1-3 maanden verblijven op een vaste verblijfplek

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JJ87
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 27 januari 2014, 13:20

1-3 maanden verblijven op een vaste verblijfplek

#1 Bericht door JJ87 » maandag 25 augustus 2014, 10:48

Sinds 1,5 Jaar heb ik een vriendin 28 jaar (Zelf 27 jaar) in Thailand en we komen nu in een fase van de relatie dat we willen kijken wat er mogelijk is om samen te gaan wonen.
Of dit Thailand wordt of Nederland wordt weten we nog niet precies. Zelf heb ik een vast contract met een salaris van €1900 en zij heeft een vast contract bij Deloitte waar ze
rond de €1100 verdiend. zelf woont ze nog thuis (net buiten Bangkok) wat blijkbaar normaal is in die cultuur als vrouw zijnde als je nog niet getrouwd bent.

In de 1,5 jaar hebben we 3 vakanties samen doorgebracht waarvan ik 2x daar heen ben geweest en zij 1 keer hier is geweest. maar aangezien vakanties van 2/3 weken toch anders zijn als samenwonen
wil ik eerst kijken hoe samenwonen is voordat we zo'n grote stap maken.

omdat ik 25 vakantiedagen heb en zij rond de 12 en ik vrij makelijk onbetaald wat extra weken vrij kan krijgen wil ik voor 1-3 maanden daarheen zodat we geen banen op hoeven te zeggen.

wat is het beste om te kijken. Huis, Appartement of zelfs een hotel ? en waar kan ik het beste terecht om te kijken. het gaat om een locatie rondom Bangkok.
Uiteraard kan ik haar laten kijken op Thaise websites of lokaal daar ergens maar wil zelf ook kijken wat voor mogelijkheden er zijn en ben benieuwd of mensen hier zelf voor een aantal maanden daar heen zijn gegaan maar dus niet om rond te reizen.

BVD :Whistle:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 1-3 maanden verblijven op een vaste verblijfplek

#2 Bericht door KhunSugar » maandag 25 augustus 2014, 11:45

...en geven haar ouders de toestemming om 3 maand samen te wonen zonder gehuwd te zijn ?

Huis of appartement in de buurt van openbaar vervoer lijkt mij de beste keuze.

KS [|)

JJ87
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 27 januari 2014, 13:20

Re: 1-3 maanden verblijven op een vaste verblijfplek

#3 Bericht door JJ87 » maandag 25 augustus 2014, 12:01

Ze zal thuis slapen :Whistle:

Ik heb al een beetje rondgekeken op google maar zijn een mischien goede websites voor een huis/appartment daarvoor ?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 1-3 maanden verblijven op een vaste verblijfplek

#4 Bericht door Hua Thale » maandag 25 augustus 2014, 12:33

Ik zou eerst eens een week hotel doen[of korter dus per dag betalen] vraag aan je vriendin of ze vast een voorselectie kan maken met appartementen.
Je kan een bandbreedte doornemen over de prijs per maand met je vriendin.
Vakantie Resorts kunnen ook een optie zijn.
Google met hun aanbod is leuk maar vaak erg duur tenslotte wil de 'man' in het midden ook wat verdienen.
Zelfs het hotel valt regelmatig 'handjeklap' mee te doen.
Vervoer mag er van uit gaan dat je vriendin over vervoer [auto] beschikt dus motor [brommer] huren lijk mij ook de beste optie voor je daginvulling ook daar zal over te praten zijn op maand basis.

Succes
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: 1-3 maanden verblijven op een vaste verblijfplek

#5 Bericht door v@go » maandag 25 augustus 2014, 21:39

misschien is het een oplossing via https://www.airbnb.nl/ is ook voor langere termijn te doen.

Je kunt inzoomen op een wijk in BKK en de prijzen variëren per huis/appartement ook het aantal sterren varieert
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”