Immigreren met hond

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
renggezich
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 17 januari 2007, 20:03
Locatie: Panphai khonkean

Immigreren met hond

#1 Bericht door renggezich » donderdag 22 mei 2008, 12:32

Weet misschien iemand wat voor inentingen verplicht zijn bij een kleine maltezer leeuw die ik mee wil nemen naar thailand.
En moet deze hond een chip hebben of is een paspoort genoeg.


Deze hond wil ik mee nemen met de LTU naar bangkok ik weet inmiddels dat als de hond niet zwaarder is als 5 kilo deze in de cabine mee mag , wel zwaarder dan in het ruim.
prijs in de cabine 20 euro in het ruim 60 euro.

aub geen antwoorden als misschien dit of misschien dat.
Wie het niet weet of niet zeker weet aub niet reageren.

alvast bedankt
mike :roll:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Immigreren met hond

#2 Bericht door dutch » donderdag 22 mei 2008, 12:49

Volgende artikel (helaas in het engels)verkreeg ik via Koratfarang dot com
Let op het is een bericht van juni 2006!
quote

I'm not sure which is the right section for this.

If anyone is thinking of bringing a pet to Thailand, here is a copy of the appropriate Thai Regulations sent to me by the Hull Consulate:



---------------------------------------------------------
DEPARTMENT OF LIVESTOCK DEVELOPMENT

MINISTRY OF AGRICULTURE AND COOPERATIVES


REQUIREMENTS FOR THE IMPORTATION OF DOGS AND CATS INTO THE KINGDOM OF THAILAND

1)A health certificate in English, signed or further endorsed by a full-time authorised veterinary official of the government of the exporting country, if it is previously acknowledged by a veterinary surgeon, stating :-
1.1) number and species
1.2) breed, sex, age and colour or animal identification
1.3) name and address of the owner or the kennel of origin
1.4) certification of condition items (2) to (5)

2)The animals must come from an area where animal diseases are under control. The animals are found to be healthy, free from signs of any infectious and contagious diseases including ectoparasitism at the time of export and are fit to travel.

3)The country of export has been free from Rabies for at least the past 12 (twelve) months or the animals are vaccinated against Rabies with an official approved vaccine not less than 21 (twenty- one) days prior to departure from the country of export.

4)Either
a)The dog is vaccinated against Leptospirosis at least 21(twenty-one) days preceding
departure.
or
b)The dog is subjected to a test for Leptospirosis with negative result during the 30 (thirty) days prior to departure from the country of export.

5)The animals shall be vaccinated against other significant infectious or contagious diseases i.e.
Distemper, Hepatitis, and Parvovirus, with an official approved vaccine at least 21 (twenty-one) days
prior to departure from the country of export.

6)The animals must be conveyed in nose and paw proof crates designed to avoid any risk of injury or
unnecessary suffering.

7)The animals are not allowed to be exposed to other animals if they have to be landed in transit at
any approved intermediate port. They shall not be allowed to leave the precinct of the port except to
an officially approved transit quarantine area.

The animals are subjected to quarantine at approved premises for a period of at least 30 (thirty) days
upon arrival during which they shall be submitted to tests and/or treatments as deemed necessary.
The importer/owner shall be fully charged for the incurred expenses.

8)Failure to follow the import procedures may result in returning the animals to the country of origin or
in destroying them without compensation.


Contact details:-
Bureau of Disease Control and Veterinary Services.
Department of Livestock Development
Phayathai Road, Ratchtavee, Bangkok 10400
Tel: (02) 653-4550-7
Fax: (02) 653-4929
E-mail: quarantine_dcontrol@dld.go.th

unquote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Immigreren met hond

#3 Bericht door carpediem » donderdag 22 mei 2008, 14:04

pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Immigreren met hond

#4 Bericht door Edje » donderdag 22 mei 2008, 16:45

Al deze gegevens kon je ook op de site van LTU vinden, of dat nu nog zo is weet ik niet, site springt meteen over naar http://www.airberlin.com en is geheel anders ingedeeld als die van ltu.
zoek er even naar onder service.
Groetjes; Edje

