tandartsen in Chang Mai en Koh Phangan

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ladia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2007, 19:52

tandartsen in Chang Mai en Koh Phangan

#1 Bericht door Ladia » donderdag 25 oktober 2007, 20:01

Hallo Thailandkenners,

In februari gaan we 2 weken naar Thailand, waarvan 5 dagen naar Chang Mai en 5 dagen naar Koh Phangan.

Ik moet binnenkort 4 kronen laten zetten op de plaats van mijn voortanden. Duur grapje!
Thailand staat bekend om zijn hoogstaande medische bekwaamheid.
Ik wil de kronen dan ook graag in Thailand laten aanbrengen door een goed bekend staande tandartsenpraktijk.
Ik heb hier echter nog geen ervaringen mee.

Kent iemand een goede tandarts daar? Wat zijn de ervaringen?

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#2 Bericht door pietk » vrijdag 26 oktober 2007, 00:33

In ChiangMai heb je o.a. Grace Dental Clinic die erg goed bekend staat bij buitenlanders. Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee. Ik zou wel vooraf even contact met hun opnemen of de door jou gewenste behandeling in de periode dat jullie in ChiangMai zijn, kan worden gerealiseert.

http://www.gracedentalclinic.com/

Verder heb je een tandheelkundige kliniek van het Ram Hospitaal, welke ook goed bekend staat,

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: vrijdag 12 augustus 2005, 12:42
Locatie: Amsterdam

#3 Bericht door ed2000 » vrijdag 26 oktober 2007, 08:14

Hallo Ladia,

Ik zou Koh Phangan overslaan met het bezoeken van de tandarts. Klein toeristisch eiland, zitten niet de beste tandartsen.
Chaingmai heb ik verder geen ervaring m, dus kan ik niet zoveel over vertellen.

Ben zelf wel in bangkok geweest bij een tandarts, wilde hier ook een kroon laten zetten, is wegens ontsteking aan mijn kies uiteindelijk niet gelukt.

Maar wat moet er precies gebeuren. zijn het alleen het maken en plaatsen van de kronen, of komt al het voorbereidende werk zoals zenuwbehandelingen er ook nog bij. ik denk namelijk als dat ook nog eens zo is dat mogelijk 5 dagen aan de korte kant. per tand/kies kan je ongeveer 1 uur uittrekken voor een zenuwbehandeling. zal dus betekenen dat je 2-3 dagen al in de tandartsstoel zit.

laaat je in ieder geval heel goed informeren over de tijdsduur die ze denken nodig te hebben. en lat je afspraken van te voren al vast leggen. zo kom je waarschijnlijk het minst voor verrassingen te staan.
Heb zelf goede ervaringen met volgende tandarts http://www.dentalhospitalbangkok.com/

doe ook eens een zoekactie op het forum, is ondertusssen toch wel het een en ander over geschreven.

Veel Succes!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

#4 Bericht door RuudThai » vrijdag 26 oktober 2007, 08:33

Momenteel ben ik onder behandeling van mijn tandarts in Sakon Nakhon voor het plaatsen van 2 kronen op mijn kiezen.
De voorbereidende behandeling kost al enkele maanden, want ze moet telkens een gedeelte doen wat daarna weer moet herstellen en zich moet zetten. Bovendien moest er een úitstekend klein stukje been operatief worden verwijderd in het ziekenhuis.
Kortom, het lijkt mij niet te realiseren binnen 5 dagen. Bovendien zei de tandarts mij, dat de kronen in Thailand bij één tandtechnisch laboratorium in Bangkok worden gemaakt en dat daar een wachttijd voor is.
De kosten zijn aanmerkelijk lager dan in Nederland, waar ik ook een paar kronen heb gekregen. Ik betaal per kroon 5000 baht en de voorafgaande behandeling kost mij nog eens 3000 baht. Volgens mij zou dit in Nederland wel eens 2000 euro kunnen kosten....

Groet,
Ruud

coco
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 156
Lid geworden op: maandag 20 maart 2006, 11:39
Locatie: Zuid-Holland

#5 Bericht door coco » vrijdag 26 oktober 2007, 17:00

Als de elementen verder nog goed zijn en er geen ontstekeningen aan de wortelpunten zitten, worden er eerst afdrukjes gemaakt voor de noodkronen. De tanden worden dan omslepen, dat duurt ongeveer 20 min. per tand.
Dan wordt de defenitieve afdruk gemaakt en de noodkronen geplaatst. Ik weet natuurlijk niet hoelang het duurt in Thailand totdat de kronen terug komen van het labaratorium, maar bij ons duurt dat 5 werkdagen. In Thailand is het trouwens mogenlijk dat de kroon gelijk wordt gemaakt via een nieuw systeem. Waar en hoe weet ik niet precies.
Er worden trouwens niet altijd eerst zenuwbehandelingen gedaan voordat er een kroon wordt gemaakt. Bij ons zou je 2 afspraken krijgen 1 van ongeveer 1,5 uur om te omslijpen en 1 van 30 min. voor de plaatsen.
Ik weet niet als je wat aan mijn verhaal hebt want ik weet natuurlijk alleen hoe het in Nederland gaat!

Ladia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2007, 19:52

tandartsen in Chang Mai en Koh Phangan

#6 Bericht door Ladia » vrijdag 26 oktober 2007, 20:04

Hai Thailandkenners,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik had al onderzoek gedaan op het net en ook bij de forums. Ik las dat er in Chang Mai één van de beste tandartsclinicen is. Verder viel mij op dat de meeste tangheelkundige vragen om Bangkok gaan.

De twee clinicen die jullie beschrijven had ik al gevonden. Ik ben blij dat jullie ze aanbevelen. Dat maakt het nu een stuk makkelijker en geeft mij meer vertrouwen.



Vandaag ben ik bij mijn tandarts geweest.

Conclusie; er moeten 6 voortanden ( bovenkant ) vervangen worden door kronen. Kosten +/- 2000 euro.

Goede nieuws is dat mijn eigen tandarts mee wil werken om mijn gebit helemaal klaar ( lees rustig, ontstekingen bestrijden ,enz) te maken, zodat er in Thailand in 2 bezoeken de kronen geplaatst kunnen worden.

Yes, yes , yes!
Ik ben er helemaal klaar voor en kan niet wachten totdat ik met een volle lach door het leven kan.

En... dit is de derde keer dat we naar Thailand gaan, het land van mijn hart. Ik verlang er weer ontzettend naar toe.

Met een beetje geluk gaan we er over een paar jaar wonen. Maar voordat het zover is moeten we nog heel wat uitdokteren.

Dus voorlopig kunnen we er alleen nog maar in vakanties van genieten.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”