Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#1 Bericht door Herbergier » zondag 20 juli 2014, 10:13

GOOD NEWS FROM THAI IMMIGRATION

Longer visa exemption extensions begin August 29, 2014



BANGKOK: -- The Immigration Bureau has announced that of August 29. 2014 you will be able to extend your visa exemption period whilst you're in Thailand by 30 days, instead of the current 7 days, giving a total visa-exemption stay of 60 days. The fee for extension of stay is 1,900 Baht (unchanged).



Currently, a visa exemption entry can be extended by 7 days at your nearest Immigration office. From August 29th, it can be extended by 30 days. In effect, you can be in the country without a visa for 60 days.



Also - the Commander of Immigration has removed the proposed lifetime ban for overstaying 10 years. Thaivisa will publish the new, more lenient rules shortly.



The Immigration Commander has also stated that immigration are working to ensure that the new rules are being standardized at both immigration checkpoints and immigration offices nationwide.



If you are traveling on visa-exempt or with a tourist visa, bring these documents for your extension:



1. Your onward flight ticket or eTicket out of Thailand within the 30 days

2. Minimum 10,000 Baht, or rather 20,000 Baht

3. Hotel booking confirmation - and if you have it, your itinerary

4. One photo, passport sized.

5. Application fee, 1,900 Baht



It is not clear whether after 29th August this will still be an automatic refusal stamp with 30 days to leave, or whether the procedure will be changed and you will instead be granted an extension of 30 days.



Thaivisa News thanks the Immigration HQ in Bangkok for these updates. We are expecting more updates in the coming days and weeks. We also thank Mr. Scott Mallon in Bangkok for supplying us with this video explaining the news in Youtube video format:
Alles van waarde is weerloos.

Go-Thunder
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 20:39

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#2 Bericht door Go-Thunder » zondag 20 juli 2014, 11:30

http://www.youtube.com/watch?v=3PrAVbWu7rE

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#3 Bericht door brake034 » zondag 20 juli 2014, 14:57

De onderwerpstitel is niet helemaal juist, het gaat hier om een verlenging van 30 dagen van een visum vrijstelling, een "visa excempt" en dus niet over een visum.
Marcel

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#4 Bericht door Herbergier » zondag 20 juli 2014, 15:51

brake034 schreef:De onderwerpstitel is niet helemaal juist, het gaat hier om een verlenging van 30 dagen van een visum vrijstelling, een "visa excempt" en dus niet over een visum.
Klopt, maar die zin was te lang, dus die kon ik niet plaatsen, maar ik denk dat het, na het verhaaltje te hebben gelezen, ook wel duidelijk is.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#5 Bericht door Meritus » zondag 20 juli 2014, 17:32

... warom maakt niet iedereen gewoon het visum wat hij noodig heeft? Sinds 13 jaar heb ik geen probleem, alleen het visum is natuurlijk niet gratis, voor mijn laatste heb ik 195 Euro betaald, met CIBT ... ik heb mijn kont niet uit huis beweegt ... DHL-CIBT-DHL ... :giggle3:


... ok, ben Duitser, maar dit soort visaservice heb je ook in Nederland, of .... CIBT werkt voor iedereen die betaald ... en 195 Euro, waarvan 130 voor het visum, de rest 'service charge' en DHL ... ok voor mij ...

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#6 Bericht door Gardensafari » zondag 20 juli 2014, 23:08

Meritus schreef:... warom maakt niet iedereen gewoon het visum wat hij noodig heeft? Sinds 13 jaar heb ik geen probleem, alleen het visum is natuurlijk niet gratis, voor mijn laatste heb ik 195 Euro betaald, met CIBT ... ik heb mijn kont niet uit huis beweegt ... DHL-CIBT-DHL ... :giggle3:


... ok, ben Duitser, maar dit soort visaservice heb je ook in Nederland, of .... CIBT werkt voor iedereen die betaald ... en 195 Euro, waarvan 130 voor het visum, de rest 'service charge' en DHL ... ok voor mij ...
Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#7 Bericht door ron » zondag 20 juli 2014, 23:40

Gardensafari schreef:
Meritus schreef:... warom maakt niet iedereen gewoon het visum wat hij noodig heeft? Sinds 13 jaar heb ik geen probleem, alleen het visum is natuurlijk niet gratis, voor mijn laatste heb ik 195 Euro betaald, met CIBT ... ik heb mijn kont niet uit huis beweegt ... DHL-CIBT-DHL ... :giggle3:


... ok, ben Duitser, maar dit soort visaservice heb je ook in Nederland, of .... CIBT werkt voor iedereen die betaald ... en 195 Euro, waarvan 130 voor het visum, de rest 'service charge' en DHL ... ok voor mij ...
Afbeelding
... Afbeelding !! :P
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#8 Bericht door Phuket Dragon » maandag 21 juli 2014, 01:52

Zou mooi zijn als ze bv verblijfsvergunningen van 5 jaar gaan afgeven i.p.v visa's voor de longstayers en dat je dan gewoon mag werken. Het hele circus word dan een stuk simpeler.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#9 Bericht door Hua Thale » maandag 21 juli 2014, 02:41

Dat men met de toekomst gericht op ASEAN een soort visum gaat krijgen lijk mij niet meer als logisch.
Zal nog wel flink wat jaren aanlopen de drang om dat snel te regelen is hier niet aanwezig.
Voor 65 + zou het mooi zijn aangezien die toch over een vast inkomen uitkering beschikken en de staat Thailand dan daar niet over hoeft na te denken als een visum vijf jaar is.
Mag die dan ook 5 keer zo duur want daar gaat het natuurlijk om. :Whistle:

Deze actie in het onderwerp is makkelijk maar niks meer als borstzak broekzak.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#10 Bericht door KhunSugar » vrijdag 08 augustus 2014, 12:56


Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Een visa voor 60 dagen is vanaf 29 augustus mogelijk.

#11 Bericht door KhunSugar » woensdag 27 augustus 2014, 19:11

En nu is het nieuws bevestigd:
http://www.bangkokpost.com/news/local/4 ... nded-visas

KS

Via iPhone

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”