Rottweilers

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Rottweilers

#1 Bericht door RuudThai » donderdag 09 oktober 2008, 12:00

Beste mensen,

Een Nederlandse vriend van mij hier vlak in de buurt (Sakon Nakhon) heeft een koppel
Rottweilers. Prachtige honden hoor, maar ik mot ze niet, ik hou
sowieso niet zo van honden, ben meer een kattenman (hebben er nu 10
incl. de 7 op prinsjesdag geboren jonkies). En ik heb een klein
ventje rondlopen die nergens bang voor is en dat geeft mij te vrezen.
Nou hebben die honden begin van het jaar een nest jongen gekregen en
daarvan had hij er zelf 2 gehouden. Vervolgens ging hij in mei voor
bijna 4 maanden naar NL en kwam dus een paar weken geleden terug. En
ja, die 2 jonkies zijn groter geworden en het wordt hem eigenlijk
teveel. Temeer omdat moeder Rottweiler opnieuw een nestje verwacht.
Bovendien is hij zelf al 74, wat niet alles zegt, want hij doet zowel
in NL als in Thailand nog volop mee aan motorcrosses!
Maar goed, het komt er dus op neer, dat hij in ieder geval 2 jonge
Rottweilers (reu en teef) kwijt wil en waarschijnlijk ook het aankomende nest. Het
zijn uitstekende waakhonden want als ze een verdacht persoon
bespeuren is die zijn kuiten niet zeker. Een prima beveiliging dus
voor uw huis en goed!
Mocht er iemand belangstelling hebben stuur dan een PB, dan kan ik zijn telefoonnummer
doorgeven zodat er iets afgesproken kan worden. Ik weet niets van de
prijs, maar hij raakt ze hier niet kwijt dus zal die niet veel bedragen.

Groet,
Ruud

lamyai
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: dinsdag 08 juli 2008, 14:39

Re: Rottweilers

#2 Bericht door lamyai » donderdag 09 oktober 2008, 12:04

Hartstikke leuk die Rotweillers, tot dat ze weer een kind doodbijten je mag ze van mij afschieten.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Rottweilers

#3 Bericht door RuudThai » donderdag 09 oktober 2008, 12:10

lamyai schreef:Hartstikke leuk die Rotweillers, tot dat ze weer een kind doodbijten je mag ze van mij afschieten.
Ze zijn NIET van mij! En er zijn nou eenmaal mensen die van dat soort honden houden en die géén kleine kinderen hebben.

lamyai
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: dinsdag 08 juli 2008, 14:39

Re: Rottweilers

#4 Bericht door lamyai » donderdag 09 oktober 2008, 13:26

Nee, dat het je eigen kinderen zijn is tot daar aan toe maar heb je wel eens aan mijn kinderen gedacht?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Rottweilers

#5 Bericht door dutch » donderdag 09 oktober 2008, 13:44

Mijn overbuurman is ook een katteman.
Het leuke daarvan is dat ze altijd bij mij komen schijten en dat niet in eigen huis doen.
Uiteraard zwerft dat spul ALTIJD buiten want huisdieren in HUIS houden is de Thais onbekend. :twisted

Een andere "zwerfhond" in de buurt die altijd veel overlast veroorzaakte voor de passerende bromfietsers en venters is plotseling overleden.
De eigenaren die er echt niets om gaven zijn nu kwaad!! :| (neen ik heb het niet gedaan maar sta er wel sympathiek tegenover. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Rottweilers

#6 Bericht door RuudThai » donderdag 09 oktober 2008, 14:06

lamyai schreef:Nee, dat het je eigen kinderen zijn is tot daar aan toe maar heb je wel eens aan mijn kinderen gedacht?
Heejuh, kun je niet lezen of ben je een Thai? :mrgreen:
Het zijn niet mijn honden en ik hou ook niet van honden die regelmatig kinderen aanvallen zoals pitbulls, herders en andere happers. Maar ik probeer een vriend te helpen op een nette manier van die beesten af te komen en die man houdt van die honden. Ik bedoel, hier in de provincie Sakon Nakhon en omstreken komt er regelmatig hond op tafel, maar dan wel geroosterd, dus dat kan altijd nog.

