Laat even weten als je posts verwijderd

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Laat even weten als je posts verwijderd

#1 Bericht door Borowolf » zaterdag 23 april 2011, 18:20

Volgens mij hebben jullie een thread die ik gestart heb, weggegooid.
De titel van de thread was een letterlijke kopie van een nieuwsitem in Nederland.
En ik stak een beetje de draak met het onderwerp.

Flauw om te verwijderen. Ik sta niet bekend als iemand die dingen doet die niet mogen.
Wat ik echter nog veel vervelender vind is dat zoiets zonder enig bericht aan mij plaatsvind.
Een vorm van censuur die mij wat erg ver gaat.

Ben benieuwd of ik wel dit soort kritiek mag plaatsen. Zo niet, laat me dat dan even weten.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#2 Bericht door frans49 » zondag 24 april 2011, 12:06

Borowolf schreef:Volgens mij hebben jullie een thread die ik gestart heb, weggegooid.
De titel van de thread was een letterlijke kopie van een nieuwsitem in Nederland.
En ik stak een beetje de draak met het onderwerp.

Flauw om te verwijderen. Ik sta niet bekend als iemand die dingen doet die niet mogen.
Wat ik echter nog veel vervelender vind is dat zoiets zonder enig bericht aan mij plaatsvind.
Een vorm van censuur die mij wat erg ver gaat.

Ben benieuwd of ik wel dit soort kritiek mag plaatsen. Zo niet, laat me dat dan even weten.

Is mij ook wel eens gebeurd.
Ook wel eens een reactie verdwenen zonder dat het duidelijk is waarom.
Eén van de redenen waarom ik vaak niet meer (post) reageer.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#3 Bericht door trompetter » zondag 24 april 2011, 12:54

frans49 schreef:
Borowolf schreef:Volgens mij hebben jullie een thread die ik gestart heb, weggegooid.
De titel van de thread was een letterlijke kopie van een nieuwsitem in Nederland.
En ik stak een beetje de draak met het onderwerp.

Flauw om te verwijderen. Ik sta niet bekend als iemand die dingen doet die niet mogen.
Wat ik echter nog veel vervelender vind is dat zoiets zonder enig bericht aan mij plaatsvind.
Een vorm van censuur die mij wat erg ver gaat.

Ben benieuwd of ik wel dit soort kritiek mag plaatsen. Zo niet, laat me dat dan even weten.

Is mij ook wel eens gebeurd.
Ook wel eens een reactie verdwenen zonder dat het duidelijk is waarom.
Eén van de redenen waarom ik vaak niet meer (post) reageer.
Idem dito hier!

Ik herken het precies.

Ik denk dat het aan het niveau van de moderatie ligt.
Men doet maar wat.

Dat men de betreffende schrijvers niet op de hoogte brengt van de reden
voor het verwijderen van een posting stoelt vermoedelijk op onzekerheid.
Daarom doet men het liever stiekum.

Bovendien bestaan er geen normen. Schelden mag, beledigen mag, mits
meneer X het doet. Bij meneer Y wordt ingegrepen.

Als moderator bij Thaivisa had ik er geen enkele moeite mee om openheid van
zaken te geven. Als ik een actie niet kon motiveren, ondernam ik hem niet en
bovendien stelde ik me open voor kritiek. Primes inter paris!

Nu lijkt het er een beetje op alsof er een boze juf voor een kinderklasje staat.
Ik vind het een beetje dom eerlijk gezegd en ik zie er geen reden toe.
Zo behandel je volwassen mensen niet.

Misschien kan meneer Chang die eerder een intelligente indruk op mij maakte
tijdens een schriftelijk onderonsje voor wat meer openheid zorgen.

Ik ben blijkbaar dus niet de enige die dit opgevallen is en ik dank de heer Borowolf
dan ook dat hij het onderwerp ter sprake heeft gebracht.

met vr. gr.
T.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#4 Bericht door Jeanette » zondag 24 april 2011, 12:59

Soms zou ik willen dat er wat van mij verdween. :oops:

Dat klakkeloos overnemen dat de rotatierichting van de aarde meer invloed had op de reistijdsduur dan de straalstroom heeft mij veel gezichtsverlies gegeven. Gelukkig ben ik in deze geen Thaise [|( en kan ik mij verheugen in het feit voor zoveel jolijt te hebben gezorgd. [|)

Ook dat stomme gedoe over die groene blaadjes, dat was prima dat het verdween. En ik kan me voorstellen dat je niet iedere poster daarvan de reden kan geven, dan heb je dagwerk.

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#5 Bericht door trompetter » zondag 24 april 2011, 13:59

Jeanette schreef: En ik kan me voorstellen dat je niet iedere poster daarvan de reden kan geven, dan heb je dagwerk.
Denkt u dat er iedere dag dan zo veel postings verwijderd moeten worden?

Stel dat het om een of twee postings per dag gaat en het forum twee of drie
moderatoren in de gelegenheid stelt hun zelfverkozen hobby uit te oefenen, zou
het dan echt zo veel moeite zijn?

