Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#16 Bericht door Loe » vrijdag 24 oktober 2014, 01:49

Elst,

Ik hen vier verschillende tekentangen, maar het probleem is niet op te lossen door ze er uit te halen het probleem is dat een volgezogen teek duizend eitjes legt en die weer opnieuw en opnieuw, dus het is een plaag die alleen is op te lossen door te spuiten.
Robert overmorgen gaan we weer de spuit halen dan vraag ik de naam van het spul.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#17 Bericht door sawadikrap » vrijdag 24 oktober 2014, 05:05

elst99 schreef:He b je in Thailand geen tekenpincettang? Dan kun je de teken met een draaibeweging uittrekken
elst99 :)

Dat zal best bestaan, maar met zulke grote honden die de doberman als het zeer doet wat ze anders nooit zou doen kan bijten.
Dus een spuit of spray lijkt mij de meest snelle oplossing voor lange tijd en niet het risico dat ze mijn vingers heeft.

Robert ;)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#18 Bericht door sawadikrap » vrijdag 24 oktober 2014, 05:08

Loe schreef:Elst,

Ik hen vier verschillende tekentangen, maar het probleem is niet op te lossen door ze er uit te halen het probleem is dat een volgezogen teek duizend eitjes legt en die weer opnieuw en opnieuw, dus het is een plaag die alleen is op te lossen door te spuiten.
Robert overmorgen gaan we weer de spuit halen dan vraag ik de naam van het spul.

Ja ik zie ze hebben te veel ook nog zeer kleine, is echt een plaag deze keer.
Ja graag de naam van het middel en dan zal ik hier het juiste middel proberen te krijgen.

Bedankt

Robert.;)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#19 Bericht door elst99 » vrijdag 24 oktober 2014, 07:50

Google is bij ' www.vigla.nl', misschien een oplossing!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#20 Bericht door RuudThai » vrijdag 24 oktober 2014, 14:09

Toen wij pas in Thailand woonden wilde mijn vrouw wel een hond. Ik ben zelf een kattenliefhebber maar vooruit, zij wilde een hond en dus kreeg ze een hond. Van een goede kennis van ons die een Golden Retriever teef had en die had het gedaan met een flinke Thaise buurhond. Dus kregen wij één van de puppies, een mooi wit teefje.

Toen we haar mee naar huis namen en daar even controleerden kwamen we tientallen teken tegen, vooral tussen de tenen. We hebben toen meteen een tekentang gekocht en de krengen verwijderd.
Ze heeft nog een jaar of zes geleefd voordat ze vergiftigd werd (wegens het regelmatig happen van kippen en eenden), maar ze heeft nooit meer teken gehad. Schijnbaar kwamen die in dat dorp c.q. die streek niet voor want andere hondenhouders in het dorp hadden er ook geen last van.

hanshu

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#21 Bericht door hanshu » vrijdag 24 oktober 2014, 14:30

Ik had altijd twee honden...1 had altijd teeken en 1 nooit :o
Werden met hetzelfde behandeld...roept u maar...

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#22 Bericht door Jeanette » vrijdag 24 oktober 2014, 16:32

Rob wordt wel gestoken door de muggen en ik bijna niet.
Door mijn vit B12 injecties vermoed ik.

Misschien werkt dat bij teken bij honden ook?
Misschien heeft je ene hond beter werkende darmen.
Die injecties zijn niet zo duur.


:?:

Het houdt meteen die Rus op een afstand .... hoe heette die ook alweer? :mrgreen:

hanshu

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#23 Bericht door hanshu » vrijdag 24 oktober 2014, 16:58

Het heeft te maken met lichaamstemperatuur,Jeanette.
Een paar honderdste lager of hoger is waar het om gaat.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#24 Bericht door Jeanette » vrijdag 24 oktober 2014, 19:35

O ... ik dacht dat het de huidgeur was.
Een teveel aan vit B scheidt je lichaam uit via nieren en huid.

:idea: :?:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#25 Bericht door nbreeker » zaterdag 25 oktober 2014, 02:09

Ik heb twee middelgrote honden en in al die jaren dat ik ze heb,heb ik misschien 4 teken bij ze gevonden hele kleintjes en niet volgezogen,ik loop iedere dag met ze s'morgens om halfzes op een groot veld waar soms het onkruid en gras bijna twee meter hoogstaat maar ik er een pad door heen heb gelopen,af en toe wordt het gemaaid en dan loopt het beter,maar mijn honden krijgen iedere twee maanden een hartworm injectie dat ook tegen teken helpt,ik heb een tekentang maar zoals gezegd zeer weinig gebruikt,mijn honden zitten altijd bij me en dan kroel ik met m'n handen door hun haar en voel voor beestjes maar vind zelden iets,ze zijn altijd buiten.
Het enigste wat ze op dat veld oppikken zijn die bolletjes van gras of van distels met al die weerhaakjes die moeilijk te verwijderen zijn uit hun haar.Ik denk dat het net als met mensen is de een die wordt rotgeprikt door muggen en ik wordt zeer zelden door een mug geprikt het schijnt dat het met je bloed te maken heeft.

