geruchten over verhoging in komen in thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: geruchten over verhoging in komen in thailand

#16 Bericht door KhunSugar » woensdag 28 januari 2015, 22:28

Ik ga mij niet bezig houden met wetteksten te posten. Ik schrijf wat ik her en der op fora lees en jullie doen ermee wat jullie willen. In tegenstelling tot anderen hoef ik mijn gelijk niet te halen, ik ben niet verlegen zo nodig mijn ongelijk of vergissing toe te geven.
Voor wie denkt dat ik het uit mijn duim zuig geef ik dit even mee: 8-)

While foreign men married to Thai women need to show an income or huge savings in order to extend their visa, for once sexism works in our favour - by law, it is deemed that your husband is financially supporting you, and so you don't need to show any savings or income. You turn up once a year at the immigration office, with your husband and a pile of documents, and you get a one-year extension for 1,900 Baht. (90-day reporting still has to be done, but that can be done by post so is not a hassle).

Nergens heb ik geschreven dat de Thaise dame voor 400K moet opdraaien, rekensommetje is niet nodig. Ik schreef dat de Thaise dame geacht wordt bij te dragen in het levensonderhoud...net zoals van een Thaise man geacht wordt voor zijn echtgenote financieel in te staan.

Om het nog wat mooier te maken:
Een gepensioneerde buitenlander die van voor 21 oktober 1998 permanent in Thailand verbleef en 60 jaar was, hoeft voor het verkrijgen van een verlenging van het verblijfsrecht maar 200K te tonen. Inmiddels hebben die mensen de leeftijd van 76 of meer.
Om af te ronden; een gepensioneerde wie op 21 oktober 1998 geen 60 was maar wel 55, verlengd zijn verblijfsrecht tegen 500K.

Bij deze is het ook duidelijk dat de Thaise overheid destijds de bedragen heeft bijgestuurd, zou het te maken gehad hebben met de crisis van '97 en de hiermee gepaard gaande correctie van de baht...who knows [8)

KS [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: geruchten over verhoging in komen in thailand

#17 Bericht door prajak » donderdag 29 januari 2015, 00:23

Ik denk dat je gelijk hebt wat het verleden betreft.

Of men de bedragen zal verlagen ivm de eurocrisis? De roebelcrisis? De UK-ers hebben ook een mep gehad. Daar heb je wel 3 valuta die veel mensen meebrengen als ze hier wonen.

Maar de USA-ers, de Down-unders, de Maple Leafs, hen lijkt die crisis voorbij te gaan en een bedrag per nationaliteit is onwerkbaar.

Wij NL-ers, en dat weet je vast wel als Vlaming, worden dit jaar verrast met belastingheffing over onze AOW als je die als enig inkomen uit NL hebt en nieuwe partnertoeslagen op die AOW zijn in de regelgeving geblokkeerd. Daar komt het euroverhaal nog eens dubbel en dwars bovenop. Ik kan me voorstellen dat mensen zich zorgen maken als dit soort verhalen weer eens opduikt.

En daar laat ik het bij. Het is hier 06.20 uur, weer gruwelijk vroeg en nog donker maar junior moet naar school.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: geruchten over verhoging in komen in thailand

#18 Bericht door Hua Thale » donderdag 29 januari 2015, 03:01

Het vermelden van de link waar je je kopie vandaan gehaald heb met een sectie nummer ........... had minder werk geweest KhunSugar.
Niettemin bedankt voor je verdere toelichting.

US of A Down-under kunnen op hun Ambassade een inkomen verklaring halen en hoeven dat niet 'hard' te maken zoals Maple leafs en het vastenland oftewel Europa.
Kijk dan moet de broekriem nog steeds aan maar de hete adem van visumeisen is daar minder.

Dat de Thaise regering de Nationale of regionale problemen van een ander werelddeel opgaat vangen zal nog wel even een paar puntjes te weinig zijn.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: geruchten over verhoging in komen in thailand

#19 Bericht door Ben » donderdag 29 januari 2015, 05:35

Hua Thale schreef:Er zijn zat beroepen waar dat niet zo'n punt is maar die zijn meestal niet getrouwd met een farang. :giggle:

Waardeer KS zijn bijdrage best wel maar heb mijn bedenkingen er ook bij volgens zijn uitleg.
Heb deze formule zeker over de situatie die je hier niet veel ziet westerse vrouw en Thaise man nog nooit gehoord kan natuurlijk zo maar.

