HUMOR! Anekdotes, bloopers...laat ons lachen!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

HUMOR! Anekdotes, bloopers...laat ons lachen!

#1 Bericht door soulwy » vrijdag 09 juni 2006, 11:02

Beste TF-bezoeker,

Ik zit nu een paar weken op dit forum en het is niet alleen informatief, maar soms ook erg grappig (en dan noem ik alleen al de opmerkingen van Willem de Nederthai te K...). Ik kan me goed voorstellen dat er bergen anekdotes zijn, en zeker ook bloopers op weg naar en tijdens verblijf in Thailand.

Ik roep je dan ook op om deze hieronder te plaatsten. Laat ons genieten!
Tussen alle vertrekstress door...is een goede lach natuurlijk nooit weg! :D
Enne... stress is uiteraard iets wat we in Europa, in het Westen moeten achterlaten.

Alvast bedankt voor de plaatsing!

Een groet en een zwaai,
Soulwy :wink:
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

#2 Bericht door tawan » dinsdag 13 juni 2006, 14:38

Beste Soulwy ,

Volgens mij hebben de forumleden genoeg bloopers gezien
in Nederland

Tawan

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » woensdag 14 juni 2006, 03:32

ik kreeg laatst bezoek van een kennis uit allochtonie...
die zat nog vol stress en nog op zijn centen ook...
hij kwam hier om onder meer een thaise vrouw te zoeken , maar dat lukt natuurlijk nooit als je al moeilijk gaat doen om 100 thb..
laat staan , toen ik hem vertelde dat Toy en OY allebei 10.000 thb vroegen voor bemiddeling..
hij trok wit weg, en ik heb hem daarna ook niet meer gezien , noch iets van hem gehoord...


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#4 Bericht door jumbo » donderdag 15 juni 2006, 09:07

Jumbo and Khonkaen are out drinking one night, when Jumbo turns to Khonkaen and says, "You know, KK, I don't know what else to do. Whenever I go home after we've been out drinking, I turn the headlights off before I get to the driveway. I shut off the engine and coast into the parking lot.
I Take my shoes off before I go into the house, I sneak up the stairs, get undressed in the bathroom, stick my foot in the toilet and pee down my leg to prevent splashing sounds. I ease into bed and my wife STILL wakes up, and yells at me for staying out so late!

Khonkaen looks at him and says "Well, you're obviously taking the wrong approach there Jumbo.
I screech into the driveway, slam the door, storm up the steps, pee hard into the toilet water, then use the full flush, throw my shoes in the closet, undress in the bedroom, then jump into bed, slap Mia Jai and Noi both on the ASS and say, "WHO'S HORNY?????" and they act like they are both sound asleep.

It works every Time……my friend :wink:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#5 Bericht door jumbo » donderdag 15 juni 2006, 09:09

A German family head out one Saturday to do some shopping. While in the sports shop the son picks up an England football shirt and says to his
sister, "I've decided to be an England supporter and I would like this for
my birthday."
His big sister is outraged by this and promptly whacks him round the head
and says, "Go talk to your mother."

So off goes the little lad with the white and red football shirt in hand
and finds his mother.
"Mum?"
"Yes son?"
"I've decided I'm going to be an England supporter and I would like this
shirt for my birthday".
The mother is outraged at this, promptly whacks him around the head twice and says, "Go talk to your father."

Off he goes with the football shirt in hand and finds his father.
"Dad?"
"Yes son?"
"I've decided I'm going to be an England supporter and I would like this
shirt for my birthday."
The father is outraged and promptly whacks his son around the head 4 times and says:
"No son of mine is ever going to be seen in THAT!"
About half an hour later they're all back in the car and heading towards
home.
The father turns to his son and says;
"Son, I hope you've learned something today?"
The son says,
"Yes dad I have."
"Good son, what is it?"
The son replies,
"I've only been an England supporter for an hour and already I hate you
German Buggers"
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » donderdag 15 juni 2006, 09:13

A couple of New Jersey hunters are out in the woods when one of them falls to the ground. He doesn't seem to be breathing, his eyes are rolled back in his head. The other guy whips out his cell phone and calls the emergency services. He gasps to the operator: "My friend is dead! What can I do?" The operator, in a calm soothing voice says: "Just take it easy. I can help. First, let's make sure he's dead."


