Abortus in Thailand met het huidige regime?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Aat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 18 augustus 2014, 08:31

Abortus in Thailand met het huidige regime?

#1 Bericht door Aat » maandag 18 augustus 2014, 17:12

Beste mensen,

Ik blijk mijn 40+ thaise vriendin, tijdens haar 3 maanden bezoek in NL zwanger te hebben gemaakt. Ze is weer terug in Thailand en is er daar achter gekomen, ik ben in Nederland.

Ze zou geen kinderen meer kunnen krijgen na haar laatste bevalling, maar toch. Ze is nu een 2 maanden zwanger. Dit was dus een 'ongelukje'. Ik ben ouder en ben niet blij nu vader te worden, zij had ook geen kinderwens meer en het maakt heel veel dingen erg veel lastiger.

Ik ben geen expert op dit terreinen en omdat de beschikbare tijd beperkt is, hoop ik van jullie snel wat wijzer te worden.
(hoe kun je zo stom zijn hoef je niet te zeggen, dat heb ik zelf al bedacht).

Het onderwerp abortus heb ik voorzichtig met haar getracht te bespreken. Ik heb uitgelegd dat het onze voorzichtige plannen helemaal onderste boven gooit. Zonder bruut te willen zijn. Ik weet dat het illegaal is maar lees dat er zeer veel geaborteerd is in Thailand, zonder dat mensen daar nu gevaar lopen in de bak/problemen te belanden.
Wat zij daarover denkt/zegt is dat een abortus in Thailand nu gevaarlijk is vanwege de machtsovername door het leger. Dus dat de situatie veranderd is.

Is dit zo? Of zijn haar zorgen wat dit betreft ongegrond? Wie heeft hier een zinnige reactie op? Misschien een goede informatiebron in Nederlland die ik zou kunnen benaderen? Of misschien zelfs een goed adres in Thailand die ik zou kunnen contacten?

Of is het gelegenheidsargumentatie en is dit een Thai Way om te zeggen dat ze echt hier niet aan wil denken?

Groeten en dank,

Aat

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#2 Bericht door Henk Korat » maandag 18 augustus 2014, 19:46

Ik zou zo snel mogelijk het vliegtuig naar Thailand nemen en zelf maar eens poolshoogte nemen. Je kan dan bijvoorbeeld een bezoek brengen aan een dokter en de vraag zelf voorleggen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#3 Bericht door Gardensafari » maandag 18 augustus 2014, 23:34

Even hard gesteld: is ze echt zwanger? Ik bedoel 40+ en een ongelukje? Het kan, maar is niet voor de hand liggend.
Je zou niet de eerste zijn die op deze manier wordt uitgemolken.

Maar als ze echt zwanger is, dan vind ik een abortus wel de gemakkelijkste uitweg.
Geven jullie om elkaar, willen jullie samen verder?

Ik bedoel dit niet veroordelend, maar dit zijn grote problemen.
En ik vind het allemaal een beetje te simplistisch zoals jij er over praat.
Voorts steun ik Henk Korat: pak het vliegtuig en onderzoek de situatie. Jij bent medeverantwoordelijk.
Of niet, natuurlijk.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#4 Bericht door bontje » dinsdag 19 augustus 2014, 01:55

Ik heb je een Persoonlijk bericht gestuurd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#5 Bericht door stevenl » dinsdag 19 augustus 2014, 05:46

Het regime heeft hier niets mee te maken.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#6 Bericht door Duncan » woensdag 20 augustus 2014, 11:32

Laat je niets wijsmaken. Abortus is legaal tegenwoordig in Thailand en gebeurt gewoon in het ziekenhuis. Hooguit wil de familie wat geld en toekomstige garanties zien vaneege de schande en eventueel toekomstig waardeverlies van de dochter.
Bron is een goede vriendin van mijn vrouw. Het overkwam haar zoon van 18 met zijn vriendin van 16.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#7 Bericht door Jeanette » woensdag 20 augustus 2014, 12:08

En zij is baas in eigen buik en jij bent baas in eigen portemonnee Aat.

Ik wens jullie wijsheid toe.

