help

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: help

#16 Bericht door ilia » zaterdag 08 december 2012, 06:50

:neus:
Laatst gewijzigd door ilia op dinsdag 05 maart 2013, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: help

#17 Bericht door prajak » zaterdag 08 december 2012, 07:42

Tenzij de aandelen geletterd zijn waarin de A-aandelen meer rechten hebben dan de B-aandelen, of een andere soort bijzondere aandelen zoals het Nederlands recht kent. Maar of Ilja dan juist die aandelen zou hebben.....

Het leert ons weer een les. Kijk niet voor 100 maar voor 1.000 procent uit als je met iemand in zee gaat (of die nu Nederlander is, Thai, Urbulant of Amlokees...) en vraag gedegen juridisch advies om de zaak dicht te spijkeren. En dan nog kun je beso..... worden maar dan moet de tegenpartij razend slim zijn of een dure advocaat inhuren.

Maar je moet ze de kost geven waar het gewoon netjes gaat ! Het is niet altijd 'kermis' hoor !

Ilja, verstandig dat je even afstand neemt.

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: help

#18 Bericht door ilia » zaterdag 29 december 2012, 14:43

:neus:
Laatst gewijzigd door ilia op dinsdag 05 maart 2013, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: help

#19 Bericht door Khon Neua » zaterdag 29 december 2012, 16:47

beste ilia

Waar ben je toch aan begonnen deze vragen had je jezelf voor je grote avontuur moeten stellen nu is het te laat.

Zoals al gemeld heb je nergens recht op, alles dat in de Ltd zit is van haar en zij kan er mee doen wat ze wil. Jij bent de overtreder als je de zaak betreed en iets aanraakt hoe zuur het ook klinkt zo is het en niet anders .

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: help

#20 Bericht door Bean » zaterdag 29 december 2012, 19:46

ilia schreef:Onder tussen terug open .....op haar eigennaam (zegt ze en met een nieuw huur contract ,dat je bijna op elke hoek van de straat kan kopen) Toch maar binnen bij de politie (h wachten ) en dan sorry , je hebt geen advocaat mee gebracht we kunnen je niet helpen .



Rechten als buitenlander heb je TOTAAL niet in zulke gevallen . De buitenlands zijn gewoon melkkoeien !

Een nieuw contract is onmogellijk om dat de eigenaar in het buitenland is (Zwitserland ) en de opzichter niet bevoegd is = NIET CORRECT CONTRACT + TERUG INBRAAK (maar dat laat de politie koud )

En omdat ik een koper had voor mijn inboedel belde ik mijn EX om te zeggen dat de inboedel verkocht word , en nu plots heeft ze wel 220.000Baht om de inboedel terug te kopen ( heeft zo gezegd een prive lening afgesloten !!! om scooter terug te kopen en ....misschien de inboedel)

Ja , de gestolen juwelen verkocht en het cash geld van de LTD

VRAGEN

KAN je zomaar een LTD sluiten zonder overleg aandeelhouders / Stempel

En hoe zit het met de controle van de boekhouding ? Wie is er verantwoordelijk ?

Op een ander forum lees ik dat jemet jouw advocaat de inboedel eruit hebt gehaald
Wat staat er nu nog in dat etablichement dan?
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: help

#21 Bericht door ilia » zondag 30 december 2012, 07:53

Juist @Bean

Met mijn thaise advocate gehuwd met een Nederlander , hebben we haar stappen plan overlopen ,na controle van de originele doc. in mijn bezit ,was het geen probleem om de volledige inhoud vaan "JJ's" leeg te halen , De overname staat enkel op mijn naam ! Alleen had ik de tijd niet om alles leeg te halen tijdens het bezoek van de advocate en na het leeg halen van de belangrijkste artikelen ,werd er voor een tweede maal ingebroken door mijn EX (Die enkele dagen daar voor "Als een dief in de nacht met AL het geld en de juwelen en ander klein waardevol spul door het keuken raam was weg gelopen terwijl ik sliep) voor de resterende grote stukken oven ,microwave ,scooter , 1 TV ,meubelen, en enz (ter informatie = het leef adres van mijn EX staat niet op het adres waar "JJ's" wordt uitgevoerd . Maar alles van het resterende (zoals me gezegd door adv.) heb ik niet kunnen meenemen , en dat ze geen klacht wou neer leggen bij de lokale politie zit mij ook dwars (al heb ik daar verschillende malen op aangedrongen en was dat de laatste stap van haar "stappen plan"


,





PS; accountent die de statuten van de LTD aanvraagd ,moet deze ook niet alle doc. controleren

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: help

#22 Bericht door ilia » zondag 30 december 2012, 07:58

:neus:
Laatst gewijzigd door ilia op dinsdag 05 maart 2013, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: help

#23 Bericht door stevenl » zondag 30 december 2012, 08:44

Vergeet het. Je bent dit allemaal kwijt, probeer daar overheen te stappen en verder te gaan met je leven.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: help

#24 Bericht door Bean » zondag 30 december 2012, 09:36

ilia schreef:Juist @Bean

Met mijn thaise advocate gehuwd met een Nederlander , hebben we haar stappen plan overlopen ,na controle van de originele doc. in mijn bezit ,was het geen probleem om de volledige inhoud vaan "JJ's" leeg te halen , De overname staat enkel op mijn naam ! Alleen had ik de tijd niet om alles leeg te halen tijdens het bezoek van de advocate en na het leeg halen van de belangrijkste artikelen ,werd er voor een tweede maal ingebroken door mijn EX (Die enkele dagen daar voor "Als een dief in de nacht met AL het geld en de juwelen en ander klein waardevol spul door het keuken raam was weg gelopen terwijl ik sliep) voor de resterende grote stukken oven ,microwave ,scooter , 1 TV ,meubelen, en enz (ter informatie = het leef adres van mijn EX staat niet op het adres waar "JJ's" wordt uitgevoerd . Maar alles van het resterende (zoals me gezegd door adv.) heb ik niet kunnen meenemen , en dat ze geen klacht wou neer leggen bij de lokale politie zit mij ook dwars (al heb ik daar verschillende malen op aangedrongen en was dat de laatste stap van haar "stappen plan"




,





PS; accountent die de statuten van de LTD aanvraagd ,moet deze ook niet alle doc. controleren
Die enkele dagen daar voor "Als een dief in de nacht met AL het geld en de juwelen en ander klein waardevol spul door het keuken raam was weg gelopen terwijl ik sliep)


Door het keukenraam ? Heeft dat restaurant geen deur dan? :giggle3:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: help

#25 Bericht door driver » zondag 30 december 2012, 10:16

stevenl schreef:Vergeet het. Je bent dit allemaal kwijt, probeer daar overheen te stappen en verder te gaan met je leven.
Dat riep ik in het begin ook al dacht ik.
Wordt allemaal moeiljik als ik zo meelees en levert wslijk niks meer op

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op maandag 31 december 2012, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: help

#26 Bericht door Jeanette » maandag 31 december 2012, 03:02

Uithuilen en nieuwe plannen maken Ilia.
Neem je verlies, je bent pas echt verloren als je in een depressie raakt.

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2011, 15:55

Re: help

#27 Bericht door west » maandag 31 december 2012, 17:16

Jeanette schreef:Uithuilen en nieuwe plannen maken Ilia.
Neem je verlies, je bent pas echt verloren als je in een depressie raakt.
Héél juist. Moet je soms eens doen je leven, ook al ben je volledig in je recht.
Je kan daar toch niet winnen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”