De schrijvers geven toch ook hun tijd aan de forumgemeenschap? Zij zitten immers
toch ook te schrijven en sommigen denken er zelfs bij na. Vooral dat laatste kan soms
enige tijd vergen.

Als de huidige moderatoren niet de motivatie kunnen opbrengen om een kwartiertje
per dag aan hun hobby te besteden kunnen ze toch anderen vragen hun taak over
te nemen? Ze doen het toch niet om den brode?

En met groene blaadjes is niets mis. Vraag dat de oude buffel maar.

met vr. gr.
T.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#6 Bericht door elst99 » zondag 24 april 2011, 14:03

Ach meid je brengt het toch altijd leuk, moet wel spontaan blijven, anders wordt het een suffe bedoening!
Mensen met zeer weinig humor zullen altijd wat te mekkeren hebben.
Kan me wel voorstellen dat je wil weten waarom posten verwijderd zijn of worden.
Denk dat we niet moeten vergeten dat de moderatoren nog een baan hebben en dat we met een tijdverschil zitten.
Kritiek vind ik daarom niet helemaal eerlijk!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#7 Bericht door trompetter » zondag 24 april 2011, 14:20

elst99 schreef:Denk dat we niet moeten vergeten dat de moderatoren nog een baan hebben en dat we met een tijdverschil zitten.
Kritiek vind ik daarom niet helemaal eerlijk!
Nou mevrouw Elst, u komt nu met een wel zéér krasse stelling.

Waar mevrouw Jeanette er op een bepaald moment blijkbaar van uitgegaan
is dat de rotatierichting van de aarde meer invloed heeft op de reistijdsduur
dan de straalstroom, brengt u nu diezelfde rotatierichting van de aarde in verband
met de kwaliteit van de moderatie.

Wilt u hiermee bewust een anonieme verwijdering van uw bericht uitlokken om in lijn
met wat Jeanette zo juist deed de moderatie daarmee te kunnen complimenteren?

Ook dat het argument van 'de baan' volgens u een rol speelt verdient enige uitleg.
Als je geen of niet genoeg tijd hebt om te modereren, waarom wil je dan zo graag
moderator wezen? Draag dan de taak over aan iemand die er wel de noodzakelijke
tijd aan kan besteden en tevens de motivatie kan opbrengen om dat op een
korrekte manier te doen.

met vr. groet
T.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#8 Bericht door Gardensafari » zondag 24 april 2011, 15:12

Wel, een ding staat vast: dit topic heeft weer veel zeer oud leed opgerakeld.
En daar komen onvermoede emoties bij kijken, kennelijk.
De laatste postings kunnen wat mij betreft weg.
Al was het maar omdat alleen ingewijden zich misschien nog kunnen herinneren waar het allemaal om ging.
De rest op dit forum zegt het niets.

Ook van mij zijn wel eens berichten weggemodderd.
Zoals een uiterst boeiende discussie met Borowolf over omvang, vorm en veerkracht van achter aan het lichaam opgehangen spierbundels.
Hoe ik ook denk over dat weghalen van die berichtjes: het is het recht van elke moderator.
Als ik moderator was zou ik ook niet over elke beslissing in de slag gaan met leden die het er niet of juist wel mee eens zijn.
Heilloze, langdurige discussies, waarbij misverstanden op de loer liggen en die daardoor snel uit de hand kunnen lopen.

Toch zou een kort berichtje wel handig zijn, want nu weet je niet altijd of er gemodderd is, of dat je zelf op een verkeerd knopje heb gedrukt...
Maar ik stel voor dat op dat soort berichtjes van modderaars niet kan worden gereageerd.

NB: bij een "" echte"" waarschuwing ligt dat allemaal helemaal anders, uiteraard.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#9 Bericht door printen44 » zondag 24 april 2011, 15:50

Ik schrijf berichtjes als een plezierige tijdverdrijf. Soms heel serieus, soms met een kwinkslag, soms humoristisch. Ik probeer, al lukt het mij niet altijd, om iemand in zijn waarde te laten. Een goede discussie ga ik niet uit de weg. En ook van mij zijn er een paar berichten verwijderd. So what?

Een maal heb ik gevraagd voor een uitleg, en die kreeg ik via een PB. Een goed gefundeerde uitleg over de verwijdering. Ik hoefde daar uiteraard niet mee eens te zijn, maar dat was voor mij de kwestie niet. Een goed moderator modereert. En naar mijn bescheiden mening doet Chang dat prima. Zeker in vergelijking met ander forums waar ik lid van ben.

En met modder gooien is is zo makkelijk. En dat geldt ook voor op de persoon spelen.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#10 Bericht door Borowolf » zondag 24 april 2011, 16:02

Goed te horen dat ik niet de enige ben die zich eraan stoort dat dit soort dingen gebeurd.

Ik heb er niet direkt behoefte aan om een ellenlange discussie te beginnen met een moderator maar een berichtje dat men mijn thread/bericht gaat verwijderen en waarom is niet teveel gevraagd. Al was het alleen maar om mij de kans te geven te beoordelen of de censuur op deze site voor mij wel acceptabel is.

Als ik een en ander zo lees, verdwijnen er blijkbaar ook berichten van andere mensen die ik zeer waardeer en absoluut niet herken als mensen die het hier bont maken.

