even een rondje "weer"

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: even een rondje "weer"

#1921 Bericht door Jeanette » zaterdag 07 maart 2015, 21:16

Vanavond om 7 uur nog steeds mooie kleuren van de zonsondergang in de lucht.

Over 2 weken hebben we de lente-nacht-evening, voor mij het begin van de mooiste helft van het jaar hier in Nederland.

8-) [8) 8-)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#1922 Bericht door De Beweerder » zaterdag 14 maart 2015, 02:01

Rondje "weer"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prettig weekend!
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: even een rondje "weer"

#1923 Bericht door prajak » zaterdag 14 maart 2015, 02:19

Frisjes regio Hua Hin. Dan is het bij ons in het Noorden en Noord-Oosten toch beter. Er gaat niks boven de Isaan!

Maar afgelopen nacht dan. Donner und Blitz! Hevig ook. Zware winden en slagregens. Een uurtje maar.

Stroom af rond 24 uur, ook de straat pikdonker. Word om 3 uur wakker van de hitte en zie dat de straat wel stroom heeft. Pardon? Was door een weet-ik-wat-voor-omstandigheid bij ons de centrale aardlek uitgegaan. Ja, dan komt de stroom niet automatisch terug.

Maar veilig is het wel. Het is een NL gekeurde 40 amp 30 mA 2-polige aardlek.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#1924 Bericht door De Beweerder » maandag 23 maart 2015, 06:38

het weer voor de komende dagen in Nakhon Ratchasima;

Afbeelding

En een weerswaarschuwing;

Afbeelding

Tot de volgende weer.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#1925 Bericht door De Beweerder » zaterdag 28 maart 2015, 07:14

Afbeelding

Hoe is het weer elders?
Prettig weekend.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: even een rondje "weer"

#1926 Bericht door prajak » zaterdag 28 maart 2015, 07:17

Zoals ge hier kunt zien, meneer de Weermaker.

http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=16

In de nacht van 22 tot 25, overdag van 34 tot 37 en stijgend. En droog.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: even een rondje "weer"

#1927 Bericht door RuudThai » maandag 30 maart 2015, 16:00

De weersverwachting van TMD voor vandaag in Sakon Nakhon was: beetje bewolkt maar geen regen, symbool een versluierd zonnetje, dagtemperatuur 35 graden. Het staat er nu nog steeds.
Vanmorgen werd het om 8 uur langzaamaan donkerder en dat werd steeds meer, het leek wel een zonsverduistering. Gedonder in de verte maar het was windstil.
Dat was de stilte voor de storm want om half 10 brak een onweerstorm los die ik in geen jaren had meegemaakt. De wind loeide over het land en de stortregen viel bijna horizontaal. In een uur tijd viel 55 mm. regen.

Een kwartier na het begin viel de stroom uit en later hoorde ik van enkele Nederlanders dat het in de hele stad zo was. En dat gebeurt hier zelden.
In onze tuin staat een boompje dat in deze tijd van die zure groene besjes draagt die praktisch direct aan de tak groeien, met honderden tegelijk. Vele Thai eten ze graag. Maar dus waren de takken zwaar en daardoor brak de boom doormidden door de storm.

Afbeelding

Op de foto ook het zwembadje dat ik net de vorige avond had klaargezet om vandaag te vullen voor de kleinzoon. Dat ding woei ook alle kanten op.

Kortom: het Thaise KNMI had volkomen verkeerd voorspeld en die bui kwam daardoor totaal onverwacht. De temperatuur is vandaag niet boven de 27 graden gekomen.
We hoorden van familie dat er in sommige dorpen behoorlijk wat schade was aan huizen met afgewaaide daken en zo. En ze zullen daarvoor vast niet verzekerd zijn dus is het weer een vervelende schadepost.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: even een rondje "weer"

#1928 Bericht door prajak » maandag 30 maart 2015, 16:38

Was een lokale storm, heer Ruud. Ik zit op 220 km van jou en heb niks gehad, een paar druppels om 17 uur. Wel de hele dag bedrukt als dat een woord is dat je voor het weer mag gebruiken.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#1929 Bericht door De Beweerder » zondag 05 april 2015, 04:08

Afbeelding

Een fijne "zon"dag
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: even een rondje "weer"

#1930 Bericht door Hua Thale » dinsdag 07 april 2015, 07:55

Danger from tropical storms warned

The Meteorological Department today warned of tropical rainstorms in several parts of the country and hail storms in some areas this week.
The warning came as high pressure system from Mainland China has moved in to Southern China and upper region of Vietnam and is expected to blanket the upper region of Thailand and South China Sea during April 7-10.

Meanwhile low pressure system is also covering the upper region of Thailand, resulting in hot temperatures in the North, Northeast, East, and the Central Region.

The combination of hot weather and cold spell from China will result in tropical storms and torrential rains in the North, Northeast, East and Central Region during April 7-10, and hailstorms in some areas.

It advised people in the affected areas to keep off tall trees, tall and unstable billboards and structures for safety as torrential rainstorms are expected.

Bron
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: even een rondje "weer"

#1931 Bericht door prajak » dinsdag 07 april 2015, 09:59

Wij hebben de grote mango's van de bomen, Hua, zoals je hebt kunnen zien op de immer haarscherpe foto's die ik hier trakteer. En dat er 'wat' komt, dat kan zo maar vandaag al zijn want het betrekt hier. Dan valt het stroom uit met zwaar onweer en zitten we te @#@$%-eren voor 5 minuten of 5 uur maar vooruit, dat hoort bij Thailand.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: even een rondje "weer"

#1932 Bericht door prajak » dinsdag 07 april 2015, 15:30

Ik had mijn keyboard moeten houden, de weergoden zijn verstoord geraakt. Drie keer viel de stroom uit maar da's niks vergeleken met de storm.

Mijn schutting kapot. Die zat gedeeltelijk gemonteerd met tie-ribs en dat doe ik nooit meer, dat spul droogt uit en knapt af als lucifershoutjes als er druk op komt. Morgen dat terugzetten met ijzerdraad. En ik zet hem minder hoog, dat vangt alleen maar wind.

De schutting staat er, en zo hoog, boven de 2,20 m, vanwege de gekke kater van de buurman. Maar sinds die hem heeft laten 'ontballen' bij de Provinciale Veterinaire Dienst, de dienst die operaties aan huisdieren doet voor de arme lieden, is dat dier helemaal de weg kwijt. Ik denk dat die operatie scheur- en sleurwerk is geworden. Enfin, wij zijn er goed mee.

Kai heeft weer mango's kunnen inpakken maar hoefde die niet van de bomen te trekken. De wind was ons wat dat betreft wel goed gezind.

Morgen eens in de stad kijken wat daar allemaal geknakt is. Heb morgen fysio en nummer EEN, Kai heeft alweer een test met Junior en gaat de eerste termijn van het schoolgeld betalen. Nou ja, je weet wel wie dat betaalt..... :giggle2:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: even een rondje "weer"

#1933 Bericht door brake034 » dinsdag 07 april 2015, 15:35

Wees voorzichtig!
Marcel

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#1934 Bericht door De Beweerder » woensdag 08 april 2015, 03:43

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: even een rondje "weer"

#1935 Bericht door De Beweerder » zondag 12 april 2015, 02:48

Afbeelding

Fijne zondag.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”