Nokia service point

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

Nokia service point

#1 Bericht door Eric » zaterdag 18 februari 2006, 00:12

Enige tijd geleden heb ik de vraag gesteld of de Thaise taal in het menu gezet kon worden in een Nokia 6230, het antwoord hierop is ja, dus.
Maar niet in NL.

Waar in Bangkok zit een Nokia service point, of een goede telecom-zaak waar je dit kan laten doen. Ik heb op de site van Nokia gekeken, maar dat is in Thai, en dat ben ik niet machtig.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

NOKIA

#2 Bericht door Mart » zaterdag 18 februari 2006, 04:58

Wat is het nut om de Thaise taal in je Nokia te doen.
Zelf schrijf je dat je geen Thais kan lezen.

En om op een in Nederland gekocht toestel de Thaise taal te laten zetten is volgens mij een fabel.

Op mijn in Thailand gekocht toestel heb ik een keuze uit een aantal talen, maar beslist geen Nederlands.

Graag wil ik nog wat leren.

Mart

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#3 Bericht door Sis » zaterdag 18 februari 2006, 08:22

volgens de broer van mijn vrouw kan je inderdaad de thaise taal op een nokia zetten, hij vroeg dan ook aan mij met volgende bezoek mijn oude nokia voor hem mee te nemen uit nederland. Waar hij die omgaat zetten in de thaise taal heb ik niet gevraagd.

Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

Re: NOKIA

#4 Bericht door Eric » zaterdag 18 februari 2006, 21:56

chaaminfo schreef:Wat is het nut om de Thaise taal in je Nokia te doen.
Zelf schrijf je dat je geen Thais kan lezen.

En om op een in Nederland gekocht toestel de Thaise taal te laten zetten is volgens mij een fabel.

Op mijn in Thailand gekocht toestel heb ik een keuze uit een aantal talen, maar beslist geen Nederlands.

Graag wil ik nog wat leren.

Mart
Het nut om de Thaise taal in het toestel te zetten is, dat ik mijn oude toestel (heb elk jaar een nieuwe) weg te geven aan Thaise vrienden in Thailand. Als je zelf in Thailand woont moet jij toch wel begrijpen dat een hoop Thai Engels spreekt, maar niet schrijft!

Zeker met de moderne telefoontoestellen zijn de menu mogelijkheden zo groot dat even een vertaling op een papiertje geen doen is. En wat heeft een Thai nu aan een toestel waar Nederlands, Engels, Portugees, Zweeds en Turks in het menu staat!

Dan komt er nog bij dat een Nokia in Thailand (zelfs gebruikt), voor een gemiddelde Thai onbetaalbaar is, terwijl wij die dingen na een jaar, of hooguit twee jaar in de kast gooien, en er niets meer mee doen!

Mijn ervaring is dat je mensen een enorm groot plezier doet om je (voor onze westerse maastaven) oude electronische apperatuur, dus ook een oude lap-top of digitale camera weg te geven! Voor ons zijn deze dingen waardeloos, voor anderen niet!

Groeten, Eric.

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#5 Bericht door PaulV » maandag 20 februari 2006, 13:24

Beste Eric,

Om op je eerste vraag terug te komen naar een Nokia Servicepoint:
World Plaza, 3e verdieping.
Vanaf de voorzijde bezien aan de rechterkant naar binnen bij het Isetan warenhuis en vervolgens naar de infobalie lopen op de begane grond bij de roltrap. Recht daarboven op de 3e bevindt zich een Nokia servicepunt.

groet,
Paul

Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

#6 Bericht door Eric » maandag 20 februari 2006, 15:26

Hoi Paul,

Bedankt voor de info! Gaat nu wel lukken!

Groeten, Eric.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”