En dutch, kattestront is prima mest voor je tuintje..... :o ;)

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Rottweilers

#7 Bericht door Ben » donderdag 09 oktober 2008, 15:50

dutch schreef:Mijn overbuurman is ook een katteman.
Het leuke daarvan is dat ze altijd bij mij komen schijten en dat niet in eigen huis doen.
Uiteraard zwerft dat spul ALTIJD buiten want huisdieren in HUIS houden is de Thais onbekend. :twisted

Een andere "zwerfhond" in de buurt die altijd veel overlast veroorzaakte voor de passerende bromfietsers en venters is plotseling overleden.
De eigenaren die er echt niets om gaven zijn nu kwaad!! :| (neen ik heb het niet gedaan maar sta er wel sympathiek tegenover. ;)

Ducth gewoon een hond kopen die katten lekker vind :mrgreen:

Mart heeft binnekort ook een nest :shock: honden en dat zijn volgens mij ook Rotjes
als ze van Smoke zijn . :D

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Rottweilers

#8 Bericht door perry » donderdag 09 oktober 2008, 21:22

Als honden liefhebber moet ik hier natuurlijk op reageren.

Heb zelf een Pitbul gehad! en nee ik ben geen randfiguur met tatoages en piercings en loop er niet mee te showen Zelfs Ben kent hem het zijn mooie sterke honden ze zijn alleen erg lomp en heel erg speels en bijten alles kapot teminste die van mij :lol: alleen ik heb nog een hond uit Nederland meegenomen en dat ging op eengegeven moment niet meer met elkaar allebei reuen terwijl mijn zoon van 3 jaar er alles mee kon doen meer nog als met die andere hond uit Nederland mix (jackrussel labrador) vertrouwen kun je geen een hond vooral niet met kinderen als een Pitbul bijt als als dan laat ie niet gauw los wij hadden dan ook geen enkele last van soi dogs want die liepen er met een boogje omheen maar als hij er dan een te pakken kreeg dan was het ook gelijk jij of ik maar met mensen geen probleem daarom besloten hem toch maar weg te doen met pijn in mijn hart maar die ander was er het eerst dus was de keus snel gemaakt als een hond als deze bijt dan ligt dat meestal aan zijn baas en niet aan de Hond ze hebben een goede traning nodig en zorgen dat je de baas blijft dan is het wel te doen.

Rottweilers hebben een iets ander karakter dan een Pitbul is in Nederland (Staffordshire) ik zelf zou er geen willen niet te vertrouwen!! al zal het met een strenge opvoeding mischien ook wel meevallen.

Maar als je in de lijst met bijtincidenten kijkt in Nederland dan staat de Rottweiler op nr 1

http://www.dogweb.nl/bijtincidenten.html
Werk om te leven leef niet om te werken.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: Rottweilers

#9 Bericht door marceziani » donderdag 09 oktober 2008, 23:05

Ben zelf ook hondenliefhebber. Rottweilers zijn echt fantastisch mooie beesten, maar doe mij maar een Mechelse of een Duitse herder. Liefst een teefje, die zijn wat aanhankelijker dan een reu. Herders zijn wat makkelijker op te voeden. Bij elke hond geldt overigens dat het beestje moet weten wie de baas is.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

jobe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 13 oktober 2007, 18:03

Re: Rottweilers

#10 Bericht door jobe » vrijdag 10 oktober 2008, 01:10

Al dat gezwam over die rotweilers moet nu maar eens de prullenbak in,er zijn er weinig op dit net die echt iets van deze honden afweten laat staan er mee om te gaan prima beesten stuur mij maar een pb heb seriuze intresse. En voor al diegene die geen verstand hebben van deze dieren stop met het onzinnig gezwam en tot slot dit een thaise kan gevaarlijker zijn dan deze prachtige beesten
gegroet

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Rottweilers

#11 Bericht door jumbo » vrijdag 10 oktober 2008, 02:14

Ik ben wel geinteresseerd, maar wil ze graag met ze naar een training gaan
Is er iets dergelijks hier of moet dat uit boeken??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Rottweilers

