Nederlands paspoort voor de Thai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#16 Bericht door stevenl » donderdag 21 september 2017, 04:38

Ik denk er anders over dan jij, maar ga niet in discussie met je hier. Dat heeft geen enkele zin, en bovendien zie ik geen enkele relatie met Thailand meer.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#17 Bericht door driver » donderdag 21 september 2017, 04:52

stevenl schreef:Ik denk er anders over dan jij, maar ga niet in discussie met je hier. Dat heeft geen enkele zin, en bovendien zie ik geen enkele relatie met Thailand meer.
Klopt., valt m.i onder off topic. Niet Thailand gerelateerd.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Nederlands paspoort voor de Thai

#18 Bericht door robin33 » zondag 24 september 2017, 07:56

Maar als nog geen nl bent. En die kosten 750+ moet op hoesten is dat toch niet zo erg? Zie niet in waarom. Nederlanders (die het al wel zijn) dat zouden moeten betalen. In de vorm van belasting.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#19 Bericht door genesis » dinsdag 26 september 2017, 16:35

Er is haast geboden met het aanvragen van naturalisatie, vanaf volgende gaat de overheid weer stemmen om het te verhogen naar 7 jaar, het standpunt van d VVD is zelfs om het naar 10 jaar te verhogen.

Heb al een tijd het gevoel dat het voor ons krap aan kan worden, we halen het denk ik nog net op de valreep :?

Genesis

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#20 Bericht door wpdl » woensdag 27 september 2017, 00:30

Zie niet in waarom wij dan haast moeten hebben genesis.
Sociale vangnet tijdens aanwezigheid werkt normaal op basis van een visum.
AOW hoef je geen Nederlander voor te zijn.

Wat is er toch met die lieden die hun 'grote liefde' zo snel mogelijk 'Nederlander' willen laten worden.
Gelijk naar tien jaar met terug werkende kracht in veel gevallen.
Het is niet zomaar een handig en makkelijk iets.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#21 Bericht door driver » woensdag 27 september 2017, 07:04

wpdelange schreef:Zie niet in waarom wij dan haast moeten hebben genesis.
Sociale vangnet tijdens aanwezigheid werkt normaal op basis van een visum.
AOW hoef je geen Nederlander voor te zijn.

Wat is er toch met die lieden die hun 'grote liefde' zo snel mogelijk 'Nederlander' willen laten worden.
Gelijk naar tien jaar met terug werkende kracht in veel gevallen.
Het is niet zomaar een handig en makkelijk iets.
Als jij en jouw Thaise vrouw nooit Thailand uitgaan of niet elders wonen heb je idd geen Nederlandse Nationaliteit nodig voor je vrouw. Woon je echter in Nederland dan is een Nederlandse Nationaliteit heel makkelijk qua in en uitreizen buiten de Schengen landen. Dat was althans het gebied waar Sukanya indertijd heen mocht toen ze de Nederlandse Nationaliteit nog niet had. Ze is nu alleen 6 weken naar Thailand dus bij terugkomst geen moeilijk gedoe maar gewoon met het Nederlandse paspoort hier naar binnen. Dat was voor mij dus het grootste ➕ punt van Naturalisatie plus het feit dat ze als Nederlandse nu vlgs mij meer rechten heeft dan voorheen zonder. Dat kan ik ook fout hebben maar dat lees ik dan wel denk ik. En het is niet zomaar een handig iets ect.. dus doe maar 10 jaar: Zeg dat eerst maar ffe tegen alle vluchtelingen die hier alles gratis krijgen incl de Nederlandse Nationaliteit na verloop van tijd. Waarom mag een Thaise dat niet binnen afzienbare tijd kopen want krijgen is er niet bij hé.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#22 Bericht door wpdl » woensdag 27 september 2017, 09:41

Allemaal kul argumenten.
Reizen in Schengen landen kan met een visum net zo makkelijk.
Buiten die gebieden och Engeland visum halen dat is een punt van je.
Rechten wat een kul daar zijn 'wij' nogal sterk mee bezig als niet Nederlander :giggle:
Je mag stemmen met nationaliteit en anders niet meer niet.
Andere groeperingen er bij halen flauw Arie had het over het verkrijgen van een Nederlands paspoort/nationaliteit voor iedere buitenlander.

Het stellen van eisen [strenger] is heel normaal in deze wereld en hoeft echt niet verkeerd te zijn.
Kosten ja niet goedkoop hoewel je heb dan ook wat.
Heb dit soort standpunten al eens aangegeven in twee nationaliteiten onderwerp waar de nadelen vele malen groter zijn als de voordelen.

Als legaal bewoner van Schengen met een visum van Nederland kan je vrijuit reizen in dat gebied.
Sociale vangnet is het zelfde als bij 'jouw'
AOW heeft met je aanwezigheid te maken niet met je nationaliteit.
Kan nog wel even door gaan maar het punt is al door jezelf aangegeven

Heel makkelijk geen moeilijk gedoe et cetera meer niet.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#23 Bericht door driver » woensdag 27 september 2017, 09:59

Buiten de Schengen landen komt een Thaise nergens binnen hoor zonder visum gedoe. Sukanya kan nu met mij binnen en buiten Europa gewoon vrij gaan en staan waar ze wil net als mij. USA als voorbeeld of wat Oostbloklanden .. Binnen komen met een Nederlands paspoort en visum is toch wat makkelijker denk ik dan zonder. Dat kan een Thaise zonder Nederlandse Nationaliteit en paspoort dus niet heel simpel. Moeilijk gedoe vooraf wslijk zonder Nederlands paspoort. Voor jou allemaal blijkbaar niet zo belangrijk voor mij wel. Zwitserland als voorbeeld mocht ze voorheen ook niet in of door nu wel.

