contactlenzen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: vrijdag 12 augustus 2005, 12:42
Locatie: Amsterdam

contactlenzen

#1 Bericht door ed2000 » vrijdag 23 september 2005, 10:55

hallo allemaal,

Ik heb van diverse mensen gehoord dat azie goedkoop is om contactlenzen te kopen. En aangezien ik in januari voor lange tijd in thailand ben wil ik ze mogelijk daar kopen. Daarom de volgende vragen aan de kenners in thailand.

- Waar kan ik een goede opticien vinden ( liefst in bangkok of khorat)
- wat zijn ongeveer de prijzen van zachte maandlenzen.

alle antwoorden en adviesen zij van harte welkom.

bij voorbaat hartelijk bedankt

Eddy
[/list]

mirjam

Contact lensen

#2 Bericht door mirjam » vrijdag 23 september 2005, 15:59

Hoi Ed

Wij zijn al enkele keren in Thailand geweest en sinds vorig jaar koop ik daar mijn lensen en heb er ook 2 brillen gekocht.
Waar ik zelf supper goede ervaringen mee heb is Top Charoen Optical, deze hebben heel veel filialen en ook in Bangkok.
Je kunt ze haast niet over het hoofd zien.
De zachte maand lensen kosten 195 bath ongeveer 4 euro, je hebt ook dag lensen, wat die kosten weet ik niet.
Ze hebben een hele goede service.
Mocht je meer willen weten dat hoor ik het van je.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Contact lensen

#3 Bericht door Edje » vrijdag 23 september 2005, 20:23

mirjam schreef:Hoi Ed

Wij zijn al enkele keren in Thailand geweest en sinds vorig jaar koop ik daar mijn lensen en heb er ook 2 brillen gekocht.
Waar ik zelf supper goede ervaringen mee heb is Top Charoen Optical, deze hebben heel veel filialen en ook in Bangkok.
Je kunt ze haast niet over het hoofd zien.
De zachte maand lensen kosten 195 bath ongeveer 4 euro, je hebt ook dag lensen, wat die kosten weet ik niet.
Ze hebben een hele goede service.
Mocht je meer willen weten dat hoor ik het van je.
Top Charoen is een ku....t Bedrijf. Mijn vrouw ging voor een leesbril, Niet tevreden. Raden ze een mutifocus aan omdat ze inderdaad ook op afstand niet goed ziet, dus bestelt. Eind van nog meer varanderingen, ze draagt ze allemaal niet meer, oorzaak, bij elke bril hoofdpijn maar wel alles betalen. Een oplossing hadden ze niet meer. Dit is Top Charoen, dus nooit meer. ONLY PAY.
Groetjes; Edje

TEUNTJE

Typisch Thai

#4 Bericht door TEUNTJE » zaterdag 24 september 2005, 00:22

Ja dat weet je, geld binnen en dan ben je alleen nog maar een plaag. Maar ik heb in MBK een opvouwbare leesbril gekocht 4 jaar geleden en alhoewel ik hem elke dag vele keren openvouw is hy nog steeds goed en dat voor 3500 baht

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#5 Bericht door dirk » zaterdag 24 september 2005, 12:16

Leesbrillen bij de Hema van (+1 tot +4) 50 eurocent.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gast

wat kost bril??

#6 Bericht door Gast » zondag 25 september 2005, 09:05

Kan iemand vertellen wat een bril ongeveer kost? Ik heb een sterkte van rond de -2,50 en ook een cylindrische afwijking.

En misschien ook dat iemand weet wat zo'n bril kost met verkleurende (naar zonnebril) glazen kost?

Gast

#7 Bericht door Gast » zondag 25 september 2005, 09:08

Dat ligt er aan wat voor bril je wilt.
Ik heb er 2 brillen gekocht, een titanium met ontspiegelde glazen en een Gucci bril tevens zonnebril (glazen verkleuren).
Titanium kost 110 euro en die Gucci 220 euro :wink:

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 61
Lid geworden op: woensdag 17 augustus 2005, 12:02
Contacteer:

#8 Bericht door hans en pauline » maandag 31 oktober 2005, 15:43

Wij hebben onze eerste bril( incl. glazen) en lenzen "in Azie" op de Phillipijnen ( Manilla) gekocht en koop sindsdien mijn brillenglazen in Thailand ( Bangkok) (soms ook het montuur) De laatste keer was in het World Trade Center (3 jaar geleden) sterkte -4.5, extra ontspiegeld, vario-focus, meekleurend en extra dun en krasvrij voor zo'n € 95,- ( kosten in Nederland waren zo'n € 450,- bij een erkende brillenzaak) Glazen voor enkel "ver af" + meekleurend kostten toen zo'n € 24,-
Monturen zijn soms iets te klein (soms ook niet de mode die in Europa gebruikelijk is)
Alle bekende merken lenzen zijn te koop in Thailand tegen veel lagere prijzen dan in Nederland. ( ook de lensvloeistoffen)
Mijn vrouw koopt haar lenzen tegenwoordig trouwens in Nederland.
Via internet in Nederland (zo'n 60 % goedkoper ) bestellen, deze worden de volgende dag na de bestelling geleverd, samen met een acceptgirokaart ) De prijs is dan ongeveer dezelfde als die men in Thailand betaalt.
Laatst gewijzigd door hans en pauline op donderdag 03 augustus 2006, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Bartje

#9 Bericht door Bartje » maandag 31 oktober 2005, 18:36

"Via internet in Nederland (zo'n 60 % goedkoper ) bestellen, deze worden de volgende dag na de bestelling geleverd, samen met een acceptgirokaart ) De prijs is dan ongeveer dezelfde als die men in Thailand betaalt."

Doe ik ook al 3 jr bij Mylenses.nl!
Ik wissel af met bril en vorige maand een brilletje gekocht (Armani) inclusief glazen voor 253 euri...montuurtje zat 40% korting.
En bij Hans Anders ben je voor 75 euro klaar met een " Joris laborant bril"

Paula
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 08 juni 2005, 10:40

#10 Bericht door Paula » dinsdag 01 november 2005, 15:44

Heb vandaag nieuwe lenzen gehaald bij de opticien in Nederland.....E125,- !!!! :cry:
Een vriend van ons is momenteel in Thailand, hij koopt zelf ook zijn lenzen bij Top Charoen en heeft geinformeerd wat mijn lenzen daar zouden kosten; E28,-!!! Dat scheelt nogal wat!
Voor E28,- krijg ik 6 paar (torische) maandlenzen!
Meenemen dus!!!!!!!!!!!!

Bartje

#11 Bericht door Bartje » dinsdag 01 november 2005, 22:47

Bij mylenses.nl zachte maandlenzen voor 22,50 euro...volgende dag in huis!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”