rijbewijs voor thaise partner

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: rijbewijs voor thaise partner

#16 Bericht door jomel17 » vrijdag 19 december 2014, 11:18

Je kunt ook een half jaar in België gaan wonen, daar wordt het Thaise rijbewijs nog wel omgezet.
Duidelijk een Europa... [|(
หลงรัก

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: rijbewijs voor thaise partner

#17 Bericht door Jeanette » vrijdag 19 december 2014, 12:18

menan schreef:Bedankt voor het heldere antwoord. Nu nog even de teleurstellende boodschap overbrengen. :Whistle:
jomel17 schreef:Je kunt ook een half jaar in België gaan wonen, daar wordt het Thaise rijbewijs nog wel omgezet.
Duidelijk een Europa... [|(
Pssst .... dit advies alleen doorgeven als dat de veiligheid van het Nederlandse verkeer niet negatief beïnvloed.
Omzeiling van wettelijke veiligheid voorschriften mag niet in een drama eindigen toch?

Zelf zou ik ook alleen maar in Thailand kunnen slagen voor m'n rijbewijs.
Na 3 x gezakt te zijn - te chaotisch - (goh, nee toch) :giggle3: ben ik alleen nog maar bijrijder.

8-)

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: rijbewijs voor thaise partner

#18 Bericht door mooatje » vrijdag 19 december 2014, 13:18

Mijn vrouw heeft ook haar rijbewijs omgewisseld in belgie.Ze rijdt nu 7 jaar dagelijks,zonder ook maar één kras.En ze is een voorzichtigere bestuurder dan vele europeanen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: rijbewijs voor thaise partner

#19 Bericht door RuudThai » vrijdag 19 december 2014, 15:41

jomel17 schreef:Je kunt ook een half jaar in België gaan wonen, daar wordt het Thaise rijbewijs nog wel omgezet.
Duidelijk een Europa... [|(
Het aantal verkeersdoden in België ligt dan ook aanmerkelijk hoger dan in Nederland :( .
Ik weet nog de tijd dat er in België geen rijbewijs verplicht was (tot een jaar of 50 geleden?). Daar gebeurden dan ook de vreselijkste ongelukken en in Nederland lette je altijd extra op als er zo'n kar met een nummerbord met rode letters en cijfers in de buurt was! :giggle:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: rijbewijs voor thaise partner

#20 Bericht door elst99 » vrijdag 19 december 2014, 15:56

Heb mijn rijbewijs nu 54 jaar, rij nog dagelijks met 1 oog wel met extra spiegels, maar eerlijkheidshalve niet meer dwars door Amsterdam of Rotterdam, waar ik een paar jaar geleden geen problemen mee had.
Zou niet graag opnieuw examen doen :happyno:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: rijbewijs voor thaise partner

#21 Bericht door mooatje » vrijdag 19 december 2014, 21:23

:roll:
RuudThai schreef:
jomel17 schreef:Je kunt ook een half jaar in België gaan wonen, daar wordt het Thaise rijbewijs nog wel omgezet.
Duidelijk een Europa... [|(
Het aantal verkeersdoden in België ligt dan ook aanmerkelijk hoger dan in Nederland :( .
Ik weet nog de tijd dat er in België geen rijbewijs verplicht was (tot een jaar of 50 geleden?). Daar gebeurden dan ook de vreselijkste ongelukken en in Nederland lette je altijd extra op als er zo'n kar met een nummerbord met rode letters en cijfers in de buurt was! :giggle:
Da's toch normaal?Al die nederlanders die belgie als transit gebruiken,neem daar dan nog eens de duitse vrienden bij.
Er wordt niet altijd een nationaliteit bij vermeld van de veroorzaker. :roll:

Veel van die ongevallen kwamen dan ook van die kaasbollen die overal aan de grens lagen. :giggle:
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

rijbewijs voor thaise partner

#22 Bericht door robin33 » donderdag 25 december 2014, 08:16

Mijn thaise vrouw is hier in Nl begonnen met lessen, na 2x theorie examen gezakt. Toen mondeling aangevraagd . En geslaad. Praktijk in 1x. En dat op een leeftijd van 45 jaar...
Dit lijkt me een betere en veiligere route dan via belgie

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: rijbewijs voor thaise partner

#23 Bericht door Loe » donderdag 25 december 2014, 08:34

robin33 schreef:Mijn thaise vrouw is hier in Nl begonnen met lessen, na 2x theorie examen gezakt. Toen mondeling aangevraagd . En geslaad. Praktijk in 1x. En dat op een leeftijd van 45 jaar...
Dit lijkt me een betere en veiligere route dan via belgie
Maar wel flink duurder :crazy:

Toen ik mijn eerste Thaise vriendin naar Nederland haalde kon je nog binnen 6 maanden na een rijvaardigheidstest het Thaise rijbewijs omzetten in een Nederlands. Wij waren echter te laat en dus moest ze opnieuw beginnen met lessen.
Deze vrouw reed al 10 jaar door heel .thailand en heel veel in Bangkok, zonder ook maar een krasje te hebben veroorzaakt. Na een proefles bij een erkende rijschool werd haar verteld dat ze minstens 20 lessen moest nemen. Toen ik hem vroeg of hij wel in Bangkok durfde te rijden vertelde hij mij dat dit standaard was bij rijschoolhouders. :crazy:
In Thailand is het goed geregeld, maar in Nederland hebben de rijschoolhouders veel te veel macht.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

rijbewijs voor thaise partner

#24 Bericht door robin33 » donderdag 25 december 2014, 08:49

Dat is dus niet waar, de afgelopen jaren is er een overshot Aan rijschool houders.
Het uwv heeft te veel werklozen omgeschoold tot instructeurs.
Je kan dus rond shoppen voor de prijs. En voorwaarden
En dan nog duurder dan via belgie ja. Maar als daar het veiliger van word. Dan maar duurder.

En de vergelijking met bangkok gaat niet op vind ik. Ik rij al 25 schadevrij maar ga niet in Bangkok rijden

Het is gewoon anders...

En goed geregeld! Zwager Kreeg 2 lessen. En rijbewijs.
Hij kon amper de auto starten. Laat staan. Speciale verichtingen..nu 2 jaar later rijd hij oke. Maar heb toch het idee met wat meer achtergrond. Het beter had geweest.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: rijbewijs voor thaise partner

#25 Bericht door Loe » donderdag 25 december 2014, 21:27

Robin

De tijd waar ik over spreek was 9 jaar geleden en toen was het maken van afspraken niet mogelijk. Nu is het dus misschien wel mogelijk.
Een vergelijking maken met Bangkok doe ik niet, maar als je in Bangkok schadevrij kunt rijden 10 jaar lang dan is 90 % van Nederland toch een peuleschilletje.
Ik ben ook geen voorstander dat iedereen uit Thailand die alleen 100 meter vooruit en achteruit kan rijden zijn rijbewijs krijgt maar een goede test met de nodige teorie en na een aantal lessen waarvan het aantal afhangt van een goede test zou voldoende moeten zijn.
Maar misschien heeft dit probleem van toen al opgelost door een overschot.

Zie net dat dat ik NIET heb vergeten, in Thailand is het ook niet goed geregeld :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”