manier om met vriendin samen te wonen?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#166 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 24 juli 2014, 04:13

serpay schreef:ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt.
in duitsland gaan wonen en dan gaan trouwen om je vrouw hierheen te halen.
niet mogelijk.
eerst trouwen voor de nederlandse wetgeving en laten registreren in den-haag.
dan pas in duitsland gaan wonen is de route anders niet.
kijk maar op buitenlandse partner duitsland route.
door mij gevolgd in 2011 met succes
Je kan gaan wonen in Duitsland en inschrijven en ben je direct gemeenschapsonderdaan als je een NL paspoort hebt, dan trouwen waar ook maar ter wereld als Nederlander en dan met je vrouw naar Europa komen.
Registreren in Den Haag niet noodzakelijk.
Je vrouw kan Gratis Visa aanvragen het beste bij de Zweedse ambassade voor reizen samen met jouw, eindbestemming Stockholm en schengen binnenkomst op Amsterdam.
Dan op Schiphol binnenkomen en door reizen naar je woning in DE en je vrouw inschrijven.
mission done.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#167 Bericht door serpay » donderdag 24 juli 2014, 17:52

als je eerst in duitsland gaat wonen en daarna gaat trouwen val je onder de duitse wet.
en moet de vrouw eerst in bangkok duits gaan leren bij het goethe institut
en met een A2 pas naar duitsland komen.
maar haal je je vrouw met een kvv naar nederland en verhuist naar duitsland valt u onder het eu recht.
dan geen inburgering of ander, makkelijker kan het niet.
Alfisti rebeli

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#168 Bericht door Phuket Dragon » vrijdag 25 juli 2014, 11:29

serpay schreef:als je eerst in duitsland gaat wonen en daarna gaat trouwen val je onder de duitse wet.
en moet de vrouw eerst in bangkok duits gaan leren bij het goethe institut
en met een A2 pas naar duitsland komen.
maar haal je je vrouw met een kvv naar nederland en verhuist naar duitsland valt u onder het eu recht.
dan geen inburgering of ander, makkelijker kan het niet.
Trouwen doet ie in Thailand neem ik aan en daar ie gemeenschapsonderdaan is bij vestigen in Duitsland heeft zijn vrouw afgeleid recht dus valt zij ook onder de EU noemer.
Ik weet dat sommige Kreisen halsstarig zijn maar de wet is duidelijk in Duitsland waar richtlijn 2004/38 juist is geimplanteerd.

Een niet Duitser maar wel een EU onderdaan valt altijd onder de EU wet, als de Duitse wet gunstiger is mag je die aanhouden maar EU wet preveleert.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#169 Bericht door farhaai » vrijdag 25 juli 2014, 22:10

In nedeland is het voor mij onmogelijk om haar hierheen te halen met mij als garantsteller omdat ik een eigen zaak heb en pas begonnen ben.

Ik probeer nu dus te trouwen in thailand
En dan daar zoals pukhetwarior zegt naar de zweedse ambasAde een schenenvisum voor haar regelen?
Krijgt ze zo makkelijk een visum dan ?

Trouwens mijn vriendin zegt dat je in thailand geen geboorteakte nodig hebt om te trouwen maar volgens mij is ze fout?
Want ik heb van de nederlandse ambasade of hier in nederland een of andere huwelijksbevoegdheid nodig en daarvoor moet ik dan als het goed is wel mijn geboorteakte laten zien.

Afghaanse ambasade neemt de tel niet op... (Drukte/vakantie suikerfeest?)Ik had gehoopt dat ik deze week nog een geboorteKte kon regelen , dat wordt dan volgende week.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#170 Bericht door Ashley » zaterdag 26 juli 2014, 09:16

Ik heb het net aan mijn vrouw gevraagd en zij zegt ook dat een geboorteakte niet nodig is.
Wel een uittreksel bevolkingsregister. Daarin staat dat ze ongehuwd is en haar woonplaats met adres moet ook bekend zijn.
Ik weet nog dat ik met mijn vrouw wilde trouwen en dat ook niet nodig had. We konden op dat moment niet trouwen maar dat had een andere reden.

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#171 Bericht door farhaai » zaterdag 26 juli 2014, 12:23

Geld dat ook voor mij of alleen voor de thai ?
Want ik heb begrepen dat ik een huwelijksbevoegdheid ( ofzo) nodig heb en dat ik daar dan een geboorteakte voor moet hebben.

Als het idd allemaal niet nodig is dan haal ik hier zo een uitreksel en volgende maand als ik in thailand ben trouwen.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#172 Bericht door Ashley » zaterdag 26 juli 2014, 13:29

Jij hebt ook een uittreksel bevolkingsregister nodig, vertaald naar thai en gelegaliseerd uiteraard.
Een geboorteakte voor jouzelf is niet nodig.

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#173 Bericht door farhaai » zondag 27 juli 2014, 08:42

Kan ik nu nog een uitreksel halen in nederland of moet ik deze in duitsland halen?
Ik verhuis rond aankomende woensdag/maandag
Strax krijg ik in nl een uitreksel en dan gaan ze dat ik thailand controleren maar komen er dan achter dat ik niet eens in nederland woon.?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#174 Bericht door stevenl » zondag 27 juli 2014, 10:03

Ashley schreef:Jij hebt ook een uittreksel bevolkingsregister nodig, vertaald naar thai en gelegaliseerd uiteraard.
Een geboorteakte voor jouzelf is niet nodig.
Huwelijkbevoegdheidsverklaring is nodig, en daarvoor is geboorteakte nodig.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#175 Bericht door Ashley » zondag 27 juli 2014, 10:11

stevenl schreef:
Ashley schreef:Jij hebt ook een uittreksel bevolkingsregister nodig, vertaald naar thai en gelegaliseerd uiteraard.
Een geboorteakte voor jouzelf is niet nodig.
Huwelijkbevoegdheidsverklaring is nodig, en daarvoor is geboorteakte nodig.