Maar 100 teken op een hond arm beest.Ik hoop dat je iets kunt vinden waar die honden baat bij hebben.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#26 Bericht door Hua Thale » zaterdag 25 oktober 2014, 02:51

Maar 100 teken op een hond arm beest.Ik hoop dat je iets kunt vinden waar die honden baat bij hebben.
Ja lijk mij duidelijk.
Gewoon bij een of meerdere dierenartsen langs gaan en informeren naar een goed middel lijk mij meer als logisch.
Als je op het internet informeer moet een middel dit deltamethrin of permethrin bevatten.
En dat is een naam die ze ook in Thailand op de verpakking schrijven als het er in zit bij product omschrijving.
Koop eerst eens spray eventueel indien je bang bent dat ze je ook in je lijf bijten als je er aan zit.
Maar ook de huis tuin en keuken middels kunnen soms wonderen doen.
Daarnaast tuin indien nodig eens goed bewerken preventief het is tenslotte 'herfst' om de aanwas te beperken. ?

Mijn vrouw haar beestenboel heeft er in het warme tijdperk een paar maanden dus last van maar eens in de 4 tot 6 weken wassen bij een dierenwinkel/asiel jaarlijks spuiten inmiddels begrepen twee keer per jaar daarnaast poeder / spray /druppels en natuurlijk tijdens het kwartiertje 'aandacht' per stuk controle beperkt het tot minimale overlast.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#27 Bericht door Harm » zaterdag 25 oktober 2014, 03:21

deltamethrin of permethrin zijn serieuze giffen (uitgevonden door chemiereus Bayer)
kijk daar dus goed mee uit
gebruik adembescherming envan die plastic handschoentjes als je spray of andere dingen met deze troep erin gebruikt
zorg dat je honden zich niet kunnen likken anders heb je als het misgaat geen last van teken maar ook geen honden meer
deltamethrin of permethrin wordt in NL door proffesionele ongedierte bestrijders gebruikt onder andere voor bestrijding van ratten / muizen / kakkerlakken / enz enz.
Nou weet ik wel dat het sterk afhangt van de hoeveelheid gif die je gebruikt maar toch
Ik zelf zou het houden op de oude oma middeltjes en mijn honden niet willen blootstellen aan die giffen
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#28 Bericht door Hua Thale » zaterdag 25 oktober 2014, 03:49

sawadikrap wilde het liefst een stevig middel bij Ed want de rest werkte niet naar wens. ;)
Maar goed als een ieder het even door wil lezen wat het effect kan zijn volgens Hetty van Berne- van Hoof [zie link] bij een aantal middelen.
De verhoudingen zullen per handelsproduct anders zijn zoals al opgemerkt is middels het werkt perfect of minder perfect.


http://hondenpaginayani.weebly.com/best ... iddel.html
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#29 Bericht door sawadikrap » zaterdag 25 oktober 2014, 13:19

RuudThai schreef:Toen wij pas in Thailand woonden wilde mijn vrouw wel een hond. Ik ben zelf een kattenliefhebber maar vooruit, zij wilde een hond en dus kreeg ze een hond. Van een goede kennis van ons die een Golden Retriever teef had en die had het gedaan met een flinke Thaise buurhond. Dus kregen wij één van de puppies, een mooi wit teefje.

Toen we haar mee naar huis namen en daar even controleerden kwamen we tientallen teken tegen, vooral tussen de tenen. We hebben toen meteen een tekentang gekocht en de krengen verwijderd.
Ze heeft nog een jaar of zes geleefd voordat ze vergiftigd werd (wegens het regelmatig happen van kippen en eenden), maar ze heeft nooit meer teken gehad. Schijnbaar kwamen die in dat dorp c.q. die streek niet voor want andere hondenhouders in het dorp hadden er ook geen last van.

Best mogelijk Ruudthai dat je geluk hebt gehad, maar ik ben verhuist met teken op mijn honden naar nieuwe adres.
Zou kunnen dat waar ik woonde en vaak dieren graasten er meer teken leefden en ik had veel potten met planten.
Volgens dierenarts ook geen succes door beestjes.

Nu met een zeer ruime tuin waar eerst voor mijn gevoel bij het oude adres mijn planten het een oerwoud maakte, zijn nu de planten helemaal niet veel. dus ook minder kans misschien tot het snel krijgen van ongedierte.

Ik heb door het schrapen vandaag en het op plekken slecht maken van de verf toch een dierenarts bezocht en een goed middel gekocht tegen teken.
Wilde het gewoon proberen na het zien van de muren vanmorgen.
Dus ze zelf een injectie gegeven de dierenarts heeft de spuiten klaar gemaakt op gewicht.

En heb nooit dieren een injectie gegeven maar nu dus wel en eigenlijk was het een klein werkje snel gedaan en honden gaven amper een reactie.
Deze avond ze allemaal weer goed in de champoo voor honden gezet en schoongespoten, en nu afwachten.

Als ik het andere middel hoor dan is dat extra om achter de hand te houden. Maar toch door zijn advies zelf injecteren van je honden heb ik het vandaag eindelijk gedaan, dus perfect dank voor al jullie adviesen en reactie's

Hoop dat als ik verbetering zie mijn honden ook weer gewoon binnen komen. Want vind het eigenlijk niets ze altijd buiten te houden.

We zien dus binnenkort, ze ruiken weer goed en als de teken ook verdwijnen dan ben ik en de honden ook weer gelukkig.

Robert ;)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gezocht telefoon nummer van Ed ( spuit o.a. teken weg )

#30 Bericht door sawadikrap » zaterdag 25 oktober 2014, 13:22

hanshu schreef:Ik had altijd twee honden...1 had altijd teeken en 1 nooit :o
Werden met hetzelfde behandeld...roept u maar...

Ja denk dat het ook bij dieren en mensen soms een kwestie is van genetisch sneller gevoeliger.
Ik heb dan pech want alle drie honden hebben het, maar misschien nu met de spuiten een eind aan dit gebeuren.

vriendelijke groet hanshu ;)

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”