Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#16 Bericht door elst99 » woensdag 02 maart 2011, 15:22

Nee niet alleen toezeggingen, heb kronen laten plaatsen, per jaar 1 met een kleine bijbetaling, geen probleem.
Mijn man krijgt maar dat gebeurd in Nederland nu implantaten, al toestemming en bevestiging aan tandarts dat het vergoed gaat worden, nee ben met het zilveren kruis heel tevreden.
Bij Menzis hadden we eigenlijk precies dezelfde verzekering waren daar al 30 jaar particulier, maar na 2006 dus de zorgverzekering met alle toeters en bellen, categorisch werd iedere rekening geweigerd, als je niet assertief bent en er iedere keer een dreiging terugstuurde kreeg je niets. Dat is niet korrekt en mensen vooral ouderen die daar niet tegenop gewassen zijn, zijn er de dupe van.
Dat hebben we dus een paar jaar aangezien en zijn nu dus overgestapt naar Zilveren Kruis, daarnaast een reisverzekering bij Achmea ook met medische kosten, echt geen enkel probleem gehad en een snelle uitkering.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#17 Bericht door v@go » woensdag 02 maart 2011, 16:58

Dan rest nu nog de vraag waar in omgeving Jomtien-Pattaya zit een goede tandarts?
Eventueel met website.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#18 Bericht door prajak » woensdag 02 maart 2011, 17:09

Ik meen dat er in PTA een Duitse tandarts zit, naam iets van Ramon of Ramin.
Vraag de Duitsers aldaar......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#19 Bericht door prajak » woensdag 02 maart 2011, 17:11


Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#20 Bericht door joepattaya » donderdag 03 maart 2011, 02:50

Een goede tandarts is gevestigd in het Pattaya Memorial Hospital.

Verder stikt het van de klinieken.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#21 Bericht door v@go » donderdag 03 maart 2011, 08:48

Dr Ramin is de enige buitenlandse tandarts in Thailand die de benodigde papieren heeft ben ik inmiddels achter.
joepattaya schreef:Een goede tandarts is gevestigd in het Pattaya Memorial Hospital.

Verder stikt het van de klinieken.
Ja dat weet ik maar ik denk niet allemaal even goed daarom zoek ik enkele van die klinieken die goed aangeschreven staan.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#22 Bericht door joepattaya » donderdag 03 maart 2011, 09:34

v@go schreef:
Dr Ramin is de enige buitenlandse tandarts in Thailand die de benodigde papieren heeft ben ik inmiddels achter.
joepattaya schreef:Een goede tandarts is gevestigd in het Pattaya Memorial Hospital.

Verder stikt het van de klinieken.
Ja dat weet ik maar ik denk niet allemaal even goed daarom zoek ik enkele van die klinieken die goed aangeschreven staan.
Geen eigen ervaring, maar van horen zeggen:

German Dental Co.,Ltd
162197 Moo 10, Tappraya Rd., Soi 9, (Jomtien Nivate Village),Nongprue, Banglamung, Chonburi 20260
Tel : 038 251 289
Fax : 038 251 232

Deze schijnt goed te zijn.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 21:17
Locatie: Phayao

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#23 Bericht door Jack » maandag 07 maart 2011, 19:45

Een paar maanden geleden in Phayao Ram hospitaal (het dure hospitaal), een zenuwbehandeling van ruim een uur en een dag later alsnog de kies laten trekken, het bleek een ontsteking aan de wortelpunt te zijn dus hij moest eruit. Kosten 1200 baht plus wat pijnstillers en ik heb de kosten vergoed gekregen van Zilveren Kruis. Kwaliteit en zorg was werkelijk perfect en ik heb net zo veel of weinig angst om naar de tandarts daar of in NL te gaan. Ik denk dat de kosten veel minder dan een kwart van die in NL zijn.
Homo sapiens non urinat in ventum

zeeman
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: vrijdag 05 september 2008, 14:45

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#24 Bericht door zeeman » maandag 07 maart 2011, 20:35

Beste Joe

Ik ben voor een jaar terug bij www.dental4youpattaya.com geweest
Heb hier voor ongeveer 90 euro een kroon laten zetten.
Is prima bevallen leef nog steeds.
Is wel een leuk verhaal, mijn tandarts wilde 600 euro voor een kroon, ben hiervoor nl niet verzekerd
Vroeg hem of hij op vakantie wilde keek me aan met kiespijn.
Toen 1 jaar later voor contole kwam vroeg ie hoe het met de pijn van de tand ging
Vertelde hem dat naar thailand ben geweest voor de krron en tevens een ooglid correctie totale besparing 1300 euro
Vakantie koste ongeveer 1200 was wel alleen vrouw bleef thuis wilde niet naar Pattaya ik had er geen probleem mee.
Later zij de assistent van de tandarts dat tegenwoordig 90% van de kronen bij hun uit thailand komen.
Dus invervolg bij tandpijn ga ik direct een ticket boeken, en slapen bij Piet ,ook aan te bevelen www.maleebar-appartement.nl/start2.htm
Dit restaurant/hotel zit op een heuvel tegen Jomtien aan zuid Pattaya mischien kennen andere forum leden het ook wel?