Ik hoop ook dat de moderator de moeite neemt deel te nemen aan deze discussie. Een toelichting op zijn werkwijze zou ons wellicht tot meer begrip aan onze kant kunnen leiden.
En met modder gooien is is zo makkelijk. En dat geldt ook voor op de persoon spelen.
Printen, ik ben dat met je eens. Het vreemde is echter dat die posten nou vaak net niet verdwijnen. Ik zal ook wel eens een beetje in de fout gaan maar probeer maar eens een post van me aan te wijzen waarin ik dat doe op de manier die jij hier beschrijft. Dan moet ik wel erg veel gedronken hebben.

Blijkbaar heb jij geconstateerd dat er berichten van je verwijderd zijn en ik nu ook. Maar zeker weten of er geen andere ook verdwenen zijn, weten we niet. Dus ik ga dit niet via een PB regelen en ik ga ook niet al mijn berichten controleren. Als een open discussie over dit onderwerp niet kan, ok. Dan weet ik dat ook weer.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#11 Bericht door Chang » zondag 24 april 2011, 16:11

Elke community heeft helaas te maken met regels, net als in de gevestigde maatschappij. Men kan het hiermee eens zijn of niet. Een ieder die zich registreert op het forum gaat akkoord met het forumreglement. Hier staat het volgende geschreven:
De beheerders behouden zich het recht voor om berichten en onderwerpen zonder notificatie aan de gebruiker te verwijderen of te bewerken. Berichten met aanstootgevende, laster, spam etc. worden naar eigen inzicht verwijderd. Het bepalen of iets valt onder deze categorie wordt bepaald door de beheerder en niet door de gebruiker.


Voor het volledige forumreglement zie: http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=156108

Indien gebruikers vinden dat een bericht ten onrechte wordt verwijderd kunnen zij te allen tijde contact met mij opnemen middels een privébericht. Er zal dan altijd een gemotiveerd antwoord retour komen. Indien een bericht ten onrechte is verwijderd zal deze te allen tijde weer worden teruggeplaatst in het betreffende onderdeel. Dit verzoek gebeurt slechts sporadisch, hiermee kan ervan worden uitgegaan dat in de meeste gevallen de gebruiker weet waarom zijn of haar bericht is verwijderd.


Met vriendelijke groet,

Chang

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#12 Bericht door Duncan » zondag 24 april 2011, 16:40

Maar, beste Chang, een bericht klakkeloos trashen zorgt voor scheve en onlogische discussies, reacties en verwijzingen ( m.n. de laatste groep ) die dan slaan als Jaap op Dirk.

Een alternatief zou zijn om het kwetsende deel - of desnoods de hele post - leeg te halen en te vervangen door :

...
Last edited by Moderator.
Reason: interpunctie / aanstootgevende inhoud / belediging / zie forumregels o.i.d.

Om maar een suggestie aan de hand te doen [|) .

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#13 Bericht door Sert » zondag 24 april 2011, 18:40

Jeanette schreef:Soms zou ik willen dat er wat van mij verdween. :oops:

Dat klakkeloos overnemen dat de rotatierichting van de aarde meer invloed had op de reistijdsduur dan de straalstroom heeft mij veel gezichtsverlies gegeven. Gelukkig ben ik in deze geen Thaise [|( en kan ik mij verheugen in het feit voor zoveel jolijt te hebben gezorgd. [|)
Jeanette,

toen ik die bewuste nacht thuiskwam van een avond jolijt op het strand, en jouw rotatieuitleg las, heb ik erg veel lol gehad. Het was uitermate humoristisch. Je hebt dus geen gezichtsverlies geleden.

Ben inderdaad maar blij dat je geen Thaise bent en dus geen last hebt van gezichtsverlies.
Vanmiddag liep er een Thaise voorbij die wel last had van gezichtsverlies. Ik denk dat het kwam door een brommerongeluk. Hele stukken huid van haar gezicht had ze daarbij verloren.....

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#14 Bericht door Gardensafari » zondag 24 april 2011, 22:47

Ik ook even @Jeanette.
Achteraf heb ik er wel een beetje spijt van, maar het was een dusdanig inkoppertje, dat ik mij niet kon inhouden.
Mocht je je daarbij even gekwetst gevoeld hebben, dan daarvoor mijn excuses.
En troost je met de gedachte dat het gaat om een misverstand dat bij heel veel mensen leeft.
Het laatste deel van je verhaal klopt wel.
Ben je weg uit de dampkring dan ben je ook (nagenoeg geheel) weg van de zwaartekracht.
En dan kun je dus afwachten tot de aarde onder je ver genoeg doorgedraaid is.
Nu is de aarde sowieso een doorgedraaide plaats om te leven...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Laat even weten als je posts verwijderd

#15 Bericht door Jeanette » zondag 24 april 2011, 23:42

Bedankt jongens. En eh .... Hans, je onderschrift .... Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg en niet voor wat jij hoort. .... is heel waar.
(Ik heb het maar even gekopiëerd want als je het volgende week veranderd krijg je misschien geen pluim van me) :mrgreen: grijns

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”