Vluchtelingen voorbeeld flauw is jouw mening. Ik haalde dat aan als voorbeeld dat die ook merendeels een Nederlandse Nationaliteit krijgen zonder moeilijk gedoe en wachttijden normaal gesproken. Voorbeelden heb ik hiervan
Een Thaise zou vlgs jou dan maar tien jaar moeten wachten begrijp ik? .Onzin in mijn ogen. Dat zou allemaal veel sneller moeten kunnen. Jouw mening en mijn mening die niet geheel overeen komen op wat punten.
Ik ben blij dat Sukanya nu twee Nationaliteiten heeft. Thailand in op Thais paspoort en Nederland weer in met het Nederlandse. Echt makkelijk :thumbsup:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#24 Bericht door wpdl » woensdag 27 september 2017, 10:35

Nee Arie je betrekt het veel te veel op je persoonlijke situatie.
Iedere buitenlander die graag in Nederland wil leven zou tien jaar op zijn/haar nationaliteit moeten wachten en er aan moeten werken.
Inburgeren noem je dat.
Je reis argumenten klinken leuk maar is helaas eigenlijk niet echt van belang als argument voor de gemiddelde niet Nederlander.

Voor de BV.nl en vele andere landen zijn de nadelen vele malen groter als de voordelen.
Zoals je al zelf aangeeft Lekker makkelijk gewoon zwaaien met het paspoort wat het meeste voordeel geeft.

En nogmaals de rechten en plichten op stemrecht na zijn zijn voor een buitenlander met visum in Nederland het zelfde als een Nederlander.

Waarom niet dan ja waarom wel dan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#25 Bericht door driver » woensdag 27 september 2017, 10:54

Iedere buitenlander even lang wachten op de Nederlandse Nationaliteit kan ik het mee eens zijn. Maar zolang er met twee maten zoniet drie wordt gemeten in Nederland o.a door mijn gegeven voorbeeld zie ik niet in waarom in ons geval een Thaise die hier een toekomst wil opbouwen oid 10 jaar zou moeten wachten op Naturalisatie.

Dat ik het mede persoonlijk zie klopt. Ik geef onze situatie aan met de voor of nadelen van wel of geen Naturalisatie.

Dat er veel dingen misschien anders zouden moeten ect vindt ik een ander punt. Het draadje gaat nu toch over de Naturalisatie / Nederlands paspoort van een Thaise.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#26 Bericht door KhunSugar » woensdag 27 september 2017, 12:40

Wat is in Nederland zo voordelig aan de naturalisatie ?
Ik heb nooit begrepen waarom men twee of meerdere nationaliteiten wil.
Is enkel om te kunnen profiteren baar mijn mening.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#27 Bericht door driver » woensdag 27 september 2017, 18:52

KhunSugar schreef:Wat is in Nederland zo voordelig aan de naturalisatie ?
Ik heb nooit begrepen waarom men twee of meerdere nationaliteiten wil.
Is enkel om te kunnen profiteren baar mijn mening.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik noem het meer: Het gemak dient de mens. En het is allemaal legaal dus niks aan het bekende handje vindt ik.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#28 Bericht door mooatje » woensdag 27 september 2017, 19:06

Waarom zou ze de Nederlandse of belgische nationaliteit niet nemen?Wat zijn de argumenten tegen?De enige die ik ooit hoor is:profiteren.
Maar argumenten om het niet te doen?
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#29 Bericht door KhunSugar » woensdag 27 september 2017, 22:56

mooatje schreef:Waarom zou ze de Nederlandse of belgische nationaliteit niet nemen?Wat zijn de argumenten tegen?De enige die ik ooit hoor is:profiteren.
Maar argumenten om het niet te doen?
Simpel toch, je kan maar één nationaliteit hebben.
In ben Belg en mijn partner Thai punt, we zijn daar beiden fier op. Geen van ons wil wisselen of er eentje bijnemen.
Mijn partner zou door Belg te worden ervan kunnen profiteren om wat meer visa vrij te kunnen reizen, and that’s it.

Bovendien is er in Thailand een gedoogbeleid wat de dubbele nationaliteit betreft. Naar de letter en de geest van de wet is het niet toegestaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Nederlands paspoort voor de Thai

#30 Bericht door wpdl » donderdag 28 september 2017, 02:23

Uiteindelijk mogen [oprechte] nieuwe Nederlanders van mij zonder meer de Nederlandse nationaliteit krijgen.
Snelheid en het gemak waar het nu mee gebeurd is humorvol en de reden dat men er aan wil gaan 'schroeven' is in hun spiegelbeeld [Politieke partijen] duidelijk.
De nadelen worden veel groter als de voordelen met deze snelheid en slechte controle op dat onderdeel.
Vele nadelen zijn met het grootste gemak te vinden op internet maar ook leefomgeving.

Hoewel ik de 90 dagen woon controle in Thailand kul vindt zie ik na jaren het Thaise model eigenlijk als helemaal zo gek niet.
Ook hier kan je 'Thai' worden maar het moet wel uit je tenen komen.
Toelatings regels van een simpele 30 dagen aan de 'balie' regeling tot een jaarvisum kan je je leven lang Thailand mee in en uit of blijven.
Verandering in regels in het Schengen gebied zou ook geen kwaad kunnen want zoals al gezegd er zijn nogal wat regels die botsen en kwaad bloed zetten maar ja het is ook en vooral een grote werk verschaffing voor vele mensen dus makkelijk dient de mens niet. :Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”