Hebben ze bij mij nooit om gevraagd.
En dit was niet eens zo lang geleden.
Daarbij weet ik niet eens waar mijn geboorteakte is maar dat is weer een ander verhaal.
Ik moest uittreksel bevolkingsregister hebben, vertaald en gelegaliseerd en dat was alles.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#176 Bericht door stevenl » zondag 27 juli 2014, 10:49

Ashley schreef:
stevenl schreef:
Ashley schreef:Jij hebt ook een uittreksel bevolkingsregister nodig, vertaald naar thai en gelegaliseerd uiteraard.
Een geboorteakte voor jouzelf is niet nodig.
Huwelijkbevoegdheidsverklaring is nodig, en daarvoor is geboorteakte nodig.

Hebben ze bij mij nooit om gevraagd.
En dit was niet eens zo lang geleden.
Daarbij weet ik niet eens waar mijn geboorteakte is maar dat is weer een ander verhaal.
Ik moest uittreksel bevolkingsregister hebben, vertaald en gelegaliseerd en dat was alles.
Ik bedoel uittrekstel geboorteregister, en dat kun je opvragen bij de burgelijke stand van de gemeente waar je bent geboren. Maar klopt, ik zie net dat dit niet is vereist.

Dus dit is veranderd, of ik heb in het verleden gewoon teveel dosumenten opgevraagd. Of het amphur wilde dit zien, maar ik heb nu even geen zin meer om dat na te zoeken.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#177 Bericht door serpay » zondag 27 juli 2014, 11:31

farhaai schreef:Kan ik nu nog een uitreksel halen in nederland of moet ik deze in duitsland halen?
Ik verhuis rond aankomende woensdag/maandag
Strax krijg ik in nl een uitreksel en dan gaan ze dat ik thailand controleren maar komen er dan achter dat ik niet eens in nederland woon.?
als je verhuist naar duitsland zul een uitschrijving van de laatste nederlandse gemeente moeten hebben waar je hebt gewoond.
dit document heb je nodig om je in te laten schrijven in je duitse kreis.
Alfisti rebeli

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#178 Bericht door Hua Thale » zondag 27 juli 2014, 12:18

Ook handig maar vooral nodig om je contractuele afspraken te kunnen ontbinden die de meeste mensen toch wel hebben als ze hoofdbewoner van een huis zijn.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#179 Bericht door Phuket Dragon » maandag 28 juli 2014, 06:27

farhaai schreef:In nedeland is het voor mij onmogelijk om haar hierheen te halen met mij als garantsteller omdat ik een eigen zaak heb en pas begonnen ben.

Ik probeer nu dus te trouwen in thailand
En dan daar zoals pukhetwarior zegt naar de zweedse ambasAde een schenenvisum voor haar regelen?
Krijgt ze zo makkelijk een visum dan ?

Trouwens mijn vriendin zegt dat je in thailand geen geboorteakte nodig hebt om te trouwen maar volgens mij is ze fout?
Want ik heb van de nederlandse ambasade of hier in nederland een of andere huwelijksbevoegdheid nodig en daarvoor moet ik dan als het goed is wel mijn geboorteakte laten zien.

Afghaanse ambasade neemt de tel niet op... (Drukte/vakantie suikerfeest?)Ik had gehoopt dat ik deze week nog een geboorteKte kon regelen , dat wordt dan volgende week.
Ben je als NLer getrouwd dan kan je (Thaise) huwelijks partner makkelijker een gratis kort verblijf Visa verkrijgen bij bv de Zweedse Ambassade. Je moet samen reizen en de eindbestemming is Stockholm/Zweden voor vakantie huwelijks reisje of bv zweedse vrienden bezoeken, het land van Schengen binnenkomst kan je bv AMS of andere lidstaat aangeven.

Je huwelijks partner ontrekt haar EU recht van jouw door richtlijn 2004/38.
Zo heb ik mijn (Thaise) schoonmoeder en ons voogdij dochtertje op eenvoudige wijze de EU binnengekregen.
En we wonen in Belgie, ik ben NLer.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#180 Bericht door farhaai » donderdag 31 juli 2014, 21:06

Ik heb me gisteren uitgeschreven hier in nederland en vandaag met de uitschrijvingspapier naar de gemeente heinsberg mij ingeschreven.
Mevrouw aan de balie was heel aardig , (vanaf dat ik binnen kwam tot ik er uitging duurde alles totaal 5 minuten ) zeer snel ..

Ook nog maar gelijk naar de ''Ausländerbehörde'' gegaan voor info.
Ik kreeg een formuliertje mee waarop ik dus de naam adres en alle info van de ''gast '' moet invullen.
verder staat er
voor zelfstandige : - 3 maanden nettoinkomen officiele papieren nodig van de belasting.
- mijn huurcontract
- ausweis '' paspoort ''
- 29 euro

Ik heb dus alles behalve de 3 maanden nettoinkomen van de belastingdienst omdat ik deze supermarkt nog maar 4 of 5 maanden heb en dus niks van de belasting kan aanvragen.
Herinner me nog dat ik op veel forums heb gelezen dat je in duitsland als startende zelfstandige gemakkelijk je vriendin kan uitnodigen maar mischien heb ik dit fout ?

Een van deze dagen ga ik dus proberen om in den haag mijn geboortecertificaat aan te vragen , want trouwen is denk ik toch mijn enigste optie.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”