit i.v.m. de toestemmingsverklaring die door beide ouders moet worden ondertekend.
Je kunt in die periode van 6 maanden natuurlijk wel gescheiden zijn maar ze kunnen het niet op de laatste dag vóór de aanvraag laten aankomen.

Dus die aanvraag voor dat uittreksel bij de betreffende Nederlandse gemeente loopt. Was nog een probleempje want je moet daar de aanvraag doen via DigiD. Dat is geen probleem want ik heb een DigiD maar vervolgens moet je je gegevens invullen en dan stuit je op verplichte invulvakken voor de postcode en je telefoonnummer en daar kun je alleen Nederlandse gegevens in kwijt..... [|(
DigiD is dus niet ingesteld op buitenlandse adressen :evil: .
Ik heb het nu via een gewone email aangevraagd en dat kon als ik maar een ondertekend verzoek samen met identiteitsbewijzen zou meesturen. En dat is nu voor elkaar.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”