There is a silence, then a shot is heard. The guy's voice comes back on the line.


He says: "OK, now what?"
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

#7 Bericht door Jos Flachs » donderdag 15 juni 2006, 11:14

Tijdens mijn eerste bezoek in Thailand gingen we naar de olifanten school in Chiang Mai. Kocht een tros bananen om aan de olifanten te geven. Mijn bedoeling was een per fant. (Ik wil waar voor m'n geld!)

Een van die olifanten dacht er anders over. Die kwam naderbij en wilde de hele tros kapen met z'n slurf. Dus ik doe een stapje achteruit. De fant weet wat hij doet, dus blijft het proberen. Ik houd de tros achter m'n rug zodat hij er niet bij kan.

Wat ik niet wist was dat die olifant helemaal niet probeerde om alle bananen te kapen. Hij leidde me heel voorzichtig (ik elke keer een stapje achteruit) naar twee handlangers die zich te goed deden aan mijn tros bananen!

Ik kan dus met recht zeggen dat ik door olifanten berooft ben! :D

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#8 Bericht door nicod » donderdag 15 juni 2006, 11:17

Haha Ik kon me al niet voorstellen dat er in dat grote hoofd van een olifant, enkel "snot" kon zitten. Wat zal jij je genept voelen?

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Nederlandse efficiëntie versus Thaise logica.

#9 Bericht door nicod » donderdag 15 juni 2006, 11:21

Zoals insiders weten hebben wij enige tijd geleden 4 rai (6400 m2) landbouwgrond aangeschaft in Mukdahan. Mijn vrouw had voor mijn aankomst al een aantal voorzieningen getroffen; als het omheinen, het slaan van 2 waterputten en het planten van enkele gewassen als kokosnoot, chilli, rijst, banaan en nog wat planten.

Bij mijn aankomst heb ik (bijkomend van de overgang in temperatuur), een middag zitten toekijken hoe 1 en ander verloopt. Ik zag mijn zwager met twee gietertjes van plantje naar plantje lopen waarbij hij ogenschijnlijk voor mij, zijn best deed hierin geen logische gang aan te houden.

Uiteindelijk heb ik pen en papier erbij gepakt omdat ik hem ervan verdacht dat hij een geheime code volgde. Even dacht ik het patroon gevonden te hebben. Vijf rechte lijnen die elkaar sneden en bijna een 5 puntige ster vormden. Was hij nu echt een pentagram aan het maken. Helaas bij de laatste bocht week hij ook van dit patroon weer af. Niet alleen vond ik het erg ingewikkeld te onthouden waar hij al water gegeven had, ook vond ik het erg vermoeiend uitzien.

De dag erop heb ik een aggregaat, een (klok) pompje en voldoende lengte tuinslang gekocht om vanaf de geslagen waterputten de diverse planten van water te voorzien. Na een grondige uitleg van het gebruik, neen niet 1 liter olie op een kwart liter benzine maar andersom, dacht ik dat zwager gelukkig zou zijn met deze tijd- en energie besparende aanschaf.

De volgende avond zag ik hem van de ene put met de tuinslang de andere put vullen om vervolgens wederom met een emmer aan een touwtje, zijn gietertjes te vullen uit de nu ogenschijnlijk onuitputtelijke bron. Hij zag immers dat er sneller water in de put stroomde dan dat hij er met zijn emmertje en pelgrimstocht naar de verste uithoeken uit kon halen. Nog even heb ik hem de wet van de communicerende vaten proberen uit te leggen, en dat het water uit beide putten wellicht hetzelfde (grondwater) nivo zouden blijven houden. Maar hij keek me enkel ongelovig, eeuwig glimlachend aan. Ik weet onze communicatiestoring aan mijn gebrek aan Thaise taalvaardigheid.

Later vroeg ik mijn Thaise vrouw, hem bij terugkomst te vragen, of het niet handiger, lees sneller zou gaan als hij mijn voorgestelde methode zou volgen. De planten water geven met de tuinslang en van plantje naar opvolgend plantje te lopen.