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Immigreren met hond

#5 Bericht door perry » donderdag 22 mei 2008, 18:20

Kijk even op de Topic Hond mee naar Thailand
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
renggezich
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 17 januari 2007, 20:03
Locatie: Panphai khonkean

Re: Immigreren met hond

#6 Bericht door renggezich » vrijdag 23 mei 2008, 06:46

Bedankt dutch voor je antwoord.
ik heb op LTU gekeken edje en inderdaad deze gaat nu automatisch naar air berlin , kon niets vinden over dieren maar ik bel ze wel op.in iedergeval bedankt.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Immigreren met hond

#7 Bericht door greenthaiway » vrijdag 23 mei 2008, 12:53

renggezich schreef:Weet misschien iemand wat voor inentingen verplicht zijn bij een kleine maltezer leeuw die ik mee wil nemen naar thailand.
En moet deze hond een chip hebben of is een paspoort genoeg.


Deze hond wil ik mee nemen met de LTU naar bangkok ik weet inmiddels dat als de hond niet zwaarder is als 5 kilo deze in de cabine mee mag , wel zwaarder dan in het ruim.
prijs in de cabine 20 euro in het ruim 60 euro.

aub geen antwoorden als misschien dit of misschien dat.
Wie het niet weet of niet zeker weet aub niet reageren.

alvast bedankt
mike :roll:
Hallo Mike,

Ook ik ben aangekomen via een LTU vlucht vanuit Düsseldorf met hond, in mijn geval samen met een Jack Russel.
Deze hond was meer dan 7 kilo en kon daardoor niet mee in de cabine.

Het volgende:

* Ga naar de dierenarts, daar weten ze de invoer bepalingen voor Thailand
* O.a. een chip en klinisch onderzoek
* Je krijgt bij de dierenarts een paspoort voor gezelschapsdieren met daarin alle verplichte vaccinaties
* De hond krijgt een chip onderhuids ingebracht
* Nadat de chip en de entingen zijn gedaan moet je het paspoort van het dier zenden naar de VWA
* VWA staat voor Voedsel en Waren Autoriteit, in mijn geval VWA afdeling Groningen
* De Voedsel en Waren Autoriteit geeft een autorisatie stempel in het paspoort van het dier
* Na autorisatie VWA moet paspoort bij het Thaise Consulaat worden gelegaliseerd wellicht ook mogelijk bij Ambassade
* Bij aankomst op Suvarnabhumi Airport moet je vóór je door de douane gaat het dier laten inklaren
* Ze hebben als je naar de douane loopt aan de linkerkant een kantoortje van de Veterinaire Dienst
* In mijn geval liep de dame van het kantoortje mee naar de balie waar de hond kon worden afgehaald
* Dat was ook ergens links, iets verderop
* Als de papieren in orde zijn moet je door naar de douane, wel afd. inklaring goederen
* Ze waren aan het praten en ik kon meteen door :-)
* Ik kocht een reiskennel bij de LTU Balie in Düsseldorf, erg duur want ze hadden alleen het grootste formaat
* De hond kwam goed aan

Je ziet, een en ander wordt nogal ingewikkeld gemaakt.
Maar ach, voor een kameraadje heb je dat over en het houdt je van de straat :-)

Je krijgt nadat de chip is ingebracht een registratieformulier mee van de dierenarts.
Daarop staat het internet adres van de Europese Transponder Databank.
Op het registratieformulier staat het chip/transpondernummer.
Voer dat in op http://www.petbase.eu en je ziet de naam van de hond, eigenaar enz.enz.
Petbase is tot stand gekomen in samenwerking met dierenartsen.

Ik ben blij dat ik het achter de rug heb.
De betrokken hond is over een half jaar dertien jaar oud, voor driekwart blind.
Weet niet de leeftijd van jouw hond maar de reis zal ie wel overleven :-)

Goede reis samen!

