Emigreren met kinderen

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jezz
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 16 juli 2007, 21:05

Emigreren met kinderen

#1 Bericht door Jezz » maandag 16 juli 2007, 21:07

Zijn er mensen die van plan zijn te emigreren met kinderen? ik ben namelijk zelf 14, en ga 29 september met m'n ouders naar Thailand emigreren :D

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

#2 Bericht door dutch » dinsdag 17 juli 2007, 03:33

Hallo Jezz,
Wel dat is een grote stap en een hele verandering.
Je zult wel heel wat te vragen hebben en al veel besproken met je ouders.
Mijn zoon was 20 toen wij uit Holland weggingen en die wilde zelf niet mee.Zijn vrienden en zijn studie,weet je.Wel kwam hij minimaal 1 x per jaar over en natuurlijk hebben we contact via het internet (met camera).

Ik zelf ken alleen mensen (met kinderen)die via een bedrijf hier zijn en deze kinderen gaan naar de internationale school.
Hoop dat je met lot(land)genoten,middels dit medium, in contact zult komen.

Wel spannend allemaal hoor!!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#3 Bericht door Mart » dinsdag 17 juli 2007, 04:54

Hallo Jezz,

Ja ik ken een gezin die vorige week naar Bangkok zijn vertrokken. Ik zal trachten te achterhalen wat het adres is van de 2 zonen - 14/17 ? - en ze dan wijzen op jouw vraag.

Overigens waar gaan jullie wonen, heb je een dubbele nationaliteit ?

Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#4 Bericht door thongdee » dinsdag 17 juli 2007, 15:24

Hey Jezz

Spannend man , dat is genieten voor je in Thailand , een hele nieuwe wereld .
In september dit jaar gaat er een familie uit Antwerpen (wezebekestraat) die een supermarkt hebben (seing Thai) , naar Thailand wonen het gaat om 2 dochters van 10 en 13 jaar methun vader en moeder .
De oudste dochter gaat de zaak overnemen .
Succes met wat je gaat doen daar , als ik je een tip mag geven , leer zeker de Thaise taal , dan kun je pas met volle teugen genieten.
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Jezz
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 16 juli 2007, 21:05

#5 Bericht door Jezz » dinsdag 17 juli 2007, 16:18

bedankt voor de reacties :P en Ja ik vind het wel spannend heb er wel zin in :) we hebben al een huis gekocht, in pattaya (Jom tien). we hebben ook al een internationale school gevonden, die heet st. andrews.

Ik heb geen dubbele nationaliteit nee.
me ouders willen er heen omdat mijn stiefvader steering ingenieur (ofzoiets) is, en het werk veel in het aziatische gebied is. en ook omdat ze het een prachtig land vinden. me stiefvader is er zelf al een half jaar geweest vanwege zijn werk, me moeder ook een paar maanden. ikzelf ben er 29 december ook 2 weken geweest en vond het daar mooi :) natuurlijk kun je na 2 weken ook niet echt meteen zeggen van: ja hier wil ik wonen. maar ik hou van avontuur en reizen en nieuwe dingen zien, dus daarom:). Als ik niet mee had gewillen dan zou ik in nederland blijven bij me broer en vader, maar dat wilde ik sowieso niet. dus ik ga gewoon mee en heb er zin in zoals ik al zei:P

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#6 Bericht door thongdee » woensdag 18 juli 2007, 05:40

Jezz schreef:bedankt voor de reacties :P en Ja ik vind het wel spannend heb er wel zin in :) we hebben al een huis gekocht, in pattaya (Jom tien). we hebben ook al een internationale school gevonden, die heet st. andrews.

Ik heb geen dubbele nationaliteit nee.
me ouders willen er heen omdat mijn stiefvader steering ingenieur (ofzoiets) is, en het werk veel in het aziatische gebied is. en ook omdat ze het een prachtig land vinden. me stiefvader is er zelf al een half jaar geweest vanwege zijn werk, me moeder ook een paar maanden. ikzelf ben er 29 december ook 2 weken geweest en vond het daar mooi :) natuurlijk kun je na 2 weken ook niet echt meteen zeggen van: ja hier wil ik wonen. maar ik hou van avontuur en reizen en nieuwe dingen zien, dus daarom:). Als ik niet mee had gewillen dan zou ik in nederland blijven bij me broer en vader, maar dat wilde ik sowieso niet. dus ik ga gewoon mee en heb er zin in zoals ik al zei:P

Dat moet nu lukken , de man van men nichtje is ook een ingenieur en zit ergens op de Chinese zee. HIj werkt 4 weken en dan is hij weer 4 weken thuis .

Zelf wonen ze ook in Pataya (Jomtiem) en hebben nu een kleine dochter . Laat je maar eens op tijd weten op dit forum hoe het allemaal verloopt voor je .... :)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Jezz
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 16 juli 2007, 21:05

#7 Bericht door Jezz » woensdag 18 juli 2007, 14:05

haha oke :) als ik er ben zal ik wel af en toe wat schrijven over hoe het er is ja. ik maak trouwens ook een web-log met foto's enzo, zodat me vrienden en familie kunnen zien hoe ik 't daar heb. dat ik ze eens het tegendeel kan bewijzen, want echt iedereen zegt tegen me van: ja je hebt het daar echt niet beter als hier, het is een arm land en dan kun je voor 3 euro per dag gaan werken en de school waar je naar toe gaat is niks, dan krijg je een slechte opleiding en blabla. echt helemaal niemand heeft tegen me gezegd van: goh, wat leuk dat je daar gaat wonen. ze reageren allemaal negatief :?