#12 Bericht door weten » vrijdag 10 oktober 2008, 06:09

jumbo schreef:Ik ben wel geinteresseerd, maar wil ze graag met ze naar een training gaan
Is er iets dergelijks hier of moet dat uit boeken??
Nog nooit een hond afgericht dan zeker naar een school zowel de hond als de baas.
Ik heb zelf jaren lang honden afgericht en verkocht ze dan weer m,n eerste hond mislukte en heb ik zelf gehouden.
Maar waarom zo een moeilijke hond een duitse herder en nog liever een mechelaar zijn makkelijke honden om mee om om te gaan wel bijhouden want ze vergeten makkelijk.
Mijn fav.is een bouvier ideale gezinshond raakt nooit in paniek oesterk en zal je nooit van achter aanvalleen en een enorme bijtkracht. Eenmaal iets geleerd zullen ze het nooit meer vergeten erg rustige honden dit in tegenstelling tot herders.Tips geef ik je gaarne.
Gr.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Rottweilers

#13 Bericht door jumbo » vrijdag 10 oktober 2008, 07:06

weten schreef:
jumbo schreef:Ik ben wel geinteresseerd, maar wil ze graag met ze naar een training gaan
Is er iets dergelijks hier of moet dat uit boeken??
Nog nooit een hond afgericht dan zeker naar een school zowel de hond als de baas.
Ik heb zelf jaren lang honden afgericht en verkocht ze dan weer m,n eerste hond mislukte en heb ik zelf gehouden.
Maar waarom zo een moeilijke hond een duitse herder en nog liever een mechelaar zijn makkelijke honden om mee om om te gaan wel bijhouden want ze vergeten makkelijk.
Mijn fav.is een bouvier ideale gezinshond raakt nooit in paniek oesterk en zal je nooit van achter aanvalleen en een enorme bijtkracht. Eenmaal iets geleerd zullen ze het nooit meer vergeten erg rustige honden dit in tegenstelling tot herders.Tips geef ik je gaarne.
Gr.

IK heb nu negen honden die er eenvoudig onder hou, maar een rottweiler is gewoon een sterke hond met karakter en die zal ik op een andere manier moeten aanpakken
Daarnaast lijkt het me leerzaam en kan ik het wellicht ook gebruiken in het gezin.... :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rottweilers

#14 Bericht door prajak » vrijdag 10 oktober 2008, 16:48

Het heeft met opvoeding te maken, net als met kinderen. Als je je kat niet opvoedt pakt hij/zij kuikens bij de buren en wordt het beest afgeschoten of vergiftigd. Hond idem dito. Een raszuivere hond is goed te trimmen. Maar wat hier in TH rondloopt is allemaal inteelt, allemaal merk "de la rue" en Thais geven niks om die beesten. Ik vertrouw een raszuivere hond die goed is opgevoed. Maar kom daar hier maar eens om. De mensen hebben nauwelijks te vreten en wat is er dan voor de hond zijn opvoeding ?

Een dier is niet van nature slecht, honden ook niet. Ze worden slecht gemaakt. Opvoeden, wennen aan koters, wie is de baas in huis, een hond houdt van duidelijke regels. Een kat zit anders in mekaar maar ook een kat kun je opvoeden.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Rottweilers

#15 Bericht door Ben » vrijdag 10 oktober 2008, 17:07

prajak schreef:Het heeft met opvoeding te maken, net als met kinderen. Als je je kat niet opvoedt pakt hij/zij kuikens bij de buren en wordt het beest afgeschoten of vergiftigd. Hond idem dito. Een raszuivere hond is goed te trimmen. Maar wat hier in TH rondloopt is allemaal inteelt, allemaal merk "de la rue" en Thais geven niks om die beesten. Ik vertrouw een raszuivere hond die goed is opgevoed. Maar kom daar hier maar eens om. De mensen hebben nauwelijks te vreten en wat is er dan voor de hond zijn opvoeding ?

Een dier is niet van nature slecht, honden ook niet. Ze worden slecht gemaakt. Opvoeden, wennen aan koters, wie is de baas in huis, een hond houdt van duidelijke regels. Een kat zit anders in mekaar maar ook een kat kun je opvoeden.

Correct Prajak opvoeden en africhten .

Zo stom als een varken zeggen ze wel eens.
Maar ook die lopen in het circus rond en doen kunstjes :D :D

http://proto.thinkquest.nl/~llb106/lerenbijdieren.php

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”