Gebruikersavatar
renggezich
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: woensdag 17 januari 2007, 20:03
Locatie: Panphai khonkean

Re: Immigreren met hond

#8 Bericht door renggezich » vrijdag 23 mei 2008, 16:37

greenthaiway je bent hartstike bedankt met dit kan ik wel wat mee.
met die inklaring wist ik nog niet hoe dat ging dus gewoon mee en dan op het vliegveld laten in klaren dus.
Mijn maltezer leeuw is nu 1 jaar en 3 maanden

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Immigreren met hond

#9 Bericht door perry » vrijdag 23 mei 2008, 19:39

greenthaiway schreef:
renggezich schreef:Weet misschien iemand wat voor inentingen verplicht zijn bij een kleine maltezer leeuw die ik mee wil nemen naar thailand.
En moet deze hond een chip hebben of is een paspoort genoeg.


Deze hond wil ik mee nemen met de LTU naar bangkok ik weet inmiddels dat als de hond niet zwaarder is als 5 kilo deze in de cabine mee mag , wel zwaarder dan in het ruim.
prijs in de cabine 20 euro in het ruim 60 euro.

aub geen antwoorden als misschien dit of misschien dat.
Wie het niet weet of niet zeker weet aub niet reageren.

alvast bedankt
mike :roll:
Hallo Mike,

Ook ik ben aangekomen via een LTU vlucht vanuit Düsseldorf met hond, in mijn geval samen met een Jack Russel.
Deze hond was meer dan 7 kilo en kon daardoor niet mee in de cabine.

Het volgende:

* Ga naar de dierenarts, daar weten ze de invoer bepalingen voor Thailand
* O.a. een chip en klinisch onderzoek
* Je krijgt bij de dierenarts een paspoort voor gezelschapsdieren met daarin alle verplichte vaccinaties
* De hond krijgt een chip onderhuids ingebracht
* Nadat de chip en de entingen zijn gedaan moet je het paspoort van het dier zenden naar de VWA
* VWA staat voor Voedsel en Waren Autoriteit, in mijn geval VWA afdeling Groningen
* De Voedsel en Waren Autoriteit geeft een autorisatie stempel in het paspoort van het dier
* Na autorisatie VWA moet paspoort bij het Thaise Consulaat worden gelegaliseerd wellicht ook mogelijk bij Ambassade
* Bij aankomst op Suvarnabhumi Airport moet je vóór je door de douane gaat het dier laten inklaren
* Ze hebben als je naar de douane loopt aan de linkerkant een kantoortje van de Veterinaire Dienst
* In mijn geval liep de dame van het kantoortje mee naar de balie waar de hond kon worden afgehaald
* Dat was ook ergens links, iets verderop
* Als de papieren in orde zijn moet je door naar de douane, wel afd. inklaring goederen
* Ze waren aan het praten en ik kon meteen door :-)
* Ik kocht een reiskennel bij de LTU Balie in Düsseldorf, erg duur want ze hadden alleen het grootste formaat
* De hond kwam goed aan

Je ziet, een en ander wordt nogal ingewikkeld gemaakt.
Maar ach, voor een kameraadje heb je dat over en het houdt je van de straat :-)

Je krijgt nadat de chip is ingebracht een registratieformulier mee van de dierenarts.
Daarop staat het internet adres van de Europese Transponder Databank.
Op het registratieformulier staat het chip/transpondernummer.
Voer dat in op http://www.petbase.eu en je ziet de naam van de hond, eigenaar enz.enz.
Petbase is tot stand gekomen in samenwerking met dierenartsen.

Ik ben blij dat ik het achter de rug heb.
De betrokken hond is over een half jaar dertien jaar oud, voor driekwart blind.
Weet niet de leeftijd van jouw hond maar de reis zal ie wel overleven :-)

Goede reis samen!
Laten legaliseren van het dieren paspoort heb ik zelf niet gehoeven maar dat is nu alweer 2 jaar geleden mischien is het veranderd.
Werk om te leven leef niet om te werken.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Immigreren met hond

#10 Bericht door greenthaiway » vrijdag 23 mei 2008, 20:39

perry schreef:
greenthaiway schreef:
renggezich schreef:Weet misschien iemand wat voor inentingen verplicht zijn bij een kleine maltezer leeuw die ik mee wil nemen naar thailand.
En moet deze hond een chip hebben of is een paspoort genoeg.


