laatste stuiptrekking failliet systeem?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

laatste stuiptrekking failliet systeem?

#1 Bericht door Harm » donderdag 14 mei 2015, 04:31

Vandaag naar Immigration in Korat geweest voor de 90 dagen melding.

Had nr 2, was vlot aan de beurt. (normaal gesproken pp in leveren, woon je nog op zelfde adres? ja. Dan nieuw inleg velletje uit de computer en tot over 3 mnd alles bijelkaar incl wachten 15 min)
Nu zat er een generaal achter dat bureel ( althans dat dacht hij dat hij dat was) Onbeschofte vlerk, blafte en snauwde echt iedereen af. (Falang maar ook Thai die iets wilden vragen of kwamen melden dat de formulieren op waren)
Ok misschien mocht hij gisteravond niet van zijn vrouw / mia noi weet het ook niet maar om dat zo af te reageren Nee dan zet je jezelf wel in het negatieve zonnetje.
Nog nooit formulier of formulieren in hoeven te vullen bij 90 dagen melding nu opeens 2 stuks, maar er lag nog maar 1 formulier in het aangewezen ladeblok ( hier hond zoek je bot zelf althans zo kwam hij over)
2 compleet gelijke formulieren moesten het worden ( dacht ok die kopieer ik ff) en gedaan nou daar werd mijnheer toch een partij boos over. Wat dacht die falang wel niet dat hij zich met kopieen in de klaag liet zetten.
Ging van dik hout zaagt men planken zo ging hij te keer
Ik dacht al ok kom volgende week wel terug misschien heb je dan een betere nacht gehad.
Maar toen kwam er een nog hogere generaal het bureel binnen met nog meer goud en gekleurde streepjes op zijn borst niet 1 medaille maar wel 10.
Generaal nr 1 was opeens poeslief accepteerde opeens mijn kopieen en knipte als een scheermes daar (hoorde ik later van vriendin) generaal 2 hem aansprak op het feit dat er geen formulieren meer in het ladeblok zaten. De falang maar ook Thai hadden bij generaal 2 geklaagd over het afwezig zijn van formulieren die ze moesten invullen.

Nu had ik begrepen dat de 90 dagen melding al via internet gedaan kon worden en straks overal gemeengoed zou moeten gaan worden (leve de automatisering met zo'n stuk onbenul) maar waarom men hier dan opeens 10 stappen terug doet door weer extra formulieren in te vullen ???? TIT :neus:

Misschien was hij daarom wel boos, dat hij binnenkort zijn baantje gedag kon zeggen en dat de falang niet meer bij zijn bureel naar zijn uitspattingen hoeven te luisteren :crazy:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: laatste stuiptrekking failliet systeem?

#2 Bericht door stevenl » donderdag 14 mei 2015, 06:07

Dat forumulier was mogelijk de adres registratie?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: laatste stuiptrekking failliet systeem?

#3 Bericht door Hua Thale » donderdag 14 mei 2015, 06:36

Ging in Korat altijd netjes via de PC Harm nooit geen problemen gehad.
Paspoort laten zien en je adres en klaar.
Niet zo lang geleden zijn ze in het 'boenhok' geparkeerd het trapje af achter in de hoofd ruimte.

Functie was altijd al eentje voor beginnelingen of de afbouwers.
De oudere Dame van vroeger die de hoek 'nummertjes' 'advies' en '90 dagen' draaide was geweldig helaas tijden veranderen.
Men is het ook gaan gebruiken als 'strafkamertje' heb ik de indruk degradatie in dienst aangezien degradatie in functie moeilijk ligt.
Met twee personen nog wel om een aantal 'fijne' karakter eigenschappen nog een klein beetje in de toom te kunnen houden.


90 dagen via internet kan ook maar twee van de totaal 4 acties begreep ik de verlenging en de eerste keer na je verlenging moet aan de balie.
Internet werkt nog niet echt correct begrijp ik van die en de gene.
Hoop doet leven.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: laatste stuiptrekking failliet systeem?

#4 Bericht door Harm » donderdag 14 mei 2015, 07:06

Quote"" Ging in Korat altijd netjes via de PC Harm nooit geen problemen gehad.
Paspoort laten zien en je adres en klaar."" Unquote

Ja die ervaring had ik voorgaande keren ook
Ik ben niet gauw ergens van onderste boven maar dit stuk onbenul kreeg het voor elkaar mijn ochtend te verzieken. :neus:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: laatste stuiptrekking failliet systeem?

#5 Bericht door dutch » donderdag 14 mei 2015, 08:04

Zolang als ik mijn formulieren voor Thailand invul en dat is nu mijn elfde jaar,heb je voor de 90 dagen aanmelding het formulier TM 47 in enkelvoud nodig.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: laatste stuiptrekking failliet systeem?

#6 Bericht door Hua Thale » donderdag 14 mei 2015, 08:37

Ja dat klopt Dutch.
En in Korat maar ook in vele andere plaatsen gaat dat met de PC eerste keer ALLES invullen via keyboard daarna alleen datum correctie en floep uit de gleuf je TM 47 ingevuld en wel.
Je gaat toch niet zeggen dat je dat nog nooit meegemaakt heb. :?:
Uiteraard met een paar krabbeltjes van de ambtenaar himself
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: laatste stuiptrekking failliet systeem?

#7 Bericht door Herbergier » donderdag 14 mei 2015, 09:31

In Kap Choeng (Surin) hoef je ook alleen maar je paspoort af te geven, die wordt dan gescand en het tm 47 formulier komt er dan ingevuld en wel uitrollen, ik heb wel voor de zekerheid altijd een ingevuld tm 47 formulier bij me, want je weet nooit of het allemaal nog werkt, maar dat formulier wordt dan gebruikt om op de achterkant het gescande formulier af te drukken, scheelt hun weer een velletje papier.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”