geld transfer Nederland - Thailandf

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

geld transfer Nederland - Thailandf

#1 Bericht door chaiyaphum » donderdag 03 september 2015, 08:50

geld overmaken naar Thailand
Tot dusverre ging het overmaken van euro's naar Thailand vlekkeloos, zeker nadat ik een levendige discussie had met de bank over het tijdstip waarop zij de boeking hier in Thailand maakten. Het kwam er in feite op neer dat zij bepaalden wanneer zij de boeking verwerkten.
Maar na deze discussie - zoals gezegd- vlekkeloos. Ik maak altijd over de de vroege uurtjes - dus snachts in Nederland zodat de overmaking meteen weggaat. Het geld staat dan op mijn rekening het eind van de dag of op zijn laatst de volgende ochtend. Gisteren om 07.00 uur een overboeking gemaakt - eind van de dag geen geld, deze morgen geen geld. Ook heden nog geen geld.
Telefonisch deelde een medewerker in Bangkok mede dat hij nog geen overmaking gezien had doch dat dit niet ongewoon is omdat bij internationale betalingen het niet ongebruikelijk is dat daarvoor een tijd staat van 2 tot 7 dagen. Toen ik hem vertelde dat (voorzover mij uit het verleden bekend)in Nederland een betaling pas een rentedatum krijgt als de ontvangende bank zich aan het rekeningnummer en naam rekeninghouder conformeert bleef hij even stil.
Vervolgens zei hij dat ik mij niet druk moest maken en dat zij tot maximaal 7 dagen de tijd hadden dat was hun nieuwe policy - ik ben niet toegekomen om het te hebben over de toe te passen exchange rate - ik had de neiging om mijn telefoon naar zijn hoofd te gooien maar ja hij zat in Bangkok en stond niet tegenover mij dat was een leuke en aardige bankdame.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#2 Bericht door Hua Thale » donderdag 03 september 2015, 09:31

Maak niet regelmatig geld over aangezien ik geen maandelijkse gelden uit de BV.nl mag ontvangen chaiyaphum.
Heb het uiteraard ook wel eens gevraagd aan de banken hier op wat voor overboekingstijden ik mag rekenen.
Twee dagen moet je als snel zien drie vier dagen als normaal.
Weekeind telt niet dus vrijdag tot maandag is een dag.
Het 'vrijgeven' van je geld heb ik een keer bijgestaan toen ik dat vroeg of mij geld binnen was [en dat er een minuut daarvoor niet op mijn rekening stond].
Even wat typewerk op de PC en ja hoor.
Excuus was Het is een gunst normaal doen ze dat voor openingstijden en niet tijdens.
Praat ik over TMB en SCB en in Nederland Rabobank.

Kreten van leden hier dat het binnen 24 uur van de een naar de andere bank geregeld is heb ik nooit meegemaakt.
Spoedovermaken waar je extra voor betaald en GWK maar 'gewoon' :happyno:

hanshu

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#3 Bericht door hanshu » donderdag 03 september 2015, 09:49

ING-Bkk bank....maandag over maken dinsdag op de rekening. Enkele keer dag langer.
Heb geen klagen dus..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#4 Bericht door prajak » donderdag 03 september 2015, 09:53

De laatste jaren van ING naar Kasikorn in 24 tot 30 uur.

Dan ga ik op maandag of dinsdag (mits in beide landen een werkdag en geen feestdag of hoogtijgedoe...) om 10 uur aan de PC zitten en een dag later tussen 11 en 15 uur staat het op mijn rekening hier. En dan doe ik geen spoedoverboeking.

Maar Kasikorn heeft me ooit verteld dat de Bank of Thailand tot drie werkdagen toestaat om mij te crediteren. En als de bank er wat aan kan verdienen zal ze dat mogelijk doen; hou eens een paar miljard baht een dag vast als de koers 1 procent verschuift?

(Hanshu is me net voor zie ik. Zelfde ervaring.)

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#5 Bericht door Ashakorat » donderdag 03 september 2015, 14:30

hanshu schreef:ING-Bkk bank....maandag over maken dinsdag op de rekening. Enkele keer dag langer.
Heb geen klagen dus..
Idem dito, nog niet meegemaakt dat het langer duurde. Heb ook ING

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#6 Bericht door Henk Korat » donderdag 03 september 2015, 15:38

Ashakorat schreef:
hanshu schreef:ING-Bkk bank....maandag over maken dinsdag op de rekening. Enkele keer dag langer.
Heb geen klagen dus..
Idem dito, nog niet meegemaakt dat het langer duurde. Heb ook ING
Van Rabo naar BKK ook 1 dag.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#7 Bericht door v@go » donderdag 03 september 2015, 19:45

Van andere banken weet ik het niet maar wat zoeken op de site van ING blijkt dat zij naar vreemde valuta landen maar een maal daags geld overmaken op 15.30 uur. Nederlandse tijd overgemaakt. Zit je met je opdracht daar net voor is het er het snelst.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#8 Bericht door Hua Thale » vrijdag 04 september 2015, 00:49

:giggle: Boek je het na de prak over op maandagavond ben je een dag kwijt dus.
Het zal een kwestie van timing zijn.
15.15 uur geld overmaken en volgende dag om die zelfde tijd je geld hebben is voor de een 24 uur en voor de ander twee dagen.
Zal ook eens een daadwerkelijke test doen met het nieuwe apparaat van de Rabobank.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#9 Bericht door jumbo » vrijdag 04 september 2015, 01:44