Deze hond wil ik mee nemen met de LTU naar bangkok ik weet inmiddels dat als de hond niet zwaarder is als 5 kilo deze in de cabine mee mag , wel zwaarder dan in het ruim.
prijs in de cabine 20 euro in het ruim 60 euro.

aub geen antwoorden als misschien dit of misschien dat.
Wie het niet weet of niet zeker weet aub niet reageren.

alvast bedankt
mike :roll:
Hallo Mike,

Ook ik ben aangekomen via een LTU vlucht vanuit Düsseldorf met hond, in mijn geval samen met een Jack Russel.
Deze hond was meer dan 7 kilo en kon daardoor niet mee in de cabine.

Het volgende:

* Ga naar de dierenarts, daar weten ze de invoer bepalingen voor Thailand
* O.a. een chip en klinisch onderzoek
* Je krijgt bij de dierenarts een paspoort voor gezelschapsdieren met daarin alle verplichte vaccinaties
* De hond krijgt een chip onderhuids ingebracht
* Nadat de chip en de entingen zijn gedaan moet je het paspoort van het dier zenden naar de VWA
* VWA staat voor Voedsel en Waren Autoriteit, in mijn geval VWA afdeling Groningen
* De Voedsel en Waren Autoriteit geeft een autorisatie stempel in het paspoort van het dier
* Na autorisatie VWA moet paspoort bij het Thaise Consulaat worden gelegaliseerd wellicht ook mogelijk bij Ambassade
* Bij aankomst op Suvarnabhumi Airport moet je vóór je door de douane gaat het dier laten inklaren
* Ze hebben als je naar de douane loopt aan de linkerkant een kantoortje van de Veterinaire Dienst
* In mijn geval liep de dame van het kantoortje mee naar de balie waar de hond kon worden afgehaald
* Dat was ook ergens links, iets verderop
* Als de papieren in orde zijn moet je door naar de douane, wel afd. inklaring goederen
* Ze waren aan het praten en ik kon meteen door :-)
* Ik kocht een reiskennel bij de LTU Balie in Düsseldorf, erg duur want ze hadden alleen het grootste formaat
* De hond kwam goed aan

Je ziet, een en ander wordt nogal ingewikkeld gemaakt.
Maar ach, voor een kameraadje heb je dat over en het houdt je van de straat :-)

Je krijgt nadat de chip is ingebracht een registratieformulier mee van de dierenarts.
Daarop staat het internet adres van de Europese Transponder Databank.
Op het registratieformulier staat het chip/transpondernummer.
Voer dat in op http://www.petbase.eu en je ziet de naam van de hond, eigenaar enz.enz.
Petbase is tot stand gekomen in samenwerking met dierenartsen.

Ik ben blij dat ik het achter de rug heb.
De betrokken hond is over een half jaar dertien jaar oud, voor driekwart blind.
Weet niet de leeftijd van jouw hond maar de reis zal ie wel overleven :-)

Goede reis samen!
Laten legaliseren van het dieren paspoort heb ik zelf niet gehoeven maar dat is nu alweer 2 jaar geleden mischien is het veranderd.

Mike moet contact opnemen met het RTC in Amsterdam, het Thaise Consulaat.
Even bellen en hij weet van de hoed en de rand.
Wie zal het zeggen, misschien zijn de regels de laatste twee maanden weer veranderd?
Lijkt mij niet waarschijnlijk, maar TIT, This Is Thailand :shock:

Komt wel goed :D

Carlah
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: donderdag 31 januari 2008, 20:46
Locatie: Chiang Mai
Contacteer:

Re: Immigreren met hond

#11 Bericht door Carlah » zaterdag 24 mei 2008, 11:47

Hebben in december verleden jaar ons Malthezer Leeuwtje meegenomen naar Chiang Mai.
Het volgende vooraf ondernomen:
_ hond moet een chip hebben, maar goed is inmiddels verplicht in Nederland.
- gezondheidskeuring bij de dierenarts en een rabies inenting. Het bloed van de hond moet getest worden door een laboratorium, regelt de dierenarts.
De gezondheidsverklaring van de dierenarts vervolgens laten controlen bij de VWA (Voedsel en Waren Autoriteit). De dierenarts hier controleert het paspoort en de bloedtest en zet een handtekening in het dierenpaspoort.
Deze handtekening van de VWA laten legaliseren door het Thaise consulaat in Amsterdam.