[|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#8 Bericht door Hua Thale » donderdag 21 augustus 2014, 03:02

Je laat het overkomen of iedereen even naar het ziekenhuis kan lopen voor een abortus Ducan.
Dat is natuurlijk niet het geval.

Stukje kopie van een ander forum.

Under Thai law, abortion is legal only when the pregnancy threatens the woman’s health or results from rape or incest. Under revised regulations recently issued by the Medical Council of Thailand, “health” includes mental/emotional as well as physical considerations. The determination that a woman qualifies for a legal abortion under that criteria can only be made by a medical doctor licensed in Thailand. This determination (and, if positive, the abortion procedure) can be done at any private or government hospital, although private hospitals with religious affiliations may chose not provide that service. In early pregnancy it can also be done at one of the many low cost clinics operated by the Thai NGO Population and Community Development Association (PDA). For cost estimates, contact the hospital or clinic of your choice (but remember that they will not be able to tell you if they will be able to perform the procedure until the woman has met with a doctor).

For the location of a PDA clinic, contact their headquarters:

Population and Community Development Association (PDA)
6 Sukhumvit 12, Klongtoey, Bangkok 10110
Tel : 662-229-4611-28 Fax : 662-229-4632



Important notes:

(1) Do NOT seek abortion at other than a licensed clinic or hospital, as serious complications can occur when it is performed by an untrained person.

(2) Abortion is an emotionally and hormonally upsetting procedure. Clinics and hospitals which are not usually frequented by foreigners may have limited ability to provide appropriate counseling to farangs due to language and cultural differences. Hence women who do not speak fluent Thai would be well advised to go to one of the larger international hospitals, or at the least bring along a close friend who is a fluent Thai speaker.

(3) If aware of the possibility of an unwanted pregnancy within 2 weeks of the possible conception, over-the-counter "morning after" pills (brand names in Thailand include Madonna and Postinor) should be used. While these should be used within 72 hours of possible conception, recent research has shown that they are still worth taking for up to 2 weeks (effectiveness drops but may still prevent at least 50% of pregnancies; in the first 72 hours prevents the vast majority). These work by preventing a fertilized egg from implanting in the uterus so from a medical standpoint prevent a pregnancy from taking place at all. Menstruation will occur as usual and it will not be possible to tell if fertilization (conception) had taken place or not.


http://www.pda.or.th/e_acpd.asp
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Aat
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 18 augustus 2014, 08:31

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#9 Bericht door Aat » dinsdag 26 augustus 2014, 08:25

Dank allen voor de reacties en vooral ook Bontje voor je PM. Dat verdient een terugkoppeling.

Het is best een emotionele toestand geweest. Zeker ook voor haar, zij wilde het jind houden. Het zal altijd een moeilijk besluit zijn, vanuit haar boeddhistische overtuiging had ze een extra drempel te overwinnen.

Uiteindelijk ben ik niet op het vliegtuig gestapt, maar na een paar gesprekken is ze van mening veranderd. En heeft ze opnieuw met de dokter gesproken, en die heeft een adres van een ziekenhuis in Bangkok gegeven. Qua kosten was de indicatie dat het zo'n 20.000 THB zou kosten. Ze is met een goede vriendin in de taxi naar Bangkok gegaan, waar ze eerst een gesprek met een arts had, en vervolgens inderdaad de ingreep is doorgezet.

Ik heb geen twijfel dat ze daadwerkelijk zwanger was. Ik heb (nog) geen rekening van het ziekenhuis gevraagd, maar het bedrag betaald. IK hoop en vertrouw dat wij wel weer verder kunnen, die plannen zijn er.

Ik schrijf het misschien wat naïef op, maar ik houd mijn verstand aangeschakeld en als er aanleiding is om zaken vanuit een ander perspectief te bezien, dan zal ik dat doen wanneer het moment daar is. Maar ik hoop op het goede en doe daar mijn best voor.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Abortus in Thailand met het huidige regime?

#10 Bericht door stevenl » dinsdag 26 augustus 2014, 08:35

Wat je hier schrijft klinkt heel redelijk en klinkt mij waar in de oren.

Ik zou haar geen rekening van het ziekenhuis vragen trouwens.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”