Denk dat het immigratie buro het toch een stuk eenvoudiger ziet.
Je heb twee soorten mensen Thai en farang.
De eerste zijn financieel niet van belang voor hun de tweede wel.

Mensen [farangs] die van een op de andere dag gescheiden zijn of weduwnaar moeten direct andere cijfers op tafel leggen en een ander visum regelen tenzij je die al heb alleenstaande, retirement of hoe je het ook wil noemen
Terwijl er toch voor vele eigenlijk weinig veranderd op financieel gebied.

Ik ben voor de Thaise wet NIET getrouwd wel voor de Nederlandse wet als ik het hier laat legaliseren zijn van de een op de andere dag de regels anders als ik dat wil.
Want zelfs dan heb je het recht om te kiezen tussen de twee mogelijkheden van een extension off stay.

Vreemd of beter gezegd niet reëel deze zeer ruime verschillen vooral in financiële regels.
Een gelijk gesteld inkomen zou dus heel reëel zijn zeg de gulden middenweg 600.000 Bath of een mix daarvan in inkomen. :Whistle:
De wens van een farang natuurlijk. :angel:
Heb deze formule zeker over de situatie die je hier niet veel ziet westerse vrouw en Thaise man nog nooit gehoord kan natuurlijk zo maar.
Een Vrouw (niet Thais) gehuwd met een Thai hoeft idd niets aan te tonen , de Thaise man moet het inkomen aantonen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: geruchten over verhoging in komen in thailand

#20 Bericht door stevenl » donderdag 29 januari 2015, 07:58

Hua Thale schreef:Het vermelden van de link waar je je kopie vandaan gehaald heb met een sectie nummer ........... had minder werk geweest KhunSugar.
Niettemin bedankt voor je verdere toelichting.

US of A Down-under kunnen op hun Ambassade een inkomen verklaring halen en hoeven dat niet 'hard' te maken zoals Maple leafs en het vastenland oftewel Europa.
Kijk dan moet de broekriem nog steeds aan maar de hete adem van visumeisen is daar minder.

Dat de Thaise regering de Nationale of regionale problemen van een ander werelddeel opgaat vangen zal nog wel even een paar puntjes te weinig zijn.
Op steeds meer immigratiekantoren moeten ze dat wel hard maken en inkomen/uitgaven aantonen. Thaise immigratiekantoren weten namelijk ook dat ze dat op de ambassade niet hoeven hard te maken en willen dus vaak aanvullend bewijs zien.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: geruchten over verhoging in komen in thailand

#21 Bericht door stevenl » donderdag 29 januari 2015, 08:04

Hua Thale schreef:Er zijn zat beroepen waar dat niet zo'n punt is maar die zijn meestal niet getrouwd met een farang. :giggle:

Waardeer KS zijn bijdrage best wel maar heb mijn bedenkingen er ook bij volgens zijn uitleg.
Heb deze formule zeker over de situatie die je hier niet veel ziet westerse vrouw en Thaise man nog nooit gehoord kan natuurlijk zo maar.

Denk dat het immigratie buro het toch een stuk eenvoudiger ziet.
Je heb twee soorten mensen Thai en farang.
De eerste zijn financieel niet van belang voor hun de tweede wel.

Mensen [farangs] die van een op de andere dag gescheiden zijn of weduwnaar moeten direct andere cijfers op tafel leggen en een ander visum regelen tenzij je die al heb alleenstaande, retirement of hoe je het ook wil noemen
Terwijl er toch voor vele eigenlijk weinig veranderd op financieel gebied.

Ik ben voor de Thaise wet NIET getrouwd wel voor de Nederlandse wet als ik het hier laat legaliseren zijn van de een op de andere dag de regels anders als ik dat wil.
Want zelfs dan heb je het recht om te kiezen tussen de twee mogelijkheden van een extension off stay.

Vreemd of beter gezegd niet reëel deze zeer ruime verschillen vooral in financiële regels.
Een gelijk gesteld inkomen zou dus heel reëel zijn zeg de gulden middenweg 600.000 Bath of een mix daarvan in inkomen. :Whistle:
De wens van een farang natuurlijk. :angel:
Er wonen in Thailand heel veel buitenlanders die geen farang zijn, veel meer dan farang zelfs.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”