Gevlogen met LTU, want de hond moet gedurende de hele vlucht in een aparte tas. Ik heb wel business class gevlogen omdat de economy nogal klein is met een hond voor je.

In Bangkok naar buiten geweest om de hond uit te laten en in Chiang Mai de hond ingeklaard voor 100 Baht. Kost wel een uur en 7 formulieren en er wordt een foto van het beest gemaakt. De chip wordt ook gecontroleerd
Ik heb begrepen dat terug naar Nederland lastiger is, heeft iemand daar ervaring mee. Wij twijfelen of we eind augustus de hond voor een paar weken meenemen naar Nederland omdat we in Chiang Mai nog geen goed pension hebben gevonden.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Immigreren met hond

#12 Bericht door greenthaiway » zaterdag 24 mei 2008, 13:27

Carlah schreef:Hebben in december verleden jaar ons Malthezer Leeuwtje meegenomen naar Chiang Mai.
Het volgende vooraf ondernomen:
_ hond moet een chip hebben, maar goed is inmiddels verplicht in Nederland.
- gezondheidskeuring bij de dierenarts en een rabies inenting. Het bloed van de hond moet getest worden door een laboratorium, regelt de dierenarts.
De gezondheidsverklaring van de dierenarts vervolgens laten controlen bij de VWA (Voedsel en Waren Autoriteit). De dierenarts hier controleert het paspoort en de bloedtest en zet een handtekening in het dierenpaspoort.
Deze handtekening van de VWA laten legaliseren door het Thaise consulaat in Amsterdam.

Gevlogen met LTU, want de hond moet gedurende de hele vlucht in een aparte tas. Ik heb wel business class gevlogen omdat de economy nogal klein is met een hond voor je.

In Bangkok naar buiten geweest om de hond uit te laten en in Chiang Mai de hond ingeklaard voor 100 Baht. Kost wel een uur en 7 formulieren en er wordt een foto van het beest gemaakt. De chip wordt ook gecontroleerd
Ik heb begrepen dat terug naar Nederland lastiger is, heeft iemand daar ervaring mee. Wij twijfelen of we eind augustus de hond voor een paar weken meenemen naar Nederland omdat we in Chiang Mai nog geen goed pension hebben gevonden.
Het zijn mijn zaken natuurlijk niet maar als het even kan zou ik de hond in Thailand laten.
Maar jullie zullen ook tot die conclusie zijn gekomen lezend dat jullie nog geen pension hebben gevonden.
Ik ken jullie situatie niet maar vrienden of vrienden van vrienden willen denk ik de hond toch wel verzorgen voor enkele weken?
Vooral als je wat satang doorschuift.
Ook ik ga naar Nederland, Oktober/November aanstaande, maar slechts voor een dag of 7 á 10.
De hond, een oude Jack Russel laat ik absoluut hier.
Ook nog niemand gevonden voor de opvang , maar dat komt wel goed.
Woon in de Isaan en daar eet men in bepaalde streken hond, moet dus wel de juiste opvang weten te vinden :D
Sterkte ermee!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Immigreren met hond

#13 Bericht door dutch » zaterdag 24 mei 2008, 14:59

Probeer het eens bij dierenartsen.
Deze hebben vaak pension faciliteiten.
Een direnwinkel met dergelijke faciliteiten zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Hier in Korat heb ik 3 dierenartsen gevonden waarvan er voor mij 2 afvielen(te primitief) en bij 1 dierenwinkel zou ik zelfs nog geen kakkerlak laten overblijven :D
Zelf op zoek gaan en controleren.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”