groet Jan

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#25 Bericht door michaleo » maandag 07 maart 2011, 21:37

zeeman schreef:Vakantie koste ongeveer 1200, was wel alleen, vrouw bleef thuis, wilde niet naar Pattaya, ik had er geen probleem mee.
Dat begrijp ik goed.
Ook naar de tandarts ga je beter alleen. :lol:
Er zijn er verschillende goede tandartsen in Thailand, ook in bangkok en Udon Thani, heb ik gelezen.
In Bangkok het Vethaniziekenhuis in de Lad Prave Road, of in het ziekenhuis AEK in Udon Thani, bijvoorbeeld.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#26 Bericht door v@go » maandag 25 april 2011, 20:35

Inmiddels weer terug uit Thailand en heb mijn kroon hier http://www.travel-dental.com/web_engl/clinic.htm laten plaatsen.

Perfect geregeld en inderdaad die dr Ramin is een vakman. Ook op het gebied van inplantaten.

De kroon die wordt met Duitse materialen gemaakt in eigen laboratorium. Normaal na twee dagen wordt de kroon geplaatst.

In september terug voor de volgende 2. Er moeten er in de loop van de tijd nu nog 8 geplaatst worden.
Zilveren kruis vergoed er 3 per jaar.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#27 Bericht door Duncan » woensdag 27 april 2011, 22:55

Kronen nog geen ervaring mee, maar ik betaalde de laatste keer voor het trekken van een kies inclusief pijnstillers en gaasjes 202 Baht ( ziekenhuis Dan Sai, Loei Province ).
Ik ga standaard elke keer in Thailand naar dat ziekenhuis voor checking & cleaning a 200 baht, een foto ( heb problemen rechterkant ) a 100 baht en per keer gaat er een verstandskies uit, ook 200 baht.
Die foto's neem ik mee naar NL voor het geval ik hier problemen krijg maar verder ga ik hier niet meer ( een kies trekken 150 euro :roll: )...
En het niveau van de tandartsen vind ik prima. De eerste keer was het een vriendin van de vrouw ( na de studie moeten ze geloof ik een X-aantal jaar in een 30 Baht ziekenhuis werken voordat ze prive kunnen klinieken ) , maar die is nu vertrokken, en haar opvolger is zo mogelijk nog ietsje beter.
Misschien dat het die kleine handjes van ze zijn, maar het gaat net wat soepeler en rustiger dan in NL...
En als je ze de kosten in Nederland vertelt kijken ze je aan alsof je knettergek bent :mrgreen: .

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#28 Bericht door Borowolf » donderdag 28 april 2011, 02:35

Nou, daar heb ik dus hele andere ervaringen mee. Ben hier in het Rama geweest en betaalde tot mijn verrassing hoge prijzen. Ik weet ze niet zeker meer maar ik praat over duizenden bahts voor gaatje vullen en tandsteenbehandeling. En het was nog pijnlijk ook.

Ik had al besloten dat ik ergens anders heen zou gaan maar nu ga ik dat zeker doen. Overigens geloof ik niet dat je voor de prijzen die jij noemt in Chiang Mai terecht kan. We zullen zien.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#29 Bericht door weten » donderdag 28 april 2011, 06:43

Duncan schreef:Kronen nog geen ervaring mee, maar ik betaalde de laatste keer voor het trekken van een kies inclusief pijnstillers en gaasjes 202 Baht ( ziekenhuis Dan Sai, Loei Province ).
Ik ga standaard elke keer in Thailand naar dat ziekenhuis voor checking & cleaning a 200 baht, een foto ( heb problemen rechterkant ) a 100 baht en per keer gaat er een verstandskies uit, ook 200 baht.
Die foto's neem ik mee naar NL voor het geval ik hier problemen krijg maar verder ga ik hier niet meer ( een kies trekken 150 euro :roll: )...
En het niveau van de tandartsen vind ik prima. De eerste keer was het een vriendin van de vrouw ( na de studie moeten ze geloof ik een X-aantal jaar in een 30 Baht ziekenhuis werken voordat ze prive kunnen klinieken ) , maar die is nu vertrokken, en haar opvolger is zo mogelijk nog ietsje beter.
Misschien dat het die kleine handjes van ze zijn, maar het gaat net wat soepeler en rustiger dan in NL...
En als je ze de kosten in Nederland vertelt kijken ze je aan alsof je knettergek bent :mrgreen: .
En ja dat moet je ze vooral vertellen betaal je het over 2 jaar ook.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Prijzen gezondheidszorg (tandarts)

#30 Bericht door Gardensafari » donderdag 28 april 2011, 07:26

Duncan schreef: Ik ga standaard elke keer in Thailand naar dat ziekenhuis voor checking & cleaning a 200 baht, een foto ( heb problemen rechterkant ) a 100 baht en per keer gaat er een verstandskies uit, ook 200 baht.
Ik dacht dat jij vaker dan twee keer in Thailand geweest was?
:lol: :lol:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”