Mijn ervaring is, zowel prive als zakelijk, dat er geen touw op te trekken is
soms is het er binnen 3-4 uur en soms duurt het 2-3 werkdagen om over de feestdagen en weekenden
maar te zwijgen. TH-> NL 24 uur en nooit langer
Regionaal, bijvoorbeeld HK naar TH duurt 2-3 uur

factoren zijn tijd en koersverloop, bij een stijgend markt wordt het geld nog wel eens vastgehouden

Aannemend dat we in een 24 uurs economie leven is het bedroevend slecht van timing en kwaliteit

Ik maak prive vaak over via andere dan bankinstellingen, je krijgt een aanmerkkelijk betere koers alleen de
timing is wat trager...3-4 dagen. Transferwise is een van die providers die al een goede reputatie heeft opgebouwd en
waar je met je NL en TH bank mee kan werken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#10 Bericht door chaiyaphum » vrijdag 04 september 2015, 03:59

In antwoord op mijn vraagstelling over de duur van een internationale overschrijving ontving ik het volgende antwoord
äccording to your enquiry, we would like to inform you that normally, receiving the inward money transfer will take an hour after Kbank received the command via SWIFT from the oversea bank. Our bank will use the rate when the fund is deposited into your account " etc.
Het maakt veel duidelijk afhankelijk van het tijdstip waarop je de opdracht aanmaakt en op enig tijdstip richting Thailand wordt verzonden kun je de bijschrijving hebben binnen maximaal 24 uur.
Voorzover bekend doet de ABNAMRO de telegr. overboekingen in de nederlandse nachtelijke uren.
Meestal heb ik dan ook de bijschrijving op mijn bankboek dezelfde dag in der middag.
Al met al is het door mij overgemaakte bedrag nog niet gelokalisseerd en dat nu al 3 dagern.
Ik heb de ABNAMRO om info verzocht mbt de overmaking. Als er bericht uit Nederland bij Kbank binnenkomt dat er geld overgemaakt moet worden op één hunner rekeningen dan zal Kbank toch ri.Amsterdam moeten bevestigen dat dat akkoord is dat zij rekeningnummer en rekeninghouder herkennen.
Ik heb overigens nog steeds zin om iemand een dreun te verkopen, maar ik wacht eerst Nederland af.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#11 Bericht door prajak » vrijdag 04 september 2015, 05:19

Staat op jouw AA bankafschrift of specificatie van de overboeking geen nummer? Dat moet traceerbaar zijn. Er kan ook gewoon iets mis zijn deze keer.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#12 Bericht door stevenl » vrijdag 04 september 2015, 05:24

Hangt naar mijn ervaring ook van de hoogte van het bedrag af.

Heb net (vanochtend) een ruime 2,000 Euro overgemaakt van Rabo naar Kasikorn, ik verwacht dat dit rond 16.00 uur vandaag op mijn Kasikorn rekening is.

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#13 Bericht door chaiyaphum » vrijdag 04 september 2015, 07:01

Er staat inderdaad een nummer bij de overboeking EWM... en dat heb ik ook opgegeven aan AAbank
Ben net terug van een bezoek aan het hoofdkantoor van Kbank hier in Khorat en zij hadden het verheugende bericht dat de euro 5000 terecht is en hebben bijgeboekt op mijn rekening als exchange rate hebben zij 39,701 gehanteerd - ik was aanvankelijk uitgegaan van 39,8+ dus wat dat betreft een kleine tegenvaller maar ben blij dat het teruggevonden is. Waar het in eerste instantie terecht gekomen is, is mij niet duidelijk geworden.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#14 Bericht door stevenl » vrijdag 04 september 2015, 08:06

stevenl schreef:Hangt naar mijn ervaring ook van de hoogte van het bedrag af.

Heb net (vanochtend) een ruime 2,000 Euro overgemaakt van Rabo naar Kasikorn, ik verwacht dat dit rond 16.00 uur vandaag op mijn Kasikorn rekening is.
Net bijgeschreven op mijn Kasikorn rekening. Als ik minder dan 2,000 Euro overmaak duurt het 2 werkdagen, 2,000+ Euro duurt 1/2 dag (ca 3 uur nu).

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: geld transfer Nederland - Thailandf

#15 Bericht door Ashakorat » vrijdag 04 september 2015, 08:32

stevenl schreef:
stevenl schreef:Hangt naar mijn ervaring ook van de hoogte van het bedrag af.

Heb net (vanochtend) een ruime 2,000 Euro overgemaakt van Rabo naar Kasikorn, ik verwacht dat dit rond 16.00 uur vandaag op mijn Kasikorn rekening is.
Net bijgeschreven op mijn Kasikorn rekening. Als ik minder dan 2,000 Euro overmaak duurt het 2 werkdagen, 2,000+ Euro duurt 1/2 dag (ca 3 uur nu).
Ik stuur meestal wat meer . Maar in elk geval zit er bij de ING een paar uur vertraging. Ik check hoe laat het over gemaakt is en dan staat er de eerste uren "wordt verwerkt" en pas na een aantal uren "verwerkt" Dan is het vaak al in de middag en is het pas de volgende dag op mijn rekening bij de Bangkokbank.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”