Met een vriendelijke smile vertelde ze mij dat haar broer dit wellicht zou gaan doen zodra ik stopte met hem per uur te betalen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Nederlandse efficiëntie versus Thaise logica.

#10 Bericht door jumbo » vrijdag 16 juni 2006, 03:35

Een kennis van heeft een vriendinnetje die uit het Noord-Oosten vandaan komt en ging met haar mee daarheen op vakantie.
Toen ze arriveerden kwam hij erachter dat het huis nog niet aangesloten was op de watervoorziening. Omdat hij graag wel wilde douchen enzo besloot hij om de pijpen aan te kopen en het werk alvast te doen met behulp van twee zwagertjes.
De 2 begonnen aan de weg te graven en hij vanaf het huis. Binnen 30 minuten waren de 2 klaar met een geul van 8 meter terwijl hij nog geen metertje vooruit was gekomen.
Bij de geul van de Thai aangekomen zag hij onmiddellijk wat er aan mankeerde; de Thai hadden in tegenstelling tot hem geen rekening gehouden met de vorstgrens....en niet te diep gegraven....hehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#11 Bericht door khonkaen » zaterdag 17 juni 2006, 04:23

ha ha Jumbo, we moeten eens vaker uitgaan , kunnen we wat van elkaar leren... jammer dat bkk nogal ver van kk vandaan is ..

groetens


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

P & P: blijft altijd om te lachen

#12 Bericht door soulwy » zaterdag 17 juni 2006, 14:40

Toiletten :oops: :
P & P: werkt altijd op de lachspieren...

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=thailand&t=544800

Dank aan degenen die aan deze topic hebben meegetypt.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

tawan
Expat
Expat
Berichten: 343
Lid geworden op: dinsdag 28 februari 2006, 03:16

#13 Bericht door tawan » zondag 18 juni 2006, 06:26

Een paar jaar geleden ging ik naar een slangenfarm en daar hadden ze ook een show.
het was geweldig te zien hoe snel een slang toehapt maar de thaise artiesten waren toch sneller.

Ongeveer half de show werden de toeristen op de voorste rijen verzocht om hoger te gaan zitten omdat er nu een gevaarlijke act kwam

Er zou een optreden komen van de levensgevaarlijke Thaise springslang
en die slang kon zich opkrullen om daarna 3 tot 5 meter verder te springen.

Er werd een grote rieten mand neergezet en alle helpers moesten een veilig heenkomen zoeken
Op het moment dat een man de rieten mand opende sprong de slang geen 5 maar 10 meter hoog uit de mand en belandde in de schoot van een vrouw die naast me zat.

Gloeiende gloeiende ik schrok me kapot en dat die vrouw geen hartaanval kreeg is me nog een raadsel

de zeer giftige springslang was een stuk touw.

Tawan

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

#14 Bericht door soulwy » zondag 06 augustus 2006, 10:40

Hahaha...! Zo zie je maar: fear is in the mind... :D
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 571
Lid geworden op: zaterdag 27 mei 2006, 17:02

Bij-vrouwen

#15 Bericht door soulwy » zondag 06 augustus 2006, 10:58

Het verschijnsel "bijvrouwen", "by-sides" kennen we in elk land. Openlijk, minder openlijk, stiekem.
:lol: De aard of meer door de staart van het beestje? :lol:

Echter...een gewaarschuwd (man)mens telt voor 2...

" Ik leef nog traditioneel op het bijna platteland ...en mia noi's (=bijvrouwen*) zijn hier nog wel bekend..
vooral bij de rijkere thai als status symbool..
maar je moet toestemming van je mia luang (=echtgenote*) hebben ..
die daarvoor ook nog wel een extraatje wil vangen

als je ongehoorzaam bent , wordt er slaapmiddel door je eten gedaan
en je jongeheer eraf gesneden... en je wordt achterin de pickup naar het ziekenhuis gebracht..
iedereen , ook de politie vindt dit iets om te lachen..
het afgesneden lichaamsdeel [tje] wordt in isaan aan de eenden gevoerd... " -Willem-

Geleend uit: http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... t=#1733545

* Dank aan Manuel voor uitleg.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”