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#8 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 18 juli 2007, 16:07

Hartstikke mooi voor je Jezz.

Je zult het er vast naar je zin hebben. Niks negatieve ervaring, maar een hele goede bijzondere ervaring waar je nog veel aan zult hebben.

Succes!!! :D :D
- -

javier
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 49
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2007, 10:35
Locatie: bangkok

#9 Bericht door javier » zaterdag 21 juli 2007, 07:36

Jezz, de negatieve reacties in NL over je vertrek zijn typerend voor een land dat bevolkt wordt door azijnpissers. St. Andrews is een geweldige internationale school waar de meeste NLse middelbare scholen niet aan kunnen tippen. Alleen al door op een school te zitten met kids uit alle delen van de wereld heb je een enorme voorsprong op je leeftijdsgenoten die achterblijven in NL. Ik zou zeggen stuur iedereen die zo negatief reageerde een mailtje in December, als heel Nl begint aan zijn winterdepressie, met een foto van jezelf luierend op een strandje.
Ik wens je een geweldig leven in Thailand toe
people who make no mistakes, make nothing

Niels
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: zondag 12 februari 2006, 13:53
Locatie: Hua Hin, Thailand
Contacteer:

#10 Bericht door Niels » donderdag 08 november 2007, 06:43

Hoi Jezz, na er 4 keer op vakantie te zijn geweest hebben wij (NL man, NL vrouw met een zoon van 14 en een dochter van 11) de stap gewaagd en zijn we (ook) het avontuur aangegaan. Wij zitten in Hua Hin, aan de andere kant van Bangkok. Het is onmogelijk om het leven dat je, net als onze kinderen, in 14 jaar hebt opgebouwd, binnen een paar weken of zelfs maanden hier ook op te bouwen, maar als ik zie hoe onze kinderen het na 8 weken school doen, als ik denk hoe zij van deze stap in de toekomst nog zullen profiteren (zoals het maken van "grote stappen", vrienden uit alle windstreken die ze leren kennen en de Engelse taal die ze hier in de praktijk veel beter leren kennen dan op hun scholen in NL) en als ik zie wat voor leven wij hier nu hebben, dan hebben we tot op dit moment absoluut geen spijt.
Wat we zelf heel belangrijk vinden is dat onze kinderen hun Nederlands een beetje op peil houden. Zeker als je denkt later nog terug te gaan, dan zou ik hier zeker elke week wat tijd aan spenderen!
Het ga je goed en laat hier nog eens weten hoe het je de eerste tijd hier bevallen is!

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

#11 Bericht door Wouter Hua Hin » donderdag 08 november 2007, 14:47

Hoi,
Net als Niels zit ik hier in Hua Hin met een dochter van bijna 4 en is fantastisch om te zien hoe ze op de int school engels en thais gaat leren. Ben wel benieuwd hoe jij daar in Jomtien het doet.
Laat het eens weten!
Live life to the max!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#12 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 08 november 2007, 14:59

Wouter Hua Hin schreef:Hoi,
Net als Niels zit ik hier in Hua Hin met een dochter van bijna 4 en is fantastisch om te zien hoe ze op de int school engels en thais gaat leren. Ben wel benieuwd hoe jij daar in Jomtien het doet.
Laat het eens weten!
Waar ik nieuwsgierig naar ben is, hoeveel die internationale school kost.
Ik heb twee kinderen, die ik naar een international school in CM wil laten gaan op termijn.
Live your dream, don't dream your life.

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

#13 Bericht door Wouter Hua Hin » donderdag 08 november 2007, 15:21

Ik betaal voor mijn dochter op de int school Yamsaard B 35.000 per semester ( 4 maanden) plus B 3.500 voor snacks per semester. te betalen in 2 of 3 delen.
Is nu al B 40.000, maar ik was op tijd en dat gaat dan ook niet meer om hoog gelukkig.
Live life to the max!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

#14 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 08 november 2007, 16:06

Wouter Hua Hin schreef:Ik betaal voor mijn dochter op de int school Yamsaard B 35.000 per semester ( 4 maanden) plus B 3.500 voor snacks per semester. te betalen in 2 of 3 delen.
Is nu al B 40.000, maar ik was op tijd en dat gaat dan ook niet meer om hoog gelukkig.
Bedankt voor de info. Hoogte van de bedragen valt me nog enigszins mee.
Ik heb op websites van internationale scholen in CM regelmatig veel hogere bedragen gezien. Wordt dus voor mij nog even verder zoeken.
Live your dream, don't dream your life.

Jezz
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 16 juli 2007, 21:05

#15 Bericht door Jezz » dinsdag 04 december 2007, 11:21

Hee allemaal :D

nou vandaag toen ik op school zat, was ik aan het denken, hee laat ik eens een bericht hier schrijve hoe het gaat :P haha.

Nou ben er nu sinds 30 september. zit momenteel nog in een huurhuis maar tege kerst is ons eigen huis klaar het is al heel mooi, t huis is ook heel dicht bij school, maar 600 meter er vandaan :D

zit op een school in pattaya, Satit udomseuksa academy. en het gaat allemaal heel goed. vind het ook leuk allemaal. mis natuurlijk wel iedereen in nederland maar vind het hier wel beter.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”