VISUM REGELS 1/1/2015

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#61 Bericht door dutch » donderdag 26 februari 2015, 02:40

Nou moet je het totale topic nog eens nalezen en dan moet je toch toegeven dat het om NIETS gaat.( ik bedoel je critiek en natuurlijk niet het topic als zodanig).
Gewoon allemaal lekker schrijven en lezen en af en toe wat menings verschillen,maar dat is aan elke lezer zelf om dat al dan niet te vinden. :thumbsup:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#62 Bericht door prajak » donderdag 26 februari 2015, 04:10

Dutch, ik heb de wetgeving nog even opgezocht.

http://www.mfa.go.th/main/en/services/1 ... ay%29.html

A copy of bank statement showing a deposit of the amount equal to and not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthly income totalling not less than 800,000 Baht.

Het staat er duidelijk hoe je het inkomen moet aantonen. Meer staat er niet.

En op de onvriendelijke opmerkingen van StevenL ga ik niet meer in. Meneer ergert zich aan mijn berichten hier en dat is zijn probleem, niet het mijne. Klachten kan hij bij Chang deponeren, daar kan een pb naar toe.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#63 Bericht door stevenl » donderdag 26 februari 2015, 11:16

Ieder immigratiebureau mag aanvullende eisen stellen, en de redenen hiervoor zijn eerder aangegeven.

Het is geen uitzondering als ze bewijs willen dat iemand daadwerkelijk geld overmaakt naar Thailand, en dat mogen ze ook eisen. Maar het moet wel redelijk blijven, en daarin gaan ze soms te ver. Dus als er dan geen oplossing te vinden is, is 1111 een mogelijkheid.

En nee prajak, ik erger me niet aan je berichten, ik erger me aan je toon, je (onterechte) correcties, je weigering om fouten toe te geven, je reageren op gedeelten van een post in plaats van het in zijn geheel te bezien, etc. Maar verder erger ik me niet aan je berichten.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#64 Bericht door dutch » donderdag 26 februari 2015, 11:27

Misschien een generatie verschil ?
Of iets dergelijks.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#65 Bericht door prajak » donderdag 26 februari 2015, 15:30

Steven, deze zin van jou....

'...Het gaat hier om iemand die een probleem heeft omdat immigratie vraagt om bewijs dat hij zijn inkomen ook daadwerkelijk hier spendeert...'

... is niet aan de orde in de brief die hij heeft ontvangen. In die brief vraagt men bewijs dat hij maandelijks geld overmaakt. Meer niet. De rest fantaseer jij er bij.

Vragen naar uitgaven heb ik hier nog nooit meegemaakt, ze kijken niet eens naar de kopietjes van bankboekjes.

Jouw aantijgingen leg ik naast me neer. Ik kan mijn tijd beter besteden.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#66 Bericht door Ashakorat » vrijdag 27 februari 2015, 00:19

prajak schreef:Steven, deze zin van jou....


Jouw aantijgingen leg ik naast me neer. Ik kan mijn tijd beter besteden.
Zoal complimentjes uitwisselen met Lammert? :cheesy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#67 Bericht door stevenl » vrijdag 27 februari 2015, 01:49

prajak schreef:Steven, deze zin van jou....

'...Het gaat hier om iemand die een probleem heeft omdat immigratie vraagt om bewijs dat hij zijn inkomen ook daadwerkelijk hier spendeert...'

... is niet aan de orde in de brief die hij heeft ontvangen. In die brief vraagt men bewijs dat hij maandelijks geld overmaakt. Meer niet. De rest fantaseer jij er bij.

Vragen naar uitgaven heb ik hier nog nooit meegemaakt, ze kijken niet eens naar de kopietjes van bankboekjes.

Jouw aantijgingen leg ik naast me neer. Ik kan mijn tijd beter besteden.
Prajak,

Ik weet in deze zaken waar ik het over heb. Men wil zien dat hij geld overmaakt omdat ze dan zien dat hij het hier daadwerkelijk spendeert. Er zijn ook mensen die dit aantonen dmv bonnentjes sparen. Dit komt regelmatig voor, dat jij dat niet weet toont je kennis in deze.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#68 Bericht door nbreeker » vrijdag 27 februari 2015, 04:36

joep49 schreef:Ik heb ook een formulier gekregen om in te vullen. Transfer of Pension Verification Form. (ik verzin dit niet).
Op dit formulier moet je o.a. invullen wie je als getuige meebrengt, compleet met naam, adres en telefoonnummer.
Ik vraag me af of dit je vrouw mag zijn.
Nee je getuige mag niet je vrouw zijn zelfs geen family.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#69 Bericht door yandre » vrijdag 27 februari 2015, 06:34

hoe wil je bonnetjes sparen van atm na een maand niet meer leesbaar.
is gewoon zoeken heb dit nog nooit gehad dat dit gevraagd werd .
maar goed dit is 2015 .
heb soms het idee dat er op de imigratie soms voor de een moeilijk wordt
gedaan en een ander wat soepeler reden on bekend .
in hoofd lijn zal je moeten voldoen aan de eis van geld klopt en
bank papieren .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#70 Bericht door prajak » vrijdag 27 februari 2015, 16:02

Goed gezien, Yandre, ATM bonnetjes zijn 'warm' geprint en de tekst vergaat snel.

Heb je een Thaise bankrekening dan is dat het bewijs; heb je een NL bankrekening of een Russische of Chinese dan moet je die overleggen en reken maar dat ze dat niet kunnen lezen. En dan mag je gaan vertalen etc met alle kosten van dien want jij kent hun brief van 8 december 2008: alleen zaken in Thais en Engels worden aanvaard.

De brief als gemeld heeft het over een Thaise bankrekening en dat schijnt Steven niet in de gaten te hebben en daarom praat hij er in dit kader naast. En wat zijn taalgebruik betreft: er is een Frans spreekwoord: C'est le ton qui fait la musique. Hij heeft zich mogelijk laten inpalmen door de 'fanclub'.

Zoals zo vaak gezegd en door veel forumleden bevestigd, iedere Immigration Post maakt aanvullende regels. Wat de vraag van Joep49 betreft, ik heb al iets geplaatst in dat item vandaag en heb nieuwe informatie heet van de naald en ga dat dadelijk plaatsen.

Als jij, Yandre, op 'inkomen' gaat is dat item mogelijk van belang voor jou. En anders kom je maar babbelen, we wonen maar 1 km van elkaar af en je hebt mijn telefoonnummer. Koffie staat klaar hoor!

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#71 Bericht door Ashakorat » zaterdag 28 februari 2015, 01:21

prajak schreef:Goed gezien, Yandre, ATM bonnetjes zijn 'warm' geprint en de tekst vergaat snel.

Heb je een Thaise bankrekening dan is dat het bewijs; heb je een NL bankrekening of een Russische of Chinese dan moet je die overleggen en reken maar dat ze dat niet kunnen lezen. En dan mag je gaan vertalen etc met alle kosten van dien want jij kent hun brief van 8 december 2008: alleen zaken in Thais en Engels worden aanvaard.

De brief als gemeld heeft het over een Thaise bankrekening en dat schijnt Steven niet in de gaten te hebben en daarom praat hij er in dit kader naast. En wat zijn taalgebruik betreft: er is een Frans spreekwoord: C'est le ton qui fait la musique. Hij heeft zich mogelijk laten inpalmen door de 'fanclub'.

Zoals zo vaak gezegd en door veel forumleden bevestigd, iedere Immigration Post maakt aanvullende regels. Wat de vraag van Joep49 betreft, ik heb al iets geplaatst in dat item vandaag en heb nieuwe informatie heet van de naald en ga dat dadelijk plaatsen.

Als jij, Yandre, op 'inkomen' gaat is dat item mogelijk van belang voor jou. En anders kom je maar babbelen, we wonen maar 1 km van elkaar af en je hebt mijn telefoonnummer. Koffie staat klaar hoor!
Gelukkig hebben we Papa Prajak om ons al dan niet op het juiste pad te houden :crazy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#72 Bericht door stevenl » zaterdag 28 februari 2015, 01:35

Helaas realiseert papa zich niet dat zijn pad niet recht is.[ :roll: quote="Ashakorat"]
prajak schreef:Goed gezien, Yandre, ATM bonnetjes zijn 'warm' geprint en de tekst vergaat snel.

Heb je een Thaise bankrekening dan is dat het bewijs; heb je een NL bankrekening of een Russische of Chinese dan moet je die overleggen en reken maar dat ze dat niet kunnen lezen. En dan mag je gaan vertalen etc met alle kosten van dien want jij kent hun brief van 8 december 2008: alleen zaken in Thais en Engels worden aanvaard.

De brief als gemeld heeft het over een Thaise bankrekening en dat schijnt Steven niet in de gaten te hebben en daarom praat hij er in dit kader naast. En wat zijn taalgebruik betreft: er is een Frans spreekwoord: C'est le ton qui fait la musique. Hij heeft zich mogelijk laten inpalmen door de 'fanclub'.

Zoals zo vaak gezegd en door veel forumleden bevestigd, iedere Immigration Post maakt aanvullende regels. Wat de vraag van Joep49 betreft, ik heb al iets geplaatst in dat item vandaag en heb nieuwe informatie heet van de naald en ga dat dadelijk plaatsen.

Als jij, Yandre, op 'inkomen' gaat is dat item mogelijk van belang voor jou. En anders kom je maar babbelen, we wonen maar 1 km van elkaar af en je hebt mijn telefoonnummer. Koffie staat klaar hoor!
Gelukkig hebben we Papa Prajak om ons al dan niet op het juiste pad te houden :crazy:[/quote]

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#73 Bericht door dutch » zaterdag 28 februari 2015, 02:48

Ik heb van U nog geen procent informatie kunnen lezen ,waar ik iets aan zou hebben.Maar daar hebben we dan gelukkig "Papa" voor.Gelukkig maar.
Wat ik eigenlijk wil zeggen.........was deze zin nu weer nodig??
:crazy:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#74 Bericht door stevenl » zaterdag 28 februari 2015, 03:01

dutch schreef:Ik heb van U nog geen procent informatie kunnen lezen ,waar ik iets aan zou hebben.Maar daar hebben we dan gelukkig "Papa" voor.Gelukkig maar.
Wat ik eigenlijk wil zeggen.........was deze zin nu weer nodig??
:crazy:
De enige zinnige suggestie hier is van mij afkomstig geweest. Hij moet eerst nagaan waarom deze aanvullende informatie wordt gevraagd. Denken ze dat hij werkt, vertrouwen ze de verklaring niet, wat is de reden.

En ja, iemand die hier claimt zich ver te houden van steken onder water maar zelf de ene na de andere steek uitdeelt kan zo af en toe ook wel eens wat terug verwachten.

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#75 Bericht door DeDe » zaterdag 28 februari 2015, 05:20

Ik geef Prajak gelijk, bij het I.O. in Udon is een lijstje verkrijgbaar met de punten waaraan je moet voldoen i.v.m. de verlenging van je retirement of marriage visum. Heb in de laatste 8 jaren nog nooit extra informatie moeten geven. Waarschijnlijk vragen ze die als 1 en ander niet duidelijk is,wat in mijn geval dus